... הוא נברא על ידי בורא וכולי. או במילים אחרות, כל דבר שהוא ישנו, הוא אינו נצחי, והוא יכול גם לא להיות. וא"כ צריך שמישהו יברא אותו. בנוסף קיימות גם רק 2 אפשרויות. 1 -
מהותו של אלוהים היא "יש". 2 -
מהותו של אלוהים היא "אין". אין אפשרות
שמהותו של אלוהים היא "יש" + "אין" בו זמנית, משום שישות כזו אינו יכולה להתקיים, משום שזה נוגד את השכל / היגיון / לוגיקה וכולי (ראה: האם ניתן להוכיח כי ישות כלשהי (אלוהים) אינה קיימת ?). טיעון:
מהותו של אלוהים אינה ידועה ולכן לא ניתן לדון בה. תגובה: ברגע שאומרים שאלוהים ברא את העולם, ומייחסים לו רצון / פעולה וכולי, ממילא כבר דנים בו. אם
מהותו של אלוהים אינה ידועה, ממילא אין אפשרות גם לייחס לה את בריאת העולם וכולי. ברגע שמייחסים לאלוהים משהו כלשהו, הרי שכבר מגדירים את
מהותו, וממילא אפשר ויש לדון
במהותו. תגובה נוספת: גם אם
מהותו של אלוהים היא אינה ידועה, עדיין מהצד של האדם קיימות רק 2 אפשרויות, או
שמהותו של אלוהים היא "יש" או שהיא "אין". ומהנ"ל ניתן להוכיח שאלוהים לא ... אלוהים הוא "יש", ממילא קיימות 2 אפשרויות. או שמישהו ברא גם אותו וכן הלאה על כל בורא אחר, או שהוא נצחי. אם הוא נצחי, זה אומר שה"יש" נצחי, וממילא אין צורך בבורא. ואם
מהותו של אלוהים היא "אין", ממילא לא ניתן לייחס לה שום פעולה / רצון ...