... שנכלל באפשרי - עבודת אלילים, שנכללת בעבודת
אלוהים האמיתי ובו יתבאר העניין, שאפשרי המציאות, נכלל בבחינת מחוייב ... אלילים של ממש. ובכלל זה, גם נדמה לאדם שיש לו עצמו כוח כלשהו, גם הוא עובד אלילים. כי גם ה"אני" של האדם, גם הוא עצמו רק לבוש של המציאות.
ואלוהים האמיתי, הכוח
האמיתי, הוא: האחדות של המציאות, מחוייב המציאות, הישות שממלאת את כל הלבושים של המציאות, הלא היא המהות של כל הדברים כולם, שנמצאת מחוץ ובתוך כל הדברים כולם, שהיא הכוח
האמיתי וכולי. וכאשר האדם מתקרב לשכל של האחדות, שבו הכל אחד ממש, אז ההבנה הראשונה שהוא מבין, היא ההבנה של אחדות המציאות. שהאדם מבין את מהותה של מהות המציאות. והאדם מבין מהו
אלוהים, ומהו מחוייב המציאות, הלא היא
האמת המוחלטת וכולי. והשלב השני והאחרון בשכל של האחדות, הוא השלב, שבו בחינת המחוייב ובחינת האפשרי, נכללות אחת בשניה. כי באחדות
השקרית (שגם היא שכל גדול מאוד), בה האדם מבין את עניין המהות של ... שלהן (שגם אלו ישויות בפני עצמן), נכון בדיוק ללא כל שינוי, גם לגבי המהות של המציאות. וזהו דבר שהוא נגד השכל. כי ע"פ השכל הזה, יש ריבוי של
אלוהים וריבוי של ישויות אין סופיות, שזה לא הגיוני. ואעפ"כ הדבר הוא כך. וע"פ השכל של האחדות, כל אחת ואחת מאין סוף הישויות הסופיות, היא
אלוהים אין סופי של ממש. שרק בעיני האדם היא מצטיירת לו כישות ... למרות שהיא ממלאת כל עלמין וסובבת כל עלמין, בדיוק כמו המחוייב הראשון. וכאשר האדם רואה איזו ישות סופית, כגון לדוגמא "אבן", מי שיודע את
האמת, הוא מבין שמצד אחדות המציאות, הגודל של האבן הזאת, גדול יותר מאשר כל מרחב המקום והזמן גם יחד. כי כל ישות נפרדת, היא בגודל אין סופי
אמיתי (אין סוף
אמיתי, הוא גדול יותר מאשר המקום והזמן, דהיינו, בחינת האין). כי יש ישות אחת ויחידה. שמנקודת מבט אחת, היא נראית אין סופית, מחוץ לזמן ולמקום, ללא כל צורה וללא כל הגדרה, דהיינו,
אלוהים אין סופי, ובנוסף מנקודות מבט נוספות, היא נראית באין סוף ... ה"אין", גם היא רק לבוש. ובשורשו, אין הבדל בין היש לבין האין, כי הכל אחד. ועל ידי השכל הזה, אין שום עבודת אלילים כלל, כי הכל זו עבודת
אלוהים האמיתי. כי אכן כל ישות וישות שיש בעולם, היא מחייה את כל ...