אליעד כהן
יעוץ אישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חכם אמיתי ✔תלות רגשית, בחכם האמיתי - מה מהות העניין? ✔ובו יתבאר, התלות הרגשית של האדם, בשכל של החכם האמיתי. האם היא טובה או רעה, ... - אליעד ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 תלות רגשית, בחכם האמיתי - מה מהות העניין?

ובו יתבאר, התלות הרגשית של האדם, בשכל של החכם האמיתי. האם היא טובה או רעה, ומה עניינה?

והעניין הוא, כי מצד אחד, כל תלות היא רעה. וכל דבר שהאדם תלוי בו, הוא בעצם מגביל את האדם. ובפועל, האדם תלוי בהרבה דברים. כי האדם צריך לאכול ולשתות, והאושר של האדם תלוי ברצון העצמי שלו, וקיומו של האדם, תלוי בקיומה של המציאות וכולי. כך שבכל מקרה, האדם כל הזמן תלוי בכל מיני דברים. והישות היחידה שהיא לא תלויה בשום דבר, היא המציאות עצמה. שקיומה וכל צורותיה ואפשרויותיה, הכל תלוי בה בלבד. כי היא השורש של הכל.

ובפועל, כל בני האדם בעולם, תלויים במערכת החוקים של המציאות. וככל שהאדם מבין טוב יותר את מערכת החוקים הזאת, כך טוב לו יותר בכל תחום שהוא. והחכם האמיתי, הוא מגלה לאדם את השכל של המציאות, שבו האדם תלוי ממילא כל הזמן. והאדם מרגיש שהוא תלוי בשכל של החכם האמיתי, כי זאת האמת. כי באמת, כל בני האדם בעולם, תלויים בשכל של החכם האמיתי.

והשכל של החכם האמיתי, הוא מקור החיים והחיות, של כל מה שיש בעולם. וכל אדם בעולם שנהנה ממשהו כלשהו, הוא בעצם חווה הנאה, מהתגלות השכל של החכם האמיתי, שמלובשת במקום ובזמן ובצורה, שממנה הוא נהנה. אבל כל ההנאות שיש בעולם, כולם נובעות ממקור השפע, שהוא השכל של החכם האמיתי. וכל הפחדים שיש בעולם וכל הרע שיש בעולם, כולם נובעים, מכך שהאדם רחוק מהשכל של החכם האמיתי. כך שכל בני האדם בעולם, תלויים תמיד בשכל של החכם האמיתי.

והחכם האמיתי עצמו, גם הוא עצמו תלוי בשכל של עצמו. אלא, שהוא אינו חסר לעולם את השכל של עצמו. ולכן התלות שלו בעצמו, היא לא רעה, אלא טובה. כמו המציאות, שקיומה העצמי, תלוי בכך שהיא עצמה תהיה קיימת. והיא עצמה תמיד קיימת מצד עצמה, ולכן התלות שלה, לא יוצרת שום חיסרון כלל. אלא, זהו רצון, שהוא מתמלא תמיד. והחכם האמיתי, הוא מקבל את החיות שלו, מהשכל של המציאות, שהיא האמת המוחלטת, שקיומה לא תלוי בשום דבר, מלבד בקיומה העצמי, שהוא קיים מצד עצמו וכולי.

וכל זמן שהאדם רחוק מהשכל של החכם האמת, כואבת לו יותר, התלות שלו בצורות השונות של המציאות. וכאשר האדם מגלה את המתיקות והיופי שבשכל של החכם האמיתי, האדם מתמכר לשכל של החכם האמיתי, כמו ילד קטן, שרץ אחרי הדברים שהוא אוהב. משום שהוא רואה בהם, את המקור למילוי ההנאות שלו. והשכל של החכם האמיתי, הוא הדבר הקרוב ביותר, לטוב האמיתי של המציאות שלנו.

כי בכל המציאות כולה, יש טוב אין סופי אמיתי. אבל הוא מתגלה יותר, דרך השכל של החכם האמת. ששם, השכל הוא מזוכך יותר וצלול יותר, ולכן הטעם שלו, הוא טוב יותר. וכאשר האדם מגלה את השכל של החכם האמיתי, הוא בעצם מגלה, את הדבר שבו הוא היה תלוי כל חייו, כבר קודם לכן. את הדבר, שבו תלויים כולם כל הזמן...

