... של
הרצון האמיתי - מהו
רצון אמיתי בשלמות אין סופית, לדעת את האמת? כפי שכבר ביארתי, התנאי היחיד ההכרחי לאושר אמיתי מושלם בשלמות, הוא ידיעת האמת. דהיינו, הבנת המציאות בשלמות. כגון לדוגמא הבנת הסיבה ... האדם על ידי הרצון האין סופי שלו, הוא פורץ את הגבול האין סופי, ומקבל שכל אין סופי, ומבין את המציאות האין סופית, ורואה את התמונה האין סופית וכולי. וכאן נבאר מהו
רצון אמיתי ואין סופי. כי כפי שאמרנו, כדי לדעת את האמת, לשם כך יש תנאי אחד ויחיד, והוא
רצון אמיתי לדעת את האמת. וכל זמן שהאדם רוצה לדעת את האמת, אבל רוצה גם עוד דבר אחר, הרי שהרצון של האדם הוא לא מספיק אמיתי, אלא הוא מוגבל. ואז גם האדם מוגבל להבין את האמת. ועל ידי
רצון אמיתי בשלמות, אז האדם גם מבין את המציאות בשלמות.
ורצון אמיתי פירושו, שהאדם מגיע לנקודה שבה האדם מוכן לוותר וויתור מלא על כל העולם ומלואו, למען האמת. כי לרצות באמת דבר כלשהו, פירושו להיות מוכן לוותר למענו על כל שאר הדברים. ומי ... דבר אחד קטן שהאדם לא מוכן לוותר עליו תמורת ידיעת האמת, הרי שהאדם עדיין לא מספיק רוצה את האמת, וממילא הוא לא יכול להבין אותה. כי ידיעת האמת, תלויה אך ורק
ברצון אמיתי להבין אותה. וכדי שהאדם יבין את האמת, לשם כך על האדם להגיע למצב רגשי, שבו שום דבר במציאות לא יעניין אותו כלל, מלבד להבין את האמת ולהבין את המציאות ולהבין את הסיבה ... לאדם שתי אפשרויות, שהאפשרות הראשונה היא לדעת את האמת כפי מה שהיא ולאחר מכן התודעה של האדם מפסיקה להתקיים, או לחלופין להמשיך להתקיים כתודעה שמודעת לעצמה, אז
רצון אמיתי פירושו, שהאדם מוכן למען ידיעת האמת, לוותר אפילו על ידיעתו העצמית. והדבר הזה הוא נגד כל השכל האנושי. כי מילא שהאדם מוכן לוותר על זה שהוא ירגיש טוב, זה עוד אפשר להבין ... המשוגע הגדול ביותר בעולם, גם הוא מודע לעצמו וגם הוא אומר "אני" ויודע שהוא עצמו קיים. אבל, כדי לדעת את האמת לשם כך צריך רצון נקי לגמרי מכל רצון אחר. וברגע של
הרצון האמיתי, על האדם להיות מוכן לוותר אפילו על המשך הקיום של התודעה העצמית שלו. ונחדד: אין הכוונה לומר שידיעת האמת היא רעה. או שידיעת האמת מעלימה את התודעה של האדם. כי האדם יכול ... האדם לוותר על הכל, כולל על קיומו העצמי, תמורת ידיעת האמת. ויש כאן סוד. והוא שכאשר האדם מוכן לוותר על קיומו העצמי תמורת ידיעת האמת, הרי שבעצם זה ורק זה נחשב
לרצון אמיתי שהוא ללא כל אינטרס אישי. כי וויתור על העצמי של האדם, הוא ההפך מכל אינטרס אישי. וכל הרצונות של האדם, הם עבור עצמו. וכאשר האדם מוכן לוותר גם על קיום התודעה שלו, הרי שאז הרצון שלו לדעת את האמת, הוא
רצון אמיתי ללא כל אינטרס שהוא. ומי שיתבונן היטב יראה, את גודל האמת שנדרשת מהאדם כדי להבין את האמת. כי כדי להבין את האמת בשלמות, לשם כך צריך
רצון אמיתי בשלמות.
