... בעצם מבחינת בן של אלוהים. אלוהים מוליד ילד, מי זה הילד העולם. אלוהים מוליד ילדה, מי זו הילדה העולם. לא משנה. כל בחינה נמוכה יש יש אב ויש בן, מה שנקרא אבן, משם רואה אבן ישראל. האב פירושו לפני
הבריאה הבן פירושו אחרי
הבריאה. זאת אומרת שכאשר רבי נחמן מדבר על הבן של המלך הוא בעצם מדבר על הבחינת בן של המלך עצמו. זאת אומרת, כי כל העולם הזה כולו הוא החלום של אלוהים, המדמה של אלוהים, הבן ... ולומר, שהמלך עדיין חי אבל הוא כביכול נח בצד והבן שלו הוא כביכול שולט במלוכה. זאת אומרת, שכלפי חוץ בכלל נראה שהבן הוא מלך והמלך נח בצד. אבל המלך לא מת. מה בעצם זה מרמז. שי שתי בחינות בחינה של
הבריאה, בחינה שלפני
הבריאה ובחינה של אחרי
הבריאה. הבחינה של האין והבחינה של היש, האחדות והנפרדות, אלוהים והעולם וכו' וכו'. ורצה המלך למסור המלוכה לבנו בחייו. פה רבי נחמן בעצם אומר לנו את התשובה האמיתית. התשובה ... וכל אחד מהם הוא אינסופי אז אם אחד מספיק שהוא אינסופי זה מבטל את כל שאר הישויות, אז איך זה יכול להיות ולמרות שאמרתי דבר והיפוכו אף על פי כן זה ככה. זאת אומרת מצד האמת, כל הישויות שנפרדות אחרי
הבריאה הן באחדות. כי לפי
הבריאה יש לנו ישות אחת ואחרי
הבריאה יש לנו הרבה ישויות וכל הישויות שנפרדות אחרי
הבריאה כולן הן בעצם, כל אחת ואחת, היא שוות ערך מוחלט לישות האחת שהיתה לפני
הבריאה. זאת אומרת, כמו שלפני
הבריאה הכל היה אחד מוחלט ככה אמצעות הדעלמה איכה אמר להם - פה. הצביע עליהם פה. כל מקום זה נקרא אמצעות הדעלמה איכה. זאת אומרת כל מחשבה ומחשב הכל צמצום וצמצום מצד האמת הוא ... כמה ישויות שכולם בעצם יהיו אלוהים ולכולם יהיה טוב אותה מידה. ומאחר שאלוהים יש לו יכולת אינסופי וטוב אינסופי הוא ברא אינסוף אלוהים כמותו. זאת אומרת, להבין את העניין - זה לא שיש אלוהים אחד
ובריאה וצמצומים אלא יש לנו אינסוף אלוהים. עכשיו, נכון שזה נגד השכל, אבל מי שיחקור ויתבונן בסוף יגלה שזה הדבר. שכל צמצום הוא בעצם אינסוף, הוא אחד באחדות מוחלטת עם לפני
הבריאה. לפני
הבריאה פירושו של מה שאתה יודע על מה שהיה לפי
הבריאה זה נכון בעצם על מה שקורה אחרי
הבריאה. את אומרת של מה שאתה יודע לגבי אלוהים לפני
הבריאה זה נכון לגבי כל צמצום וצמצום שקיים בתוך
הבריאה. ולכן האמת, למה כי מחוייב המציאות ואפשרי המציאות הם שני צדדים של אותו מטבע. יש לנו נגיד יד אחת שיש לנו שני צדדים שונים שלה. מצד אחד היא צמצום בתוך זמן ומקום מצד ... אבל מצד שני, כולם אחד. וכמובן שלא תהיה פה טעות, