... הבא. וגם הרגע הבא הוא האמצעי שמוביל את האדם אל התכלית של הרגע שאחריו. והמשמעות היא, כי יש שני סוגים של
הנאות. יש
הנאה שמגיעה לאדם מכך שהוא מתקרב אל התכלית ואל המטרה שאליה הוא רוצה להגיע, דהיינו, אדם
שנהנה מכך שהוא מרגיש שהוא מתקרב אל רגע אחר שבו הוא חושב שהוא ישיג את המטרה שלו. ויש
הנאה נוספת שנובעת מהרגע הזה כפי מה שהוא, בלי קשר לרגע הבא. כאשר האדם
נהנה מהדרך אל המטרה, כמו שהוא
נהנה מהמטרה עצמה, וכל שכן כאשר האדם מציב לעצמו מטרה, רק כדי ללכת בדרך, הרי שבמקרה כזה, האדם
נהנה מהרגע הזה בלי קשר למה שיקרה ברגע הבא. וזה בעצם נקרא להגיע אל התכלית הסופית של כל המטרות. כי כאשר האדם מגיע אל המטרה האחרונה, הרי שאין עוד מטרה נוספת שאליה הוא רוצה להגיע, וממילא הוא יכול
ליהנות מכל רגע ורגע כפי מה שהוא. וזה נקרא לצאת מגן המבוכה בשלמות. כי כל זמן שהאדם עדיין מנסה להגיע אל מטרה כלשהי, ולא
נהנה מהדברים כפי מה שהם, הרי שהוא עדיין לא הגיע לסוף הדרך של המטרה הסופית. ומי שזוכה לצאת מהמבוך לגמרי, הוא יכול להרשות לעצמו
ליהנות מהדברים כפי מה שהם, בלי קשר לאם הוא מתקרב או מתרחק ממטרה כלשהי. ואיך למצוא אדם כזה? איך באפשרותו של ... להתחבר לנקודה הזאת? תשובה: על ידי התבוננות על הטוב שיש ברגע הזה. כי המהות של התכלית הסופית, היא שהאדם
נהנה מהרגע הזה כפי מה שהוא, מאחר שהוא מוצא את הטוב שיש ברגע הזה, בלי קשר לרגעים הקודמים והבאים. ומי שרוצה ... עליו פשוט לנסות למצוא את הטוב שיש בכל דבר, ועל ידי זה האדם מקשר את עצמו לנקודת השכל שיש בתוכו, לנקודה
שנהנה מכל דבר כפי מה שהוא. ועל ידי זה שהאדם מחפש את הטוב שיש בכל דבר, על ידי זה בסופו של דבר האדם יוצא מהמבוך לגמרי,
ונהנה מכל דבר כפי מה שהוא. ...