ניהול זמן נכון, ניהול זמן יעיל -
איך להיות יעיל
ולנהל את הזמן בצורה נכונה ואפקטיבית? ובו יתבאר, העניין של
ניהול זמן ואיך לנהל את הזמן בצורה היעילה ביותר? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי כדי להבין
איך לנהל את הזמן בצורה נכונה, לשם כך יש להבין, מהו
ניהול זמן נכון. וניהול זמן נכון, הוא כאשר, האדם מפיק את הטוב ביותר שהוא יכול, במסגרת הזמן שיש לו. כאשר הזמן הוא מוגבל,
ניהול זמן נכון, הוא כזה, שבו האדם עושה את הדברים הטובים ביותר, כדי להשיג את
המטרות החשובות ביותר, במסגרת הזמן האפשרי.
ואיך לנהל את הזמן בצורה נכונה? תשובה: על ידי שני דברים. הדבר הראשון, הוא בירור
המטרות וסדר העדיפויות. הדבר השני, הוא בירור האפשרויות. כאשר יש לאדם
זמן מוגבל והמון מטרות שונות, בשלב הראשון, על האדם לעצור לרגע אחד, ולנסות להגדיר עבור עצמו טוב יותר, את
המטרות שאותן הוא רוצה להשיג. ואחרי
שהמטרות ברורות לאדם עד כמה שאפשר, עכשיו צריך לנסות להבין, מה יותר חשוב ממה. לא מספיק להבין את
המטרות, צריך גם לנסות לתת להן, איזה סדר עדיפויות ... מאחר שלא בהכרח ניתן להשיג את הכל במסגרת הזמן המוקצב, לכן צריך לנסות להבין טוב יותר, איזו
מטרה יותר חשובה. כדי שעל ידי זה יהיה ניתן לדעת במה להתמקד, ואת מה צריך לדחות לסוף הרשימה, ולהתעסק איתו, רק אם יישאר
זמן פנוי.
ואיך לדעת מה יותר חשוב? תשובה: הדרך המהירה להחליט ... הסופי, שאותו רוצה האדם להשיג, תלוי בדבר המסוים. ככל שהטוב הסופי של האדם מושפע יותר מהשגת
המטרה, כך
המטרה חשובה יותר. לדוגמא: כאשר יש לאדם מספר משימות ... משפיע יותר, על הטוב הסופי שאליו הוא רוצה להגיע, כך הוא חשוב יותר. ואחרי שהאדם הבין את
המטרות שלו ואת סדר החשיבות שלהן, עכשיו, על האדם ... את האפשרויות שלו. דהיינו, לנסות להבין טוב יותר, מה הוא יכול לעשות מתוך כל הרשימה, וכמה
זמן ומאמץ דרושים לכך. ואחרי שהאדם הבין את
המטרות ואת החשיבות שלהן, וגם הוא מודע ליכולות שלו ... אחד שהוא הקריטי ביותר. ויתכן אפילו, שצריך לוותר על הכל, תמורת אפילו רק ניסיון להשיג איזו
מטרה, מרוב החשיבות שלה וכיו"ב. ועל האדם לעשות את ...