... רק שהיא עבורו מושלמת כאחדות. ונחדד, כי כאן בעצם הבנו כי
השכל של האדם, הוא בכלל אמונה. כי רק כאשר האדם משתמש בכל השכל שלו בשלמות, רק זה נקרא שכל. וכל זמן שהאדם לא משתמש רק בשכל ... אמונה, הוא רק לצורך ההכלה של תפישת היש והאין כאחד.
שהשכל של האדם, לא מכיל את התפישה הזאת, והאמונה יכולה להכיל את הכל. והאדם סובל רק משום שאין לו מספיק אמונה, או שיש לו אמונת ... של אמונה. והאדם לא יכול רק להאמין שהכל אחד נגד השכל, כי
השכל של האדם, לא נותן לו להכיל את אחדות ההפכים. והאדם חי את חייו, תוך כדי שימוש בשכל של עצמו. והאדם לא יכול לחיות את חייו, ... בשכל שלו, שהכל מושלם, ואז הוא חי טוב באמת. ונוסיף, כי
השכל של האדם, מבין שהכל אחד. אך גם חוסר
השכל של האדם, מבין שהכל אחד. כי כאשר אין שום שכל, אין שום הגדרה ושום נפרדות כלל. ולכן, כאשר האדם משתמש בשכל שלו בשלמות, אז ... הוא יהיה בחוויה של אחדות ושלמות. ונוסיף עוד, כי אחרי
שהשכל של האדם מבין שהכל מושלם, עכשיו האמונה של השקר היא טובה מאוד. כי האמונה מאפשרת לאדם לחיות בתוך הנפרדות שלנו, ו"להגדיל" ... שלו, איזה דבר שהוא כן יכול להאמין בו נגד השכל שלו, הרי
שהשכל של האדם הוא לא שלם, כי הוא עדיין לא מבין שהכל אחד. ורק כאשר אין אצל האדם שום הבדל בין אמונה ובין שכל, דהיינו,
שהשכל של האדם מסוגל להכיל בתוכו, גם שכל שנראה כאילו צריך רק אמונה כדי להכיל אותו, שזה השכל של האחדות של היש והאין, רק אז
השכל של האדם הוא שלם באמת. ונסכם: כי האדם לא צריך שתהיה לו לא אמונה ולא שכל כלל, אלא אך ורק אמת בלבד. כי הטיפש, רגיל ...