... / אלקטרונים וכולי), רק שלא כולם מבינים את השפה של כולם. וגם לא כולם רואים את התנועה ואת צורת החיים של כולם. הסיבה שנדמה לאדם שבעלי חיים שונים
מהותית מאשר הצומח והדומם, היא רק משום שבעלי חיים נראים יותר אנושיים ביחס לאדם. בעלי חיים משמיעים צלילים כמו בני ... מצויר כלשהו. כאשר האדם נמצא בתוך חלום, מנקודת מבטו יש הבדל מאוד גדול בינו לבין שאר הדברים שסביבו. אך מצד האמת גם הוא וגם כל הדברים שסביבו, כולם
מהותם אחת וכולם עשויים מאותו הדבר. ובנוסף כולם אפילו נמצאים באותו המקום ממש, דהיינו, בתוך המחשבה של האדם עצמו ... רק שהאדם שנמצא בתוך החלום, לא ממש מסוגל להבין זאת... אך מצד האמת האובייקטיבית כמובן, גם אם האדם שנמצא בתוך החלום יתעקש שהוא זה לא הדומם שמולו
ושמהותו שונה
ממהותו של הדומם שמולו, מצד האמת זה לא משנה. כי האמת היא שאין הבדל בינו לבין שום דבר אחר, ובנוסף כל מה שקיים בתוך ... יש תודעה עצמית / רצון חופשי / בחירה חופשית וכולי, בדיוק כפי שיש לאדם. לא יותר ולא פחות. מנקודת מבטה של המציאות, הכל אחד תמיד. הכל מתהווה על ידי
מהות אחת,
והמהות היא אחת תמיד. וניתן עוד נקודות למחשבה: האם תינוק שאינו מדבר, האם הוא נחשב כדומם? האם אין לו רגשות? האם אין לו ... יש תודעה עצמית ולא גם לשאר הדברים שבעולם? האם לרובוט יש מחשבה עצמית? האם לרובוט מדבר יש מחשבה עצמית? האם לרובוט מתוחכם יש בחירה חופשית? במה שונה
מהותית התנהגות של רובוט משל הדומם / צומח / בעל חיים / אדם מדבר? האם רובוט שאינו פעיל מרגיש אחרת מרובוט פעיל? האם ... להתנהג אחרת... בכל מקרה מנקודת מבט אמיתית, אין גם שום סיבה להניח שיש הבדל בין השניים, למרות שדפוסי הפעולה של האדם / דומם נראים שונים, הרי שמצד
מהותם הכל אחד. בנוסף, אם העיניים של האדם היו רואות את המציאות ברזולוציה גדולה יותר, דהיינו, כמו שמיקרוסקופ רואה את ... כולו, הכל נמצא בתוך מעין מחשבה של המציאות, שחושבת בכל רגע מחדש את כל היקום כולו כפי מה שהוא באותו הרגע. ה"אני" האחד הזה מהווה את כל מה שקיים,
ממהותו העצמית והוא נמצא בכל דבר ודבר באופן שווה. ההבדלים השונים הם רק מהצד של האדם שנמצא בתוך המחשבה, שהוא אינו מבין את
המהות שמהווה אותו ואת היקום כולו בכל רגע מחדש. מנקודת המבט של המציאות עצמה, אין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר. ... בכל רגע. שורש המחשבות של האדם, שורש הרגשות, שורש הרצונות, השורש של כל המציאות כולה, הוא הרצון של ה"אני" היחיד שמהווה את הכל ושבתוכו ובתוך
מהותו הכל נמצא. בדיוק כפי שבשעת החלום כל מרחב המקום כולו שנמצא בתוך החלום, כולו נמצא בתוך ה"אני" שחושב אותו, כך גם כל מרחב המקום כולו נמצא בתוך מעין מחשבה של המציאות. כל הדברים השונים שקיימים בתוך המציאות, כולם מתהווים
ממהותה של המציאות. המציאות היא ה"שלם" שמהווה את כל היקום כולו בכל רגע מחדש.
המהות של המציאות, היא השילוב של כל הדברים שיכולים להימצא בתוכה בבת אחת, במקום אחד, וברגע אחד. מהי
המהות של המציאות שמהווה את הכל? מהי
מהותו של ה"שלם"? תשובה: אם ניקח את הפוטנציאל האין סופי ואת אין סוף האפשרויות השונות שקיימות במציאות, ונאחד את כולן לפחות מרגע אחד בודד, ולפחות מנקודה אחת קטנה של מקום, גם אז נראה רק השתקפות חלקית של
המהות המלאה של ה"שלם". יחד עם זאת, ככל שהאדם מבין טוב יותר את
המהות של הדברים שנמצאים בתוך המציאות, כך הוא מבין טוב יותר את
המהות של המציאות עצמה שמהווה את הכל. אם ברצונו של האדם להבין את ה"אני" שחושב את המציאות, לשם כך עליו לנסות להבין את ... שלו שהיה בתוך החלום לא מת, אלא התאחד עם ה"אני" שחיצוני לו, כך גם שום דבר לא יכול למות ולהיעלם לחלוטין. כי כאשר דבר נעלם לחלוטין, הוא חוזר
למהות האמיתית והנצחית שלו. מצד האמת כאשר האדם אומר "אני" רוצה, "אני" עשיתי וכולי, הכוונה האמיתית היא: ה"אני" האמיתי ... שאלוהים אינו נפרד מהעולם, אלא העולם נמצא בתוכו והכל קדוש באותה הקדושה בדיוק. כל דבר שקיים, היא התגלות של אלוהים. ז"א קיים אלוהים אחד, ישות אחת,
מהות אחת, מציאות אחת, שכל מה שקיים, הוא התהוות וצורות שונות / בגדים שונים של הישות האחת. מצד האמת הפסל קדוש בדיוק ... האלילים, כי אותו אלוהים נמצא בכל דבר. ואז מהצד השני יש את האמונה באלוהים, שגם היא נכונה, ושהיא מבטאת את הרעיון שאין כוח לדומם בפני עצמו, אלא יש
מהות חיצונית לו שהיא הכוח האמיתי. שגם זה נכון, כי גם לדומם וגם לאדם עצמו, אין שום כוח עצמי, אלא ממה שהמציאות רוצה ...