... חיסרון תמידי,
תמיד יש חיסרון, למה יש סבל? איך נוצר סבל? למה רע לי? איך להיות מאושר? שכל על אנושי, מעל השכל האנושי, מהות הסבל, להשתחרר מהסבל, ... ותדמיין שאין לך יותר בעיות, אתה תחווה חיסרון מעצם זה שאתה לא שלם. אני רוצה להגיד שגם הפוך זה אותו הדבר. אם
תמיד יש חיסרון, זה אומר שגם תמיד יש יתרון. אם כל חוויה היא חיסרון, אז גם כל חוויה היא יתרון. כרגע, אם חסר לך 100 שקל, אתה אומר ... אם אתה יודע שיש פה שולחן, אז יש משהו שטוב לך. היתרון הוא, שאתה יודע שיש. מה שאני רוצה להגיד, שמי שמודע
שתמיד יש חיסרון, הוא גם מודע גם שתמיד יש יתרון. חיסרון הכוונה, שאתה תמיד חווה שחסר, שזה אומר שאתה תמיד חווה שיש.
תמיד יש חיסרון, זה בתנאי שאתה תמיד משתמש בשכל המוגדר. אם תשתמש בשכל הלא מוגדר, אז לא
תמיד יש חיסרון. שאלה: אם אני רואה כוס. אליעד: בחוויה עצמה יש חיסרון. שאלה: אם אני רואה כוס, אני גם חווה מה שלא כוס. אליעד: כשאתה ... אם זו בעיה מחוייבת, איך יכול להיות שזה לא מסתדר לך? שאלה: הבעיה לא מחוייבת. אליעד: איך זה שהיא לא מחוייבת? הרי
תמיד יש חיסרון. שאלה: מבחינה שכלית אני לא יכול להיות בטוח בבעיה. אליעד: אז מה השאלה בעצם? שאלה: כרגע אני חושב שהיא מחוייבת. ... אז לא היית יכול לחשוב על משהו אחר, ולא היית יכול להגיד שאתה לא רוצה את זה. אני מנסה להראות לך שאתה לא בטוח
שתמיד יש חיסרון. שאלה: אני לא בטוח שהבעיה מחוייבת. אליעד: אז מה השאלה? כדי להגיד על משהו שהוא בעיה, אתה צריך להיות מסוגל לדמיין ... חושב שאפשר אחרת, אני מודע לדבר ולמה שאחרת שלו, ואם אתה מודע לאחרת, אז אתה יכול להתחבר לאחרת ואין בעיה. שוב,
תמיד יש חיסרון, לדוגמא, אדם אומר שהוא לא רוצה שולחן. מבינים שהוא רוצה משהו אחר. עכשיו אדם אומר שהוא לא רוצה שתמיד יהיה חיסרון, האדם מבין
שתמיד יש חיסרון והוא לא רוצה את זה. כשהוא אומר שהוא לא רוצה את זה, זה רק בגלל שהוא באותו רגע מחובר לאין שכל. אם היית רק בשכל, ולא הייתה לך האפשרות של האין שכל, לא היית מוטרד מכך
שתמיד יש חיסרון. שוב, יש בעיה בתוך השכל, האדם אומר שהוא לא רוצה שולחן, זה אומר שהשכל שלך יכול לחשוב על משהו אחר. אבל אם אדם אומר, ... יכול לדמיין מצב שלא תמיד יש בו חיסרון. כי אם הוא לא היה יכול להתחבר לאין שכל, הוא לא היה יכול להיות מוטרד מכך
שתמיד יש חיסרון. ואם הוא מוטרד מכך
שתמיד יש חיסרון? כי הוא מדמיין את האין שכל, ואם הוא מדמיין את האין שכל, אז אין כבר שאלה מדוע יש חיסרון. וזה שונה מבעיה רגילה. כי ... אני רעב, אתה הופך את זה לאני שבע. אבל זה שאני חושב שאני שבע, זה לא אומר שאני שבע. אבל אם אתה אומר שרע לך מזה
שתמיד יש חיסרון, ואתה מבין מה אמרת, אז כדי שיהיה לך רע מזה
שתמיד יש חיסרון, אתה מתבונן, למה רע לי מזה
שתמיד יש חיסרון? כי אני בעצם יכול לדמיין שלא
תמיד יש חיסרון, כי אם הייתי בטוח
שתמיד יש חיסרון, אז לא היה לי רע מזה
שתמיד יש חיסרון. אם היית בטוח
שתמיד יש חיסרון, אז לא היה לך רע מזה. כי לא היית יכול לא לרצות את זה. כדי להגיד שאני לא רוצה שתמיד יהיה חיסרון, לשם כך אתה צריך להיות מסוגל לחשוב, לא
תמיד יש חיסרון. ולא
תמיד יש חיסרון, שורשו באין שכל. ויש עוד שאלה, אולי בגלל שאני מתלונן
שתמיד יש חיסרון, זה לא בגלל שאני חושב שיש מצב שבו אף פעם אין חיסרון, אלא בגלל שאני חושב שתמיד יש יתרון? אני לא רוצה את
התמיד יש חיסרון, לא בגלל האין חיסרון, אלא בגלל היש תמיד יתרון. התמיד יש יתרון - זה בתוך השכל. אם אתה מוטרד מכך שתמיד יש גם יתרון ... את הבעיה. אליעד: יפה נתת לעצמך את התשובה, תבין יותר טוב את הבעיה, אז תגיע לתשובה. תנסה להתבונן למה אני בטוח
שתמיד יש חיסרון. להבין את זה פירושו לחוות את זה. ...