... אל תוך הרצון העצמי שלו, ורואה את שורש הרצון שלו, ומגיע עד לשורש
הרצון של המציאות, ורואה שם את האחדות שיש בין הרצון לבין העדר הרצון. כי בשלב הראשון על האדם להסתכל אל תוכו אל תוך הרצון העצמי שלו, ולגלות מהיכן מגיעים הרצונות שלו. ועל האדם לשאול את עצמו, ... ואחרי שהאדם מרגיש "אני" ביחס למציאות, עכשיו על האדם לגלות את שורש
הרצון של המציאות עצמה. כי מנקודת המבט של האדם שחושב שהוא נפרד מהמציאות, מנקודת המבט שלו שורש הרצון שלו הוא המציאות. אבל גם אחרי שה"אני" של האדם הופך להיות גם המציאות עצמה, עכשיו עדיין על האדם לגלות את שורש
הרצון של המציאות עצמה. ולגלות את שורש
הרצון של המציאות, הוא בעצם לגלות את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, את הסיבה שבגללה יש סיבות, את הסיבה שבגללה יש בכלל רצון. כי לכל דבר יש שורש. וגם לרצון של המציאות, גם לו יש שורש אחר פנימי יותר. ועל האדם לגלות את השורש הפנימי ביותר של
הרצון של המציאות, שבא לידי ביטוי ברצון של ה"אני" האישי שלו. וכאשר האדם ממשיך להעמיק את מחשבתו בזה, אז הוא מגיע לנקודת ההתחלה של כל הדברים, שבה אין עדיין רצון כלל ושבה יש העדר רצון מוחלט. ...