... חרדה / חוסר
ריכוז - איך תרגילי
ריכוז, יעזרו לך להתמודד עם חרדה? ובו יתבאר, כיצד יכול האדם לצאת מכל החרדות והפחדים שלו, על ידי ביצוע של תרגילי
ריכוז באופן יום יומי, עד שכל החרדות והפחדים ייעלמו ממנו? והעניין הוא, כי כל הפרעות החרדה שיש לאדם בחיים, כולן נובעות מכך, שהאדם לא מספיק
מרוכז. לא
מרוכז ולא ממוקד, במה שהוא באמת רוצה, ובמה שבאמת חשוב לו. ומי שיהיה
מרוכז עד הסוף ובשלמות, במה שבאמת חשוב לו, על ידי זה הוא יצא מכל הפחדים ומכל החרדות שיש בעולם. ולמה? כי בסופו של דבר, מי שיתבונן עד הסוף האחרון, יראה, כי מצד האמת המוחלטת, שום דבר ... בלבד. ושלא מחוייב שהרצון של האדם יתמלא, אלא זו רק אפשרות בלבד. וכיצד כל זה קשור
לריכוז ולתרגילי
ריכוז? תשובה: כי מי שהוא באמת תמיד
מרוכז, במה שבאמת חשוב לו, ובסיבה שבגללה הוא רוצה את הרצונות שלו, מי
שמרוכז תמיד, בשורש הפנימי ביותר של הרצון שלו, הוא זוכר תמיד, שהשגת הרצון שלו, היא אפשרית בלבד, אך היא אינה מחוייבת. ומי שיהיה כל כולו,
מרוכז בשורש הרצון שלו בלבד, דהיינו, מי שיזכור כל כולו, את זה שבאמת שום דבר חיצוני לא חשוב, ושמבחינה פנימית מוחלטת, אין שום הבדל בין טוב לבין רע, מי שיזכור רק את זה, ממילא הוא לא ... יעשה שום דבר. וכדי לעשות איזה דבר, וכדי לרצות איזה דבר, לשם כך, צריך האדם להיות בחוסר
ריכוז, לגבי מה שבאמת חשוב לו. כי אם האדם יהיה
מרוכז עד הסוף במה שחשוב לו, הוא יהיה מחובר, למקום, שבו שום דבר מוגדר, אינו חשוב, יותר מאשר דבר אחר, והוא לא ירצה ולא יעשה שום דבר. ולכן, צריך חוסר
ריכוז. שבו, האדם לא
יתרכז עד הסוף באמת המוחלטת, שמנקודת מבטה, הכל שווה באותה המידה. ועל ידי ובזכות חוסר
הריכוז הזה, בזכות זה האדם יכול לרצות רצונות שונים, ולעשות פעולות שונות. אלא מה? שלפעמים חוסר
הריכוז הזה, עולה על גדותיו, והאדם שוכח לגמרי את האמת הפנימית שלו, שמבינה שהכל טוב או רע באותה המידה ממש. ואז, האדם מתחיל לסבול מהפרעות חרדה כאלו ואחרות. משום שהוא בטעות מרגיש, ... חשובים, עד כדי כך שהוא נכנס לחרדה, מכך שהם לא יתמלאו. ועל ידי זה שהאדם עושה תרגילי
ריכוז, דהיינו, שהאדם מנסה להרגיל את עצמו להיות
מרוכז, כמה שיותר, בכל תחום באשר הוא, על ידי זה האדם מתרגל להיות
מרוכז, גם בפנימיות הרגועה שלו, שאין בה שום הפרעת חרדה כלל. וכיצד להגיע
לריכוז? ואיך לעשות תרגילי
ריכוז? תשובה: על ידי אמת. שעל כל דבר שהאדם חושב, עליו
להתרכז ולשאול את עצמו, האם אכן זו האמת המדויקת כפי מה שהיא? בלי להוסיף ובלי לגרוע ממנה? ואולי ההפך הוא הנכון? והאם אכן זו האמת לאמיתה? ועל ידי
ריכוז אמיתי, שהאדם
מתרכז בכל כוחו תמיד, לזכור מה האמת? ומה באמת הסיבה של כל דבר? ומה באמת חשוב בכל דבר? על ידי כל זה, האדם מגיע למצב, שבו הוא מצליח
להתרכז, גם באמת המוחלטת הפנימית ביותר, שבה אין שום טוב ורע, וממילא אין שם שום פחד או חרדה כלל. ...