תכלית החיים, סיבתיות,
תכליתיות, העולם הבא,
רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) - חלק 2 רבי נחמן אומר שאם תחזור בתשובה, כולם יחזרו איתך, מה הכוונה? אם תבין שאתה
אלוהים אז תבין שכולם צדיקים, למעשה אתה לא צריך להחזיר את כולם בתשובה, אתה צריך להחזיר רק את עצמך בתשובה. אם האדם חוקר וחוקר
מה התכלית, בסוף הוא חווה בכל דבר את
התכלית, בכל מה שקורה לו, הוא חווה את התגשמות כל
רצונו. כמו
שאלוהים חווה, לא פחות ולא יותר
מאלוהים. להגיד
שאלוהים חווה את
רצונו זה גם צמצום
של אלוהים, ולכן יש
אלוהים גדול יותר ששם אין
אלוהים חווה. שאלה: אני יכול להגיד שהכל אחד, אבל אני יודע שאני לא חווה את זה. למשל אם הייתי יודע שהכל אחד לא הייתי מתרגז היום בעבודה. אליעד: ... מהכעס, זה סימן
שרצונך מתגשם, ואז אם
רצונך מתגשם אתה תזדהה שוב עם הישות המצומצמת. אליעד: התשובה היא, כן, אני כועס, אני
רוצה את זה שאני כועס, אני נהנה שאני כועס, זה התגשמות
רצוני, אבל לא התגשמות
רצונו של האני המצומצם אלא של התגשמות
רצונה של המציאות. כשאתה אומר אני תלוי למי אתה מתכוון. שאלה: האני הקטן הוא דמיון שלי. אליעד: נגיד שהאני הקטן הוא הדמיון שלך, אז מי אתה ... קטן, אפילו אם אתה
אלוהים אתה תישאר
אלוהים קטן, למה? כי אתה עדיין מוגדר, אתה אומר אני
רוצה, אז אתה מצומצם, עדיין לא
אלוהים. בליקוטי מוהר"ן נאמר שתפיסת הזמן היא כמו חלום, והשאלה היא האם אתה בתוך החלום או לא בתוך החלום? ומי חולם את החלום? נגיד שאתה בתוך ... גם אם אתה חושב שאתה
אלוהים שאומר אני
רוצה הכל, אבל מי נמצא מאחור,
אלוהים שמעלי, לכן זה
שרוצה את כל המציאות הוא לא הראשון, כי הראשון נמצא לפני האני
רוצה, לפני ההפרדה שבין האני
לרוצה, לכן יש