את החכם האמיתי פחד את האמת אפשרות זאת האמת צורות האמת המוחלטת השורש של כל לאכול הפחדים שיש בעולם נפש אמת בחכם אמיתי האמיתי החכם הרגשה חוויה חוויות חכם חכם אמיתי מהות מהות העניין עניין רגש רגשות רגשיות תחושה תחושות תלות תלות רגשית תלותיות
מנהיגות - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 1
... - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 1 במאמר הזה נבאר, מדוע מי שהוא חכם אמיתי, מוכרח שיהיו עליו קושיות ותמיהות. והעניין הוא, כי חכם אמיתי הוא מי זה שהוא מבין את השכל של המציאות. כי כל המציאות ... פועלת לפי שכל מסוים. כי יש שכל מסוים שלפיו פועלת המציאות. ומי שמבין את השכל הזה שלפיו פועלת כל המציאות, הוא נחשב לחכם אמיתי. והנה, השכל של המציאות הוא מאוד גדול. ויש במציאות המון ... של המציאות, היא משום שהשכל של המציאות הוא מאוד גדול. ולא כל אדם עם שכל קטן, יכול להבין את השכל הגדול של המציאות. וחכם אמיתי, הוא זה שהוא השלים את שכלו, והוציא את כל הפוטנציאל השכלי ... זה בסופו של דבר האדם מסוגל להכיל בתוכו גם את השכל הגדול של המציאות. ואז האדם מבין את השכל של המציאות, ואז הוא נחשב לחכם אמיתי. ונאיר: כי לא מדובר רק על פוטנציאל שכלי בלבד, אלא גם על ... שקורה לאדם דבר נגד רצונו, והאדם לא מבין מדוע הדבר הזה קורה נגד רצונו, הרי שזה סוג של קושיא שיש לאדם על המציאות. והחכם האמיתי, הוא זה שאין לו שום קושיא על המציאות. מאחר שהוא מבין ... וכמו שהמציאות עושה דברים לא ברורים, כך גם אותו החכם אומר לפעמים דברים לא ברורים ועושה דברים לא ברורים. וכאשר החכם האמיתי עושה איזה דבר לא ברור, אז מי ששכלו קטן, הוא מפקפק ... וכל הקושיות הגדולות שיש לאדם על המציאות, הן רק משום שהוא לא מבין את צורת המחשבה שלפיה פועלת המציאות. וכאשר האדם הוא חכם אמיתי, אז הוא חושב וממילא פועל, בדיוק כמו המציאות. ואז הוא ... שהחכם חושב כמו המציאות ופועל לפי אותו השכל, על ידי זה מוכרח שיהיו עליו קושיות ותמיהות. וכאשר יש לאדם קושיא על החכם האמיתי, על האדם לזכור שאפילו את עצמו הוא לא מבין בשלמות. כי מי ... בשלמות? וכל שכן מישהו אחר שהוא חכם ממנו? ואילו היה מבין האדם את עצמו בשלמות, הרי שממילא האדם היה מבין גם את האדם החכם האמיתי בשלמות, ורואה את גודל החוכמה שלו. אבל מאחר שהאדם לא באמת מבין אפילו לא את עצמו בשלמות, לכן מוכרח שיהיו לאדם קושיות על החכם האמיתי. ועל חכם אמיתי מוכרח שיהיו קושיות. ולא סתם קושיות, אלא קושיות של פרדוקסים וסתירות. דהיינו, מוכרח שיראה לאדם שהחכם האמיתי כאילו סותר את עצמו, ואומר דברים הפוכים ולא ברורים. וזה ... של החכם הוא מאוד גדול, והחכם מצמצם את השכל שלו לחלקים קטנים, ובכל פעם הוא אומר לאדם חלק אחר מהשכל החכם שלו. וכאשר החכם האמיתי אומר משהו, הוא לעולם לא מתכוון לומר שרק מה שהוא אומר זה ... הקטן של