... להיות אלוהים -
האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר
האני של האדם, ממה מורכב הרצון +
האני, חלק 1 - פרומו אנחנו קוראים בספר, להיות אלוהים, שאני מזכיר שהוא הכי טוב בעולם. שאלה: למה צריך להזכיר כל הזמן? אליעד: כדי שתקראי בו יותר. ואם יש לכם שאלה, אינסטינקטיבית תחפשו בספר את התשובה. טוב אנחנו בעמוד 194, הספר להיות אלוהים -
האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון, איך נוצר
האני של האדם, ממה מורכב הרצון +
האני. שזה כמובן לבוש של השאלה איך נוצרה הנפרדות? שימו לב שאנחנו מדברים על
האני כגוף זר, מפרספקטיבה מסוימת זה נכון לדבר עליו כך, כי אתה לא רק
האני שלך, אתה גם האחד. כשאת האחד, אז את גם אלוהים וגם
האני הנפרד, ולכן אפשר לומר, איך נוצר
האני? אם היית רק
האני שלך, אז היו אומרים איך את נוצרת? אבל את לא רק
האני שלך אלא את גם אלוהים. האדם סובל תמיד, כי הוא לא רוצה להרגיש רע. בגלל שהוא ... לבדוק מדוע אני בכלל רוצה. וכאשר האדם מתבונן על הרצון, הוא רואה שהרצון הוא ישות מורכבת, ולכן צריך לפרק גם את הרצון. וממה מורכב הרצון? מהאני של האדם בצרוף הרצון.
האני הוא המחויב ביחס לרצון, כאשר יש אני, לא חייב שיהיה רצון. אם לא היה אני לא היה מי שרוצה, אבל עדיין יש אני ללא קשר לרצון.
האני הוא המהות של הקיום, והצורה היא הרצון. למעשה כל דבר הוא גם צורה וגם מהות, ... לא שואל, למה הוא קיים? כי זה מהר מאוד מעלים אותו. היצר הרע נותן לנו לעשות הרבה סדנאות, ולעבור הרבה קורסים, אבל השאלה היא, מדוע אני קיים? וכאשר האדם מתבונן על
האני שלו, נדמה לו שזאת ישות שאינה מורכבת כלל. אך לא כך הוא, כי
האני הוא ישות מורכבת. אנחנו לא מדברים על
האני שאת מזדהה איתו עם המחשבות הרגשות והדעות, אנחנו מדברים על
האני שלך, על הישות שחווה את כל התחושות והרגשות האלה.
האני הראשון שלפני התחושות וכו'. עכשיו נפרק גם את
האני. אם קשה לך לראות שהישות מורכבת, אז קשה לך לראות את המורכבות שלה, כי אין במה ... זה? כל מה שהוא לא זה. ואז זה אומר שהכוס מורכבת. אז בכל הדברים שבעולם, יש משהו ששונה מהם. אם יש עוד משהו שהוא לא הישות הזאת, אז הישות הזאת מורכבת. כי כמו שקיים
האני, כך קיים גם הלא אני. שאלה:
האני זה לא הגוף? אליעד: נכון, את לא אומרת הגוף זה לא הגוף, את אומרת, אני זה הגוף או ... כי אם זה היה אחד מוחלט לא היה אפשר להבדיל ביניהם. אבל יכול להיות שזה אחד מוחלט, והאדם בכל זאת מפריד. כי בשורש זה אחד מוחלט ואדם מפריד בכל זאת. אז איך נבדוק אם
האני הוא מורכב, על ידי זה שנראה אם יש משהו שהוא לא אני. והתשובה היא, שאם יש ... אני, אז מכאן ברור שהאני מורכב. למה אם יש משהו שהוא לא אני, זה אומר שהאני מורכב? אם אנחנו אומרים שהאני מורכב, אז הוא יוכל להיות קיים ויכול להיות לא קיים. אבל אם
האני שלי, לא מורכב משום דבר בעולם, אז זה מחויב שהוא יהיה תמיד קיים, ואז אין דרך לפרק אותו ואין דרך להעלים אותו. אבל אם
האני הוא ישות שלא מורכבת משום דבר, אז זה אומר שהוא מוכרח להיות תמיד קיים, ואם הוא תמיד קיים, אז לא יכול להיות משהו שזה לא הוא, אבל בכל זאת יש "לא אני", ולכן
האני הוא ישות מורכבת. ומכאן שאם יש אני ולא אני, אז יש חומר בסיסי יותר שממנו ... למעשה שהוא הראשון היחיד שקיים, ושהוא המהות של כל המציאות, הוא הקיום הנצחי, הוא ההוויה של הכל. אז אם אנחנו אומרים שהאני הוא המחויב, אז איך זה שיש לא אני, ולכן
האני הוא לא מחויב, והאני הוא לא הראשון. אז אם אנחנו אומרים שיש אני ולא אני, אז זה אומר שהאני הוא לא הראשון, כי אם
האני שלי היה הראשון אז לא היה משהו שונה. אז קודם כל הבנו שהאני הוא מורכב. אני ... הוא עשוי. רק בראש את חווה שאת קיימת, האם ראית שאת קיימת? אולי את לא קיימת? אבל את יודעת שאת קיימת, איפה את יודעת שאת קיימת? בראש, ולכן בראש אנחנו מנסים לפרק את
האני. יש אני ויש לא אני,
האני זה משהו שקיים, אז יש משהו שקיים שהוא אני ויש משהו שקיים שהוא לא אני. אז המהות ...