הפרעה טורדנית כפייתית, טיפול ב ocd, הפרעה אובססיבית קומפולסיבית, טיפול
התנהגותי, חרדה לא הגיונית, מחשבה טורדנית, מחשבה אובססיבית, טיפול קוגניטיבי,
טיפול ב או סי די, הפרעה נפשית - פרומו עכשיו נניח שבן אדם לא רוצה שהמשפחה שלו תמות עד כאן זה
הגיוני ונניח שהוא רוצה לעשות את כל מה שהוא יכול כדי שהיא לא תמות עד כאן זה
הגיוני ונניח שיש סיכוי שמשהו יגרום להם למות ונניח שהוא יכול למנוע את הדבר הזה, לעשות משהו שימנע את הדבר הזה האם יש
היגיון שהוא יעשה את הדבר שימנע את הסיכוי שהמשפחה שלו תמות. ש: ברור יש הרבה
היגיון הוא אוהב את המשפחה שלו הוא רוצה שהם ישארו. אליעד: כן. ש: והוא יעשה כל דבר. אליעד: נניח שהוא אוהב את המשפחה שלו נניח ... מזה. אליעד: בהנחה שאם הוא יעשה את זה לא יגרם יותר נזק. ש: לא יגרם יותר נזק למי לאף אחד? אליעד: לאף אחד. ש: לא למשפחה לא לעצמו? אליעד: כן לא יגרם יותר נזק, האם יש
היגיון שהוא יעשה את הפעולה הזאת? ש: כן אמרנו את זה. אליעד: אז מה אם אמרנו אתה אומר כן אמרנו "כן אמרנו" למה הוספת את המילה ... לא נכון. ש: אוקי בסדר אז אני אומר לך שלפי מה שאתה אומר, לפי מה שאני מבין זה שהוא רוצה שהם יחיו והוא יכול לעשות איזה פעולה מסוימת שהם יחיו יותר. אליעד: טוב הבנו כבר את
ההיגיון שלך הבנו אותו לא צריך לחזור עליו עוד פעם הלאה. ש: זהו אז זהו. אליעד: בסדר חכה, עכשיו מה שאתה אמרת זה כיוון נכון אבל ... שאם אני מסדר את הכוסות בבית שלי מסודר בשורה הם לא ימותו ואם לא הם ימותו" ואז הוא אמר "טוב עכשיו מעכשיו אני צריך לסדר את הכוסות כדי שהם לא ימותו" ומאז נכנסה לו בראש
מחשבה שהוא צריך לסדר את הכוסות. עכשיו יש ברבי נחמן סיפור דומה שבן אדם היה במדבר, אל תחשוב שאתה יותר טוב זה מסופר עליך ... אז זה כאילו כמו כאלה שהולכים נגיד לרבנים "מה אני לא אעשה כלום אני לא אקרא תהילים אני לא אאמין באלוהים, טוב תראה צריך לעשות משהו נכון אז תתפלל אולי זה יעזור תפלל" זה
ההיגיון של "מה יש לך להפסיד תאמין בישו מה יש לך להפסיד תאמין בזה מה יש לך להפסיד חיי נצח מחכים לך מה יש לך להפסיד". עכשיו בכל מקרה אז הבן אדם החליט שהוא מסדר את הכוסות בבית וכמובן שזה מגניב וטוב ויפה אבל ברגע שזה הופך להיות
כפייתי, הבן אדם רצה להרגיש טוב מזה שהוא מגן על המשפחה שלו ואז הוא סידר את הכוסות ואז זה עשה לו מאוד טוב שהוא הציל את המשפחה ... לא אולי כן. אליעד: אחד למיליון שזה נכון? ש: לא יודע. אליעד: "אחד למאה מיליון שזה נכון יפה, אני יכול למנוע את זה אז צריך לסדר את הכוסות" אבל זה לא נכון כי בדיוק באותו
היגיון שאפשר לסדר את הכוסות ואז הם לא ימותו באותו
היגיון יכול להיות שאם הוא יסדר את הכוסות הם ימותו ולכן הוא לא צריך לסדר את הכוסות לא בגלל שזה
לא הגיוני שאם הוא יסדר את הכוסות הם לא ימותו אלא בגלל שהוא לא מקטין את הסיכוי שימותו, נכון אתה לא רוצה שהם ימותו נכון ... תסדר את הכוסות שהם ימותו הוא שווה לסיכוי שאם לא תסדר את הכוסות הם ימותו ולכן זה לא מביא לך שום תועלת ולכן אתה לא עושה את זה כי נשאר לך רק המאמץ מלסדר את הכוסות. זאת
הסיבה שבגלל אנחנו / אני לא דתיים לא דתי לא דתיים, למה יכול להיות שיש אלוהים ויכול להיות שאחרי שנמות יזרוק אותנו לגיהנום ... לחיי נצח שווה את הסיכון למוות מידי ובמקרה כזה אתה אומר "וואלה בשביל חיי נצח שווה לי את הסיכון למות עכשיו" ואז אחד מקזז את השני. לכן לגבי אלוהים ניתן להוכיח בצורה
הגיונית שגם אם יש אלוהים יכול להיות שהוא בכלל רוצה שנעשה עבירות ויכול להיות שבכלל התורה זה בכלל ניסיון לבדוק אם אנחנו נקשיב לתורה או נקשיב ליצר שלנו שהוא שתל לנו את היצר ואפשר לסובב מלא סיפורים ואגדות שמי שיסע לים בשבת יקבל חיים נצחיים בגן עדן לנצח נצחים. ולכן מאחר שיש
היגיון לומר שתישרף בגיהנום לנצח על זה שנסעת לים בשבת ומאחר שיש
היגיון שאתה תהיה בגן עדן לנצח נצחים לכן אין שום משמעות לדבר הזה ולכן לא מתייחסים לזה ברמה הפרקטית ולכן אם אתה רוצה לנסוע ... בכלל". אם אתה לא יודע מה האינטרס שלו אז אולי הוא רוצה שתעשה הפוך אולי הוא רוצה שתעשה עבירות, אם אתה אומר "אני יודע שזאת הבעיה שלו זה מה שהוא רוצה שנמלא לו את החיסרון"
הגיוני אבל מאחר שאתה לא יודע מה האינטרס שלו ומאחר שלא יכול להיות שלאלוהים בכלל יש אינטרס לכן יכול להיות שהוא יגיד לך לעשות משהו והוא יגיד לך "תעשה מצוות אני אכניס אותך לגן עדן" ובסופו של דבר הוא יכניס אותך לגיהנום, למה שהוא יעשה את זה מה
ההיגיון נשגב מבינתנו אל תדאג כשהוא יעשה את זה הוא יסביר לך גם למה אבל אתה לא יכול לסמוך על זה שלך נראה שזה
לא הגיוני כי אתה לא יכול לסמוך על
ההיגיון שלך בהקשר של אלוהים. ולכן לעניין שלנו אנחנו פשוט צריך להיצמד לאמת בן אדם
שמפחד שיהיה משהו
לא הגיוני לא צריך להגיד לו זה