האדם עצמו, שהוא לא מבין את השכל הגדול יותר, שבתוכו נמצאות כל הדעות השונות בשלום. וכאשר יש לאדם קושיות על חכם אמיתי, עליו להבין שהקושיות שלו הן אכן נכונות. אבל הקושיות האלו ... החכם עצמו, אלא על הצורה הסובייקטיבית והאישית שבה האדם מפרש את מעשיו של החכם. כי כל הקושיות שיש לאדם על המציאות ועל החכם האמיתי, כל הקושיות והשאלות האלו הן אכן נכונות. אבל הקושיא היא ... על המציאות. אבל הקושיות הן לא על המציאות, אלא רק על הדמיון שהאדם מדמיין את המציאות. והאדם נדמה לו שהוא מבין את החכם האמיתי, ואז יש לו עליו קושיות. והקושיות נכונות. רק שהן לא על החכם עצמו, אלא רק על הפירוש שהאדם מפרש לפיו את החכם. ולמרות שמוכרח שיהיו לאדם קושיות על החכם האמיתי, הרי שאין הדבר אומר שכל מי שיש עליו קושיות, הרי שהוא חכם אמיתי. כי יש כאלו שהם מבינים שמוכרח שיהיו קושיות על חכם אמיתי, ואז הם מדמיינים שמישהו כלשהו הוא חכם אמיתי. וכאשר הוא עושה טעויות, אז במקום להבין מהטעויות האלו שהוא לא חכם אמיתי, במקום זה הם מדחיקים את הקושיות שיש להם על המנהיג הגורו והמורה הרוחני שלהם, על ידי זה שהם מתרצים לעצמם, שעל חכם אמיתי מוכרח שיהיו קושיות. והם תולים את השאלות שלהם, בחוסר ... שהשאלות שיש להם על המנהיג שלהם, הן לא בגלל שהם לא חכמים מספיק להבין אותו, אלא מפני שהם מספיק טיפשים לחשוב שהוא חכם אמיתי. כי לא רק על מי שהוא חכם אמיתי יש שאלות, אלא גם על טיפש ומשוגע יש שאלות. כי גם ההתנהגות ... פתי מאמין לכל דבר, ולחשוב שהוא לא מספיק חכם להבין את המנהיג שלו, אלא עליו להבין שאכן יכול להיות מצד אחד שהמנהיג שלו חכם אמיתי שיש עליו שאלות גדולות, אבל מצד שני יכול גם להיות שהמנהיג ...
מנהיגות - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 2
... - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 2 ועכשיו השאלה המתבקשת היא, מאחר שגם על חכם אמיתי יש שאלות וגם על טיפש ונוכל יש שאלות, אז כיצד ידע האדם להבדיל בין מורה דרך רוחני אמיתי, שהוא חכם אמיתי ושהקושיות שיש עליו, הן רק מצד האדם עצמו, לבין נוכל וטיפש, שהקושיות שיש עליו, הן ההוכחה לכך שהוא משקר. ואיך ידע האדם להבדיל בין השניים האלו? והתשובה היא, שאין לאדם שום ... על השכל של מה שאמרו לו, על ידי זה הוא מקבע בעצמו את הטיפשות. ובנוסף על כך, הוא גם לא באמת מבין את מה שאמרו לו. כי נניח לדוגמא שהאדם מקורב לאיזה מנהיג אמיתי וחכם אמיתי. ואותו החכם האמיתי אומר איזה משהו חכם. במקרה כזה, למרות שהאדם מקורב לחכם אמיתי, אם הוא יבחר רק להאמין לדברי החכם, בלי לנסות להבין אותם, על ידי זה הוא לא באמת יבין את דברי החכם. כי כאשר החכם האמיתי אומר איזה דבר, אפשר להבין ולפרש את מה שהוא אמר בדרכים שונות. וכאשר האדם שומע איזה דבר חכם מאדם חכם אמיתי, האדם לעולם מבין את דברי החכם, אך ורק לפי השכל הקטן והאישי