ורצון אמיתי בשלמות הוא רצון נקי לגמרי מכל שמץ של כל ערבוב של כל רצון אחר. והוא בא לידי ביטוי כאשר האדם מוכן לוותר על הכל כולל הכל, תמורת ידיעת האמת. וכאשר האדם מגיע למצב הזה, זה ... הדברים האלו, כרוכה בהבנת המהות של המציאות עצמה. ואחרי שהאדם ברמת התודעה שלו מזדהה עם הרצון הפנימי ביותר שלו שהוא הרצון לדעת את האמת, אז האדם מגלה אח"כ את
הרצון האמיתי והפנימי יותר, שממנו נובע גם הרצון החיצוני שהוא הרצון לדעת את האמת. כי גם הרצון לדעת את האמת, גם הוא רצון חיצוני. ויש רצון אחר פנימי עוד יותר, רצון אין סופי, שחלק ממנו ... המלאה, ומגלה גם את שורש הרצון של עצמו. ולכל דבר ודבר בעולם, יש את הדרך להשיג אותו. ויש גם דרך להשיג את האמת. והדרך האחת והאמיתית לידיעת האמת, היא על ידי
רצון אמיתי לדעת אותה. ולכל דבר ודבר בעולם, יש את תנאי הקבלה שלו ואת תנאי ומבחן הכניסה שלו. ומבחן הכניסה ותנאי הקבלה לעולם האמת שבו יש רק אמת, הוא התנאי היחיד של
הרצון האמיתי לדעת את האמת. רצון כ"כ חזק נקי אמיתי, שהוא כ"כ ממלא את האדם, עד שהאדם מוכן לוותר גם על הקיום העצמי שלו תמורת ידיעת האמת. וכל זמן שהאדם עוד לא הגיע לרמת אמת שכזו של
רצון אמיתי שכזה, הרי שהאדם עדיין רחוק מהאמת. כי מחמת שהרצון של האדם הוא לא מספיק אמיתי, לכן הוא עדיין לא ראוי לדעת את האמת. כי אי אפשר לדעת את האמת, בלי שהאדם באמת ירצה לדעת את האמת. כי
הרצון האמיתי לדעת את האמת, הוא יוצר אצל האדם כלי להבין את האמת. כי כאשר יש לאדם עוד רצונות מלבד לדעת את האמת, הרי שהרצון של האדם לדעת את האמת הוא לא מספיק אמיתי. ואז האדם עדיין לא יכול להכיל בתוכו את האמת. אבל כאשר האדם באמת רוצה רק את האמת, על ידי זה הוא יוצר אצל עצמו כלי קיבול אמיתי, שממגנט אליו את האמת. ויש עוד דרך להגיע
לרצון אמיתי שכזה, והיא על ידי זה שהאדם הולך אחרי
הרצון האמיתי שלו. כי האדם משקר את עצמו בשקרים גדולים לגבי מה שהוא באמת רוצה. ועל האדם לברר את האמת לגבי מה שהוא באמת רוצה, ועל האדם ללכת אחרי
הרצון האמיתי שלו, הרצון הפנימי ביותר שלו. ועל ידי זה האדם מתחבר לשורש
הרצון האמיתי שלו, עד שהאדם מגיע לנקודה שבה הוא באמת רוצה את האמת. כי כאשר האדם חי בשקר, דהיינו, שהוא רוצה לעשות משהו אחד ועושה משהו אחר, והאדם לא שלם עם עצמו ועם הרצונות שלו, על ידי זה האדם מרחיק את עצמו
מרצון אמיתי לדעת את האמת. אך על ידי זה שהאדם עושה שלום עם הרצונות שלו, בין אם על ידי זה שהוא ממלא אותם, ובין אם זה על ידי זה שהוא מברר אותם והופך אותם לאמיתיים יותר, על ידי זה האדם מתקרב
לרצון אמיתי לדעת את האמת וזוכה לדעת את האמת. ונסכם:
רצון אמיתי ונקי באמת, הוא רצון שבו האדם מוכן לוותר על הכל כולל הכל, כולל אפילו על קיומו העצמי. וכאשר יש לאדם
רצון אמיתי בשלמות, אז ורק אז האדם מצליח לראות את התמונה המלאה של המציאות. וכדי להגיע לכל זה, על האדם לחפש תמיד את שורש ואת סיבת הרצון שלו. והפיקח, בנוסף על כל אלו, הוא גם מתקרב ...