... מחשבות בתת המודע של
הלקוח - מודע או תת מודע - לשלוט בתת המודע של
הלקוח - הטמעת מסרים בתת המודע - NLP, שינוי עמדות, שכנוע, לשכנע
לקוחות, למכור יותר, סוגסטיה וכאן אבאר, שיש שני סוגים של השפעה על המודעות של
הלקוח. והסוג הראשון הוא, שבו אתה המוכר, משפיע בצורה גלויה על המודע של
הלקוח. ויש גם את הסוג השני, שבו המוכר משפיע על המודעות של
הלקוח, לא ברמת המודע, אלא ברמת התת מודע. כי יש את המודע ואת תת המודע. והמודע פירושו, הדברים שהאדם מודע אליהם. ותת המודע פירושו, הדברים שהאדם מודע אליהם, לא ... דהיינו, רעיונות שנמצאים בתת ההכרה של האדם, גם בלי שהוא עצמו מודע אליהם בצורה גלויה. וכאן אבאר, מה היתרונות ומה החסרונות שיש, בהשפעה על המודע או על תת המודע של
הלקוח. כי יש יתרונות וחסרונות, גם כאשר משפיעים בהשפעה גלויה על המודעות של
הלקוח. ויש גם יתרונות וחסרונות, כאשר משפיעים בהשפעה סמויה על תת המודע של
הלקוח. ולהשפיע בצורה גלויה על המודע של
הלקוח, פירושו שבצורה גלויה ולא סמויה, גורמים
ללקוח לשנות את דעתו,
והלקוח מודע לכך שגרמו לו לשנות את דעתו. כגון לדוגמא
שהלקוח לא רוצה לרכוש איזה מוצר, ובצורה גלויה הוא אומר שהוא לא רוצה לרכוש את המוצר הזה, כגון לדוגמא בגלל שהוא טוען שאין לו צורך במוצר. ובמקרה כזה, השפעה על המודע של
הלקוח, פירושה, שבצורה גלויה, המוכר משכנע את
הלקוח, שהוא כן צריך את המוצר, עד
שהלקוח מוכן לקבל את האפשרות שהוא כן צריך את המוצר. וזאת נקראת השפעה גלויה על המודעות של
הלקוח. והיתרונות של צורת השפעה כזאת, שבה
הלקוח באופן מודע מבין שגרמו לו לשנות את העמדה שלו, הם
שהלקוח בצורה ברורה, מודע לכך שהוא שינה את העמדה שלו. ז"א
הלקוח יודע ברמת המודעות שלו, שהוא כרגע חושב שהמוצר כן מתאים לו. ואם משכנעים את המודעות הגלויה של
הלקוח, בכך שהוא צריך את המוצר, אז ההיגיון אומר
שהלקוח אכן ירכוש את המוצר, כי הוא מודע לכך שהוא חושב שהוא צריך את המוצר. אבל, כאשר משכנעים את
הלקוח בצורה גלויה, יש לכך גם חיסרון. כי זה נכון שמצד אחד
הלקוח אכן מודע בצורה גלויה לכך שהוא חושב כרגע שהוא רוצה את המוצר. אבל מצד שני,
הלקוח מודע לכך, שזה שהוא רוצה את המוצר כרגע, המחשבה הזאת, לא הגיעה "מתוכו", אלא היא הגיעה ממקום חיצוני לו, שזה בעצם המוכר ששכנע אותו בצורה גלויה. וכאשר
הלקוח מודע לכך שבעצם המחשבה שאומרת לו שהוא רוצה לקנות את המוצר, שהמחשבה הזאת הגיע ממקום חיצוני לו, אז ממילא זה יוצר תחושה של נפרדות וחוסר הזדהות, בין המחשבה הזאת, לבין
הלקוח עצמו. כי ברגע
שהלקוח מבין שהמחשבה הזאת לא באה ממנו, ושהמחשבה הזאת היא "לא שלו", אז ממילא הוא מטיל בה ספק, וזה עלול ליצור אצלו חוסר אמון, בינו לבין המחשבה שהוא רוצה לקנות את המוצר. ולפעמים ישנם אפילו מצבים, שבהם
הלקוח באמת צריך את המוצר.
והלקוח בטעות חושב שהוא לא צריך את המוצר. ואח"כ אם משכנעים את ה