שלו. והפירוש שהאדם מבין את דברי החכם האמיתי, הוא לעולם יהיה שונה ממה שהחכם האמיתי התכוון. כי כל מה שהחכם האמיתי אומר, זה רק היטב מסוים של שכל אחר שאותו החכם לא יכול לומר, מאחר שהשכל הזה גדול מידי מכדי לומר אותו. כי אין מי שיבין אותו. וכאשר האדם שומע את החכם האמיתי אומר איזה משהו, אז אם הוא לא מסתכל על השכל שיש בתוך דברי החכם, אלא הוא בוחר לקבל את דברי החכם בלי להתבונן בהם, על ידי זה הוא מבין את דברי החכם בצורה מסולפת והפוכה ממה שהחכם התכוון. וכל זה משום שהוא לא מתבונן על השכל של החכם. וכאשר האדם שומע איזה רעיון, גם אם התמזל מזלו של האדם והוא שומע דיבור חוכמה אמיתי מחכם אמיתי, על האדם להבין שזה שגם אם הוא שומע דבר חכם מאדם חכם, זה עדיין לא אומר שהוא מבין את מה שהחכם אמר. כי החכם אומר את דבריו בדרך של משל ונמשל. ויש בדבריו של החכם עמקות מאוד ... ועל ידי זה שהאדם תמיד בודק ומנסה להבין את מה שהוא שמע, על ידי זה האדם עצמו הופך בכל פעם להיות יותר ויותר חכם. וכאשר האדם מקורב למנהיג רוחני כלשהו, בין אם הוא חכם אמיתי ובין אם הוא נוכל אמיתי, הרי שאם האדם תמיד מתבונן על השכל של מה שהוא שומע, על ידי זה בכל פעם האדם הופך להיות יותר ויותר חכם. עד שהוא מגיע אל שורש השכל של המנהיג שאחריו ... שהוא נדמה לטיפש גדול, גם הוא יכול לומר משהו חכם. ומי שרוצה את האמת, עליו פשוט להתבונן תמיד על מה שהוא שומע, ולבדוק האם ועד כמה זאת האמת. ונסכם ונאמר: כי גם על חכם אמיתי יש שאלות וגם על טיפש ושקר יש שאלות. ועל האדם לא לסבך את עצמו בשאלה האם המנהיג שלו הוא שקרן או חכם גדול, אלא עליו פשוט לנסות לקחת אחריות על עצמו, ולנסות בכוחות עצמו להבין את מה שהוא שמע, ולהתבונן על השכל של מה שהוא שמע. ועל ידי זה בסופו של דבר, האדם עצמו הופך להיות חכם אמיתי, ואז הוא רואה את האמת, מיהו הנוכל האמיתי, ומיהו החכם האמיתי.
חכם אמיתי - מהן 2 היכולות המיוחדות שיש לחכם אמיתי?
חכם אמיתי - מהן 2 היכולות המיוחדות שיש לחכם אמיתי? כידוע, יש חכמים באופן יחסי, דהיינו, כאלו שנחשבים לחכמים רק ביחס לאלו שפחות חכמים מהם. ויש גם את החכם האמיתי, שהוא חכם משום שהוא מבין את המציאות בשלמות, חושב כמו המציאות, וחי ע"פ צורת החשיבה שלפיה מתנהלת המציאות. ובמאמר הזה נאיר את 2 היכולות הייחודיות שיש אותן רק למי שהוא חכם אמיתי. ושאם אין אותם לאדם, אז הוא לא נחשב לחכם אמיתי. ואם נתבונן על העולם נראה, כי את כל הרעיונות שיש בעולם, ניתן לחלק אותם לשתי קבוצות. קבוצה אחת היא הקבוצה של השכל ושל החוכמה. וקבוצה שנייה היא הקבוצה של ... הטיפש הכי גדול, יש בו איזה דבר חכם. וגם החכם הכי גדול, יש בו איזה דבר טיפשי. ומי שהוא חכם אמיתי ושהוא יודע את היתרון ואת החיסרון שיש בכל דבר ודבר, הוא יש לו 2 יכולות מיוחדות. והיכולת האחת של החכם, היא שהוא יכול להראות ולהסביר מדוע הטיפש הכי