ובו יתבאר, העניין של אחדות ההפכים, ומהי בעצם ההגדרה, של: ההפך של כל דבר.
ובכל מקום שבו מדובר על כך, שהדבר מתאחד עם ההפך שלו, אז ההפך של הדבר, כולל בתוכו את כל מה שהוא שונה בצורה כלשהי מהדבר עצמו. כגון לדוגמא, כאשר אנחנו אומרים שהשולחן נמצא באחדות עם כל מה שהפוך ממנו, בכלל זה נכללת, כל ישות שהיא שונה בצורה כלשהי מהישות של השולחן. ובכלל זה, גם לדוגמא ישות שהיא רק תיאור של השולחן, כגון שולחן גדול / שולחן חזק, וכיו"ב, כל דבר שהוא אינו הישות המקורית עצמה בלבד.
כי כל ישות קיימת בפני עצמה. וההעדר של הישות, הוא כל ישות שהיא נפרדת ממנה. וכל הדברים שיש בעולם ששונים מישות כלשהי, הם ההעדר המוחלט של אותה הישות. כי בשורש של המציאות הכל אחד ממש. ובנפרדות שלנו, כל ישות קיימת בנפרד בפני עצמה. וכל ישות, דוחקת את קיומן של כל שאר הישויות.
וכאשר אנחנו מדברים על כך שכל ההפכים הם אחד, הכוונה היא לומר שאפילו הדברים שנראים כמנוגדים מצד מהותם, גם הם אחד. ובכלל זה נכלל, שהכל אחד ושכל הצורות הן אחד. ואפילו הצורות שמנוגדות זו לזו, כגון ה"יש" וה"אין", שהן צורות שמנוגדות זו לזו, גם הן אחד. אבל כל הישויות הן ישות אחת בשורשן, גם אם הן לא נראות כהפכים ממש. כי בשורש, הכל אחד ממש...