... כי אם יש סיבה מדוע לחלק יש סיבה ולחלק אין סיבה, הרי
שיש סיבה לכל דבר. ואם אין סיבה מדוע לחלק יש סיבה ולחלק אין סיבה, הרי שבנקודת ההתחלה שבה ... האלו תהיה סיבה ולדברים אחרים לא תהיה סיבה, הרי
שיש סיבה לכל דבר. ואם אכן באמת הדברים יכולים להתחלף, הרי שאין סיבה אמיתית לדברים שיש להם ... יש ולחלק אין סיבה, הרי שאם יש לזה עצמו סיבה, הרי
שיש סיבה לכל דבר. ואם לזה עצמו אין סיבה, אז אין שום סיבה לשום דבר. וא"כ נשארנו עם 2 אפשרויות, 1
שיש סיבה לכל דבר, ו - 2 שאין סיבה לשום דבר. ואחרי שנשארנו עם 2 אפשרויות, עכשיו נראה שהן בעצם בעלות אותה המשמעות. כי אם
יש סיבה לכל דבר ודבר, הרי שבכל דבר מושגת הסיבה הסופית, וא"כ שום דבר הוא לא בעל משמעות ...