גדול, ... כיצד יש חוכמה בכל דבר שיש בעולם, גם אם הוא נראה מוזר לחלוטין. והיכולת הזאת יש אותה רק לחכם האמיתי, משום שרק הוא רואה את השורש של השכל שיש בכל דבר ודבר. ועל ידי זה הוא מבין מהי החוכמה שיש בכל דבר. ולכן החכם האמיתי יש לו את היכולת להבין ולהסביר מהי החוכמה שמסתתרת בכל דבר ודבר שיש בעולם. אבל, לחכם האמיתי יש גם את היכולת ההפוכה והנגדית. והיא את היכולת להסביר מהי הטעות ומהו החיסרון שיש בכל דבר ודבר שיש בעולם. כי בכל דבר ודבר שיש בעולם, יש בו גם חיסרון. וגם ... שהוא אומר, זה שטויות, בדיוק כמו אותן שטויות שאומר הטיפש הגדול ביותר בעולם. ורק מי שהוא חכם אמיתי, רק הוא יודע את החיסרון שיש בכל דעה שיש בעולם. ורק הוא יכול להראות, כיצד כולם טועים. וכיצד גם החכמים הגדולים טועים בכל דבר ודבר שהם אומרים. ושתי היכולות ... ביטוי בצורות שונות, בצמצומים שונים, ובעוצמות שונות, בכל הרעיונות השונים שיש בעולם. והחכם האמיתי שרואה את השכל שיש בכל דבר, ממילא יש לו את שתי היכולות האלו. ונסכם: חכם אמיתי הוא יכול להראות ולהסביר כיצד הטיפש הגדול ביותר בעולם, יש בו חוכמה שאין אותה לשום חכם בעולם. והוא יכול גם מהצד השני להראות, כיצד החכם הגדול ביותר בעולם, ...
חכם לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב
חכם לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב
... של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב - פרומו הרצאה על חכם לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב - פרומו ועוד האם חכם לא טועה? איך חכם יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? מהי טעות של חכם אמיתי?
גאון או משוגע, למה חכם אמיתי חייב להיראות כמו משוגע? למה גאון חייב להיראות כמו משוגע? איך לבחור מנטור? איך לבחור יועץ? קושיות על חכם אמיתי, חכם או טיפש, למה חכם חייב להיראות כמו טיפש? קושיות על הצדיק, ביקורת על אליעד כהן
גאון או משוגע, למה חכם אמיתי חייב להיראות כמו משוגע? למה גאון חייב להיראות כמו משוגע? איך לבחור מנטור? איך לבחור יועץ? קושיות על חכם אמיתי, חכם או טיפש, למה חכם חייב להיראות כמו טיפש? קושיות על הצדיק, ביקורת על אליעד כהן
... או משוגע, למה חכם אמיתי חייב להיראות כמו משוגע? למה גאון חייב להיראות כמו משוגע? איך לבחור מנטור? איך לבחור יועץ? קושיות על חכם אמיתי, חכם או טיפש, למה חכם חייב להיראות כמו טיפש? קושיות על הצדיק, ביקורת על אליעד כהן הרצאה על גאון או משוגע, למה חכם אמיתי חייב להיראות כמו משוגע? למה גאון חייב להיראות כמו משוגע? איך לבחור מנטור? איך לבחור יועץ? קושיות על חכם אמיתי, חכם או טיפש, למה חכם חייב להיראות כמו טיפש? קושיות על הצדיק, ביקורת על אליעד כהן ועוד חכם נראה טיפש, גאון נראה ...
איזהו חכם? זה ש*מלמד* את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר?
