... איך ליצור התניה סמויה? איך להפוך טענה יחסית לטענה מוחלטת? איך לשכנע מישהו לעשות מה
שאתה רוצה? וכאן אבאר עוד דרך ועוד שיטת שכנוע ומניפולציה, איך באפשרותך לשתול מחשבות בתת המודע של אדם אחר, ולגרום לו לעשות את מה
שאתה רוצה שהוא יעשה, ולחשוב את מה
שאתה רוצה שהוא יחשוב. והדרך לכך היא, על ידי זה שמנצלים את נקודת התורפה של האדם במערכת הדימויים שלו, ויוצרים אצלו הקבלה שגויה ואנלוגיה שגויה, בין מושגים שהוא ... בצורה כלשהי / לרצות דבר כלשהו, עליך לשבת עם עצמך ולנסות לחשוב, איך זה שהוא יעשה את מה
שאתה רוצה שהוא יעשה, איך זה בעצם מחזק את הכבוד העצמי שלו. ואיך זה שהוא לא יעשה את מה
שאתה רוצה שהוא יעשה, איך זה הורס לו את הכבוד העצמי שלו. או במילים אחרות, תנסה לחשוב עם עצמך, איך אתה יכול ליצור הקבלה ואנלוגיה של משל ונמשל, בין הדבר שנתפש כמאוד טוב עבור השומע, לבין הדבר
שאתה רוצה שהוא יעשה. ובין הדבר שנתפש בעיניו כמאוד רע, לבין הדבר שאתה לא רוצה שהוא יעשה. וכאשר אתה משכנע אדם אחר בדבר כלשהו, אם ברצונך לשכנע אותו בקלות, עליך להשתדל כמה שיותר ליצור אצל השומע התניה מחשבתית ודימוי מחשבתי, בין האפשרות
שאתה רוצה שהוא יבחר מתוך האפשרויות שיש לו, לבין הערך שאתה יודע שהוא מאוד רוצה אותו. ועליך ליצור גם הקבלה ודימוי מחשבתי, בין הדבר שאתה לא רוצה שהוא יעשה, לבין ... השכנוע הוא באמצעות זה שלוקחים את סולם הערכים הקיים של האדם, ומסבירים לאדם, כיצד הדבר
שאתה רוצה שהוא יחשוב שהוא טוב, כיצד הוא תואם את הערכים הטובים שלו, ולהפך. אז מה כאן מהות החידוד של העניין?! והעניין הוא, שברמה העקרונית, אכן כל תהליך של שכנוע, ... לא סתם לנסות להסביר לו כמה הדבר הזה הוא טוב, אלא עליך לנסות לשכנע את האדם השני, שהדבר
שאתה רוצה שהוא יסכים איתו, הוא דומה כמה שיותר, לאותו הדבר שהוא כבר בטוח בו כמה שיותר שהוא טוב. וכאשר אתה רוצה לגרום למישהו לא לעשות איזה דבר, עליך לדוגמא לקחת ... הדברים הרעים שאתה חושב שהוא מתייחס אליהם כרעים. ועליך לגרום לאדם השני לחשוב, שהדבר
שאתה רוצה שהוא יחשוב שהוא רע, שהוא קשור לדבר הרע ביותר בסולם הערכים ובסדרי העדיפויות של האדם השני. כי אפשר סתם לנסות לשכנע מישהו במשהו, ואפשר גם לנסות לחשוב ... של האדם השני, ליצור התניה סמויה בתת ההכרה שלו, בין הדברים שהוא מאוד אוהב, לבין הדברים
שאתה רוצה שהוא יעשה / יחשוב. ועליך להיות יצירתי ובעל רמת תחכום גבוהה, כדי לדעת לחבר אצל האדם השני, את הדבר
שאתה רוצה שהוא לא יעשה, לבין הדבר שאתה יודע שהאדם השני הכי לא רוצה שיקרה לו. ועוד אחדד, כי לכל אדם, יש מילים דוחות ויש מילים מושכות. ומילים דוחות, הן מילים ... וכאשר אתה משכנע את האדם השני, עליך להשתמש כמה שיותר במילים מושכות, כאשר אתה מדבר על מה
שאתה רוצה שהוא יעשה / יחשוב, וכמה שיותר במילים דוחות, כאשר אתה מדבר איתו על מה
שאתה רוצה שהוא לא יעשה / יחשוב. דהיינו, ליצור אצל האדם התניה תת הכרתית, בין המילים שדוחות אותו, לבין הדבר
