... "מאוד" -
טוב מאוד - האם הוא טוב או רע? ובו יתבאר העניין של טוב "מאוד". והעניין הוא, כי יש טוב שהוא רע. וכל דבר שהוא, או שמצד האמת הוא טוב או שמצד האמת הוא רע. ולא שייך שדבר יהיה
טוב מאוד. כי
טוב מאוד פירושו, יותר טוב מאשר טוב. וכאשר הטוב הוא שקרי, רק אז שייך שדבר אחד יהיה כמעט טוב והאחר יהיה יותר טוב והאחר יהיה טוב רגיל והאחר יהיה
טוב מאוד וכולי. אך כאשר מדובר במושגים מוחלטים של אמת מוחלטת, ממילא לא שייך
טוב מאוד. אלא, או שהדבר הוא טוב או שהוא רע. והנה כל דבר שהוא, או שהוא טוב או שהוא רע. ועפ"ז החלוקה של הטוב והרע בעולם היא מאוד ברורה, ... נמצאים מחוץ לזמן ולמקום, דהיינו, באותו זמן ומקום, ללא כל צורה, דהיינו, ישות אחת ממש. ואעפ"כ יש גבוה מעל גבוה עד אין סוף אין סוף). ודבר שהוא
טוב מאוד, או שהוא רע, מאחר שהוא שונה מהטוב האמיתי כפי מה שהוא, שהרי הוא מוסיף עליו, או שהוא הריבוי של הטוב האמיתי, בדרך פלא כמובן. כי אם יש יותר טוב, אז הטוב הוא לא מספיק טוב. ולא שייך
טוב מאוד. כי
טוב מאוד פירושו, יותר טוב מאשר הטוב. ואם יש יותר טוב מאשר דבר כלשהו, הרי שהדבר הוא לא מספיק טוב. ולכן לא יכול להיות יותר אמת מאשר האמת, ... אצלו הנפרדות היא טובה מאוד . דהיינו, שאצלו כל אחת ואחת מהישויות המצומצמות של הנפרדות, היא טובה כמו הישות האחת שהיא הטוב האמיתי. וזה נקרא
טוב מאוד, משום שיש ריבוי של הטוב האחד. ונחדד: כי יש ריבוי לעומק ולרוחב. כי יש ריבוי אלוהות, אחד בתוך השני, בבחינת אלוהים שברא את ... האחת הטובה. אבל מי שזוכה לשכל של האחדות, אצלו הנפרדות היא טובה מאוד, משום שכל ישות, היא טובה בטוב האמיתי של האחדות הטובה האחת, וזהו העניין של
טוב מאוד.