... חכם? זה ש מלמד את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר? החכם לומד מכל האדם. אבל החכם יודע גם ללמד את כל האדם. והחכם יודע ללמד את כל האדם, משום שהוא יודע ללמוד מכל האדם. ... לא יכול ללמוד מהם. כך שהאדם מוגבל ביכולת שלו ללמוד מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי שהוא לומד מכל האדם, הוא גם יכול ללמד את כל האדם כל דבר. כי השורש של כל הדברים שבעולם הוא אחד. ומי שיודע את השורש הזה, הוא רואה את הקשר שיש ... מכל אחד, דהיינו, שהמלמד מתכוון ללמד את הנושא המסוים, אלא שמי שהוא חכם אמיתי, אז כל דבר ודבר שהוא לומד בכל נושא, מכך הוא לומד על כל שאר הנושאים. כי כל הדברים שיש בעולם, הם כולם הסברים אחד של השני. ומי שהוא מספיק חכם ... החכם שלומד מכל האדם, שהוא מסוגל ללמוד כל דבר, מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי, והוא רואה את ההקבלה והקשר שיש בין הדברים השונים שיש בעולם, אז כאשר הוא רואה איזה דבר בעולם, בכל נושא שהוא, הוא בעצם רואה את המבנה הפנימי ... רעיון בכל רעיון. כי מאחר שיש קשר בין כל הדברים שיש בעולם, אז מי שהוא חכם אמיתי, הוא מסוגל לומר כל דבר, באמצעות אמירת כל דבר. עד כדי כך שהחכם האמיתי מסוגל לומר איזה דבר, באמצעות אמירת ההפך שלו. והחכם האמיתי, מסוגל להלביש את כל סוגי השכל שיש בעולם, בכל סוגי השכל האחרים שיש בעולם. והחכם האמיתי שהוא מסוגל ללמוד גם מהמשוגעים, הוא יודע את שפת המשוגעים, ולכן הוא מסוגל ללמד גם אותם ולהפוך גם אותם לחכמים. כי גם למשוגעים יש את ההיגיון ... את האדם אל השלמות האישית שלו, ע"פ צורת המחשבה של האדם עצמו. כי החכם האמיתי יודע להאיר לאדם את דרכו, ולקשר אותו לשורש של השכל של העולם, שנמצא בכל דבר ודבר שיש בעולם. ומי שהוא מנהיג שלא ראוי להנהיג, דהיינו, מי שעדיין ...
חכם אמיתי בפנימיות וטיפש אמיתי בחיצוניות
חכם אמיתי בפנימיות וטיפש אמיתי בחיצוניות ובו יתבאר, שאי אפשר להכיר את החכם האמיתי ע"פ החיצוניות שלו בשום צורה שהיא, משום שגם החכם האמיתי, הוא נראה כמו בן אדם רגיל, בחיצוניות שלו. והעניין הוא, כי עולם הנפרדות תמיד קיים ברמה החיצונית ... האחדות נפרדת מהנפרדות, ובעיניו האחדות רחוקה במרחק אין סופי מהעולם שלנו. וכאשר אדם כזה מסתכל על מי שהוא חכם אמיתי, בין אם זה אדם בשר ודם שהוא חכם אמיתי, ובין אם זה שכל שהוא חכם אמיתי, ובין אם זאת המציאות שהיא חכמה באמת, כאשר אדם כזה רואה מול עיניו חכם אמיתי, אז בגלל שהוא לא מספיק חכם, לפעמים החכם האמיתי מצטייר בעיניו, כשקרן וכטיפש. בדיוק כמו שבן אדם רגיל, חושב שהמציאות שלנו לא מתנהלת בצורה הגיונית. ... פירושו לא להיות כלל. כי אי אפשר להיות באחדות. כי כל דבר שהוא קיים, הוא בעצם קיים בנפרדות משאר הדברים. והחכם האמיתי, והשכל האמיתי, והחוכמה האמיתית, יש להם לבוש גשמי מצומצם של הנפרדות שלנו. אלא, שאצל החכם האמיתי, הנפרדות והאחדות הם ישות אחת ממש. ומה שנראה בעיני האדם כנפרדות, בעיני החכם זאת שלמות האחדות. ומה ... מנוגדת לצורה החיצונית של העולם שלנו, אך אעפ"כ היא ישות אחת עם העולם שלנו, אז כאשר אדם כזה רואה שכל אמיתי וחכם אמיתי, אז לפעמים החכם האמיתי נדמה