... אל שכל אחר לגמרי, שהוא נמצא מחוץ לכל ההגדרות באשר הן. והאדם מוכרח לזכור תמיד, כי התכלית היא, לא להיאחז בשום צורה של
מציאות ושל רעיון כלשהו, וגם לא בצורה של השכל, שהחכם האמיתי מגלה לאדם. כי כל צורות ... ולקדם את עצמו, הוא מגדיר עבור עצמו מטרה מוגדרת. והמטרה המוגדרת היחידה שאותה צריך האדם להגדיר עבור עצמו, היא להבין את
המציאות, כפי מה שהיא באמת, בלי כל אינטרס כלשהו. אלא להבין את האמת, באשר היא, כפי מה ... היא, גם אם הצורה שלה, נראית כלא הגיונית וכולי. ועל האדם לזכור, שהחכם האמיתי מלמד את האדם דבר אחד ויחיד, והוא, להבין את
המציאות, בלי קשר לשום צורה חיצונית של
המציאות. והאדם לא צריך לשנות את
המציאות בשום צורה שהיא. לא ברמה החיצונית, וגם לא ברמה הפנימית. דהיינו, שהאדם לא צריך להפסיק או להתחיל לרצות דבר כלשהו, והאדם לא צריך לנסות לשנות את הרגשות שלו. וכל שכן, שהאדם לא צריך לשנות את
המציאות שחיצונית לו. אבל האדם, כן מוכרח להבין את עצמו באמת ובשלמות. כגון לדוגמא שהאדם ... האדם מוכרח להבין, למה באמת הוא כועס. ולהבין למה באמת, פירושו, להבין את האירוע, מנקודת מבט, שהיא חיצונית לכל האירועים של
המציאות. עד שהאדם רואה את האמת, שבאמת הצורה של הנפרדות, היא באחדות, עם האחדות האין ... הגדרה, וגם זה מביא סבל. ועל האדם לא להגדיר שום דבר, גם לא להגדיר, שהוא לא רוצה להגדיר. אבל האדם כן מוכרח לנסות להבין את
המציאות. וגם את זה לעשות, בלי להגדיר מראש תשובה רצויה, לאיך ההסבר של
המציאות צריך להיות. ואז בסופו של דבר, האדם רואה את האמת, שהצורה והמהות הם אחד ממש, וכך הוא גם חווה את
המציאות, בכל הלבושים החיצוניים, שמשתלשלים מהחיבור הראשון שבין הצורה, לבין המהות ...