... ש אין אלוהים אחד ויחיד, אלא יש כמה אלוהים שונים. ונסביר:
לומר שאלוהים ברא את העולם, פירושו להגדיר שני מצבים שהם: 1 - לפני בריאת העולם. 2 - אחרי בריאת העולם. נשאל: מה היה לפני בריאת העולם. נשיב: כלום / "אין" / העדר ... אלוהים זהה לחלוטין למהותו של ה - אין / כלום, הרי שלא שייך
לומר שאלוהים ברא את העולם יש מאין, כי אלוהים עצמו הוא אין, וא"כ כנראה שהעולם נוצר יש מאין מעצמו ו לא על ידי אלוהים, או לחלופין כנראה שנסיק כי העולם הוא נצחי וכי ... פשוטה: אם אלוהים = אין / כלום / העדר מוחלט, ממילא מה שייך
לומר שאלוהים ברא את העולם יש מאין. אם כבר נכון יהיה לומר כי ה - אין ברא את ה - יש מעצמו ולא על ידי ישות חיצונית כלשהי. ואם נאמר כי אלוהים שונה מ: אין / כלום, הרי ... האחרים נשאר להיות אלוהים גם אחרי שהעולם נברא. כך שלא אפשרי
לומר שאלוהים לקח חלק ממנו לצורך בריאת העולם, כי אז זה מגדיר את אלוהים של אחרי הבריאה וגם את של לפני הבריאה, כישות שמורכבת מחלקים שונים, וא"כ היא אינה אין סופית וכולי. סיכום ומסקנות:
לומר שאלוהים ברא את העולם יש מאין, משמעותו היא שאלוהים אינו אין סופי ויחיד ופשוט ללא הרכבה כלשהי, כי: או ש: 1 - קיימת ישות נפרדת מהבורא דהיינו, ה"אין" שממנו ... או ש 2 - אלוהים עצמו הוא ה - אין עצמו, וממילא לא שייך
לומר שאלוהים יצר את העולם יש מ - אין. או ש 3 - אלוהים לקח חלק ממנו כדי לברוא את העולם. אך אז זה אומר שגם כבר לפני הבריאה היה שינוי בתוך מהותו של הבורא כנ"ל. ולכן ...