בעיניו כטיפש וכשקרן. משום שהחכם האמיתי, חי בעולם של נפרדות ממש, ללא שום אחדות כלל. כי האחדות של המציאות, היא נמצאת בעומק פנימיות כוונתו של החכם האמיתי, אך היא אינה מתגלה בשום צורה חיצונית אצל החכם האמיתי. כי האחדות קיימת בעומק פנימיות המציאות שלנו, כ"כ עמוק עד שהיא נמצאת מחוץ למקום ממש. ואעפ"כ היא ... נלקחים מאותו המקום. אך אעפ"כ כל אדם ואדם, הדיבור שלו נלקח מעומק שכל מסוים, מהצד של זה שאומר את השכל. והחכם האמיתי, הוא רואה ומכיר את רמת עומק השכל של כל אחד ואחד, והוא מבין מיד, האם השכל הזה נלקח מהאחדות שנמצאת ... עוד לא תיקן את שכלו ועוד לא הבין את המציאות באמת, הוא חסר הבנה. וכחסר הבנה של ממש, הוא לא יכול להבדיל בין חכם אמיתי לבין משוגע אמיתי. וטוב יהיה לחסר ההבנה, אם ידע שהוא חסר ההבנה ושהוא לא יודע מהי האמת, יותר מאשר שהוא יחלק ציונים למשוגעים וחכמים אחרים, ויבלבל ביניהם בטעות או שלא בטעות. ובסיכומו של דבר, החכם האמיתי, אי אפשר לזהות אותו ע"פ החיצוניות שלו בשום צורה. משום שבחיצוניות שלו, הוא חי בנפרדות של ממש, שהיא ההפך הגמור של מה שהוא מלמד. כי החכם האמיתי מלמד את השכל של האחדות, אבל נראה שהוא חי בניגוד גמור לכל מה שהוא מלמד. ועצם זה שהחכם מלמד, זה עצמו ... רק מנקודת המבט של הטועה, שמפריד בין אחדות לבין נפרדות. אך מצד האמת אין שום הפרדה כלל, וכל הנפרדות של החכם האמיתי ושל המציאות שלנו, היא אחדות של ממש. ועל האדם לחפש את האמת המוחלטת, עד שהוא עצמו יהפוך להיות חכם אמיתי, ויבדיל בין טוב אמיתי לבין רע אמיתי וכולי. ...
פחדים - התקרבות לחכם אמיתי, מרחיקה פחדים
... - התקרבות לחכם אמיתי, מרחיקה פחדים כי כולם, חיים גם ... קיים שום אדם שמודע לקיומו, שאין לו שום פחד כלל. כי הקיום, יוצר חיסרון, שיוצר רצון, שיוצר טוב ורע, שיוצר פחד. ולכן, כולם מלאים פחדים תמיד. וכאשר האדם מתקרב לחכם האמיתי, על ידי זה הוא מסיר מעצמו את כל הפחדים והחרדות. עד שהאדם הופך להיות, כמו החכם האמיתי עצמו ממש (בשכלו). ועל ידי זה האדם ... והחרדות כולם, בשורשם. והדבר דומה לאדם חלש, שבאים מולו אויבים חזקים ממנו. שאם יבוא החזק האמיתי ויתייצב לצד האדם החלש, הרי שהאדם החלש, ירגיש שהוא חזק. והחכם האמיתי, אינו מפחד כלל. גם לא מפחד כלל משום דבר לגמרי, וגם לא מפחד להרגיש פחד או להרגיש רע ולסבול וכיו"ב. כי כאשר הכל אחד ממש, אין שום חיסרון ואין שום רע ופחד כלל. ולמרות שבחיצוניות, גם לחכם האמיתי יש רצונות, דהיינו, פחד, אעפ"כ בפנימיות דעתו של החכם האמיתי, אין שום פחד כלל. והחכם, הוא לא ... אבל החכם האמת, הוא לא מפחד מהדבר, גם אם הוא היה אמיתי. ולכן חוזק השכל של החכם האמת, רק הוא יכול לעזור לאדם להתמודד עם כל הפחדים שלו. ולכן, כאשר האדם מתקרב לחכם האמיתי, הוא מסיר מעצמו את כל הפחדים. משום שהחכם האמיתי, לא מפחד מאותם שיגעונות שיש לאדם. וכאשר האדם נמצא לצד החכם האמיתי, שהוא לא מפחד מכל הפחדים של האדם ... רק חזיון תעתועים. כי אף אחד בעולם, לא יודע ולא מבין, למה באמת הוא מפחד. משום, שאף אחד לא באמת יודע, למה יש לו את הרצון, שיוצר אצלו את הפחד. וכאשר האדם בא לחכם האמיתי, הוא מברר איתו את כל הפחדים שלו, ...