שאתה רוצה שהוא יתרחק ממנו. ובין המילים שמושכות אותו, לבין הדבר
שאתה רוצה שהוא יעשה אותו. ויש כאן עוד עומק של מניפולציה על התת מודע, והוא שכאשר אתה מדבר עם אדם, ומשתמש במילים שמושכות אותו ומדבר איתו על דברים שהוא חושב שהם ... הטובה שיש לו, כאשר הוא שומע מילים מושכות, ומרחיב אותה בהתייחסות שלו, גם לגבי הדבר
שאתה רוצה שהוא יסכים איתו. ותת המודע של האדם, לוקח את התחושה הרעה שהוא מרגיש כאשר הוא שומע דברים מסוימים, והוא מקשר ומחבר אותם בצורה לא מודעת, לשאר הדברים האחרים שאמרת לו באותו הרגע, דברים
שאתה רוצה שהוא יתייחס אליהם בצורה שלילית. ואתה בעצם יוצר התניה אסוציאטיבית בתת ההכרה של השומע, בין התחושות הרעות / טובות שאתה מציף בו באופן יזום, לבין שאר ... דהיינו, עליך לקחת את הדבר שהאדם חושב שהוא הכי טוב, ולגרום לו לחשוב שהוא תלוי בדבר
שאתה רוצה שהוא יעשה / יחשוב. אבל עליך לעשות זאת בצורה שתיראה טבעית לשומע. ושהוא לא ירגיש / יחשוד, שמנסים לעשות עליו כאן מניפולציה. והוא יכול להרגיש שעושים עליו ... שבה לוקחים את הדברים שהכי חשובים לאדם, ומצליחים לשכנע אותו, שהם תלויים וקשורים בדבר
שאתה רוצה שהוא יחשוב / יעשה וכולי. שאז האדם לא רואה את המניפולציה שעושים עליו. ועכשיו אסביר עוד יותר לעומק את המניפולציה הנ"ל. מה בדיוק עומד מאחוריה, ואיך לעשות ... שהאדם יעשה, כיצד היא תחזק ותחליש בו זמנית את כל הערכים שיש, אז עליך בעצם לקחת את הערך
שאתה רוצה שהאדם יחשוב שהוא ערך חיובי וטוב, ועליך לאתר את ההשפעה ה יחסית הטובה של אותו דבר, על ערך חיובי אחר שהאדם כבר מתייחס אליו בצורה חיובית. ועליך בעצם להציג בפני האדם שאותו אתה רוצה לשכנע, את הקשר היחסי שיש, בין מה
שאתה רוצה שהוא יעשה, לבין מה שהוא חושב שזה טוב בעיניו. אבל, התחכום הוא, שעליך להציג בפניו את הקשר היחסי, בצורה מוחלטת ואובייקטיבית. ז"א שעליך לשאול את עצמך, ... בצורה יחסית, דבר שהוא לא רוצה לחשוב על עצמו. ואחרי שמצאת את הקשר היחסי שיש בין הדבר
שאתה רוצה לשכנע את האדם שהוא טוב, לבין הדבר הטוב ביותר בסולם הערכים של האדם השני, עכשיו עליך להציג בפניו את הקשר שיש בין הדבר הטוב ביותר בעיניו, לבין הדבר
שאתה רוצה שהוא יחשוב שהוא טוב. אבל כאשר אתה עושה זאת, המניפולציה היא בכך שאתה מציג בפניו את הקשר היחסי, כקשר מוחלט. ז"א שאתה בעצם לוקח טענות יחסיות, דהיינו, ... שהוא מחוייב טוב, דהיינו, שהוא בטוח שהוא טוב, ואתה מוצא את הקשר היחסי שיש, בין הדבר
שאתה רוצה שהוא יעשה, לבין אותו הדבר הטוב. ואתה מציג בפניו את הקשר בצורה מוחלטת. וכמובן גם להפך. שאתה לוקח את הדבר שנתפש בעיני השומע כדבר שהוא מחוייב רע, דהיינו, שהוא בטוח שהוא רע, ואתה מוצא את הקשר היחסי שיש, בין הדבר
שאתה רוצה שהוא לא יעשה, לבין אותו הדבר הרע. ואתה מציג בפניו את הקשר בצורה מוחלטת ולא רק בצורה יחסית. וכמובן שצריך לדעת לעשות זאת בצורה משכנעת, שהקשר היחסי יראה ...