... הוא לא מסוגל לדמיין שהוא לא אוהב את הדבר. ולכן אין לו אפשרות לדעת שהוא כן אוהב את הדבר. ואין אצלו משמעות
לאהבה שלו כלפי אותו הדבר. כי כל זמן שהאדם יכול לחשוב ... ואם אוהבים גם את הדבר הרע ביותר בעולם, הרי שממילא אוהבים את כל הדברים כולם, ואז ממילא כבר אין משמעות
לאהבה כלפי שום דבר. ונחדד: כדי לאהוב דבר מוגדר בלי ... תנאים, לשם כך צריך להתחבר לאין שכל. וכאשר מתחברים לאין שכל כדי לאהוב בלי שום תנאים, ממילא כבר אין משמעות
לאהבה או לשנאה, וממילא כבר אין הבדל בין דבר אחד לבין ... בעולם, הרי שהאהבה כן תלויה בתנאים. ובנוסף, נניח שתהיה אהבה זהה, גם אם הוא יהיה הכי רע בעולם, הרי שהסיבה
לאהבה, היא בגלל שהוא הילד שלך. וזה בעצם אומר, שהאהבה ... עצמם. אלא רק בגלל המשמעות שהאהבה שלו אליהם, מספקת לו עצמו. והאהבה שלו אליהם, תלויה במשמעות שהוא מייחס
לאהבה שלו כלפיהם. ואם האדם ביום מן הימים, יחשוב שלאהוב ... ממש?! וכל אהבה שיש לה סיבה, הרי שיש לה תנאים. ז"א מי שאוהב משהו בגלל סיבה כלשהי, הרי שהוא מציב תנאים
לאהבה. ז"א הוא אוהב, בגלל התלות הרגשית שלו באותה ... וכנ"ל, כדי לאהוב בלי שום תנאים ממש, לשם כך צריך להתחבר לאין שכל. וכאשר אין שכל, כבר ממילא אין שום משמעות
לאהבה כלל. וכך גם שנאה. שאם שונאים בלי שום תנאים ממש, ... לאהוב בלי תנאים בכלל, ואהבה אין סופית בשלמות, זה להיות רק בתחושה של אהבה. ואז ממילא כבר אין שום משמעות
לאהבה, כי אין את מה שיגדיר אותה כאהבה. וכיו"ב, לגבי ... לאהוב שום דבר בלי שום תנאים. כי אם אוהבים בלי שום תנאים ממש, אז ממילא אוהבים את הכל, ואז כבר אין משמעות
לאהבה.