חכם אמיתי, מציל את האדם מלפגוע בעצמו - קטגוריה, שהיא כולה סנגוריה
חכם אמיתי, מציל את האדם מלפגוע בעצמו - קטגוריה, שהיא כולה סנגוריה כי בעיני האנשים האכזריים באמת, ששונאים את המציאות שלנו ואומרים שהיא לא מושלמת, בעיניהם, החכם האמיתי שהוא רחמן אמיתי, בעיניהם הוא לפעמים מצטייר כאכזרי. משום, שהחכם האמיתי מראה לאדם שהוא סובל, רק בגלל שהוא משקר את עצמו. והחכם האמיתי חושף את כל השקרים של האדם. וזה לפעמים גורם לאדם להרגיש רע. והאדם הטועה, לפעמים הוא חושב, שהחכם מתאכזר אליו. ולא כך הוא, כי החכם האמיתי הוא רחמן אמיתי. והרע שבתוך האדם, הוא אכזרי ביותר. והוא לוקח את המציאות שהיא מושלמת, ומשקר שהיא לא מושלמת. והכל, רק כדי לגרום לעצמו סבל ונפרדות. ... כל הזמן מקטרג על המציאות, ואומר שהצורה הזאת לא טובה, ושהצורה הזאת יותר טובה וכולי. והחכם האמיתי, הוא נראה כמקטרג על הקטגור עצמו. כי החכם האמיתי הוא כולו טוב, והוא מסנגר תמיד על המציאות, והוא נראה כמקטרג על המקטרגים עצמם. משום שבכל פעם שהאדם מקטרג על המציאות ואומר שהיא רעה, החכם האמיתי מקטרג על תפישת הרע של האדם, ומכה אותה בשורשה וחושף את השקרים שלה, כדי לסנגר ולהגן על המציאות המושלמת, ובעיקר כדי להגן על האדם עצמו, מעצמו. כי האדם מתעלל בעצמו. והשכל של החכם האמיתי, מונע מהאדם לשקר את עצמו ולהרביץ לעצמו. והאדם אולי לפעמים חושב, שהחכם הוא אכזרי, שהוא מונע ממנו לפגוע בעצמו. אבל באמת, החכם מגן על האדם מהשיגעון ... שגורם לו לפגוע בעצמו. ומצד האמת, לפגוע בעצמך זה טוב מאוד, אם אתה באמת רוצה את זה. כי החכם האמיתי, הוא לדוגמא פוגע בעצמו, בכך שהוא רוצה לעזור לשאר העולם. כי הוא בעצם יוצר רע, בכך שהוא אומר לעצמו, שרע לשאר העולם ושצריך לשנות את המציאות, ובכך ... מלאה. והחכם לא נגד זה שהאדם יפגע בעצמו, כי זה בסדר גמור, אם האדם באמת רוצה את זה. אבל החכם האמיתי מרחם על האדם, שהוא מרגיש רע, מכך שהוא גורם לעצמו להרגיש רע. ומצד אחד, החכם האמיתי באמת מפריע לאדם להרגיש רע. כי האדם רוצה להרגיש רע. והוא כ"כ רוצה להרגיש רע, עד שהוא משקר את עצמו שזה לא רצונו, כדי שהוא ירגיש רע גדול יותר. אבל מצד שני, החכם האמיתי רואה את האמת, שבאמת האדם עצמו בוחר להרגיש רע בבחירה חופשית ומלאה, והאדם אמור להיות שמח מכך שהוא מרגיש רע וסובל, כי הוא בוחר את הסבל של עצמו. והחכם האמיתי מפריע לאדם לסבול באמת, על ידי זה שהוא מראה לאדם שהוא זה שרוצה את הסבל של עצמו. ועל ידי זה האדם כבר לא סובל באמת, אלא סובל רק בכאילו, ובאמת הוא לא סובל כלל. כך שכל מה שנראה כמלחמה, שהחכם האמיתי נלחם בשקרים של האדם, זה הכל בעצם רחמנות של החכם האמיתי על האדם הטועה, שהוא מרביץ לעצמו ומתעלל בעצמו. והחכם האמיתי, מציל את האדם מעצמו, ורוצה לאפשר לו להרגיש טוב באמת, גם תוך כדי זה שהוא האדם, עושה לעצמו רע מתוך בחירה חופשית. ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תלות רגשית, בחכם האמיתי - מה מהות העניין?
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חכם אמיתי, דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חכם אמיתי, איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לזוגיות, מאמן אישי לעסקים, טיפול אישי בתחום חכם אמיתי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 19_04_2024 השעה 22:05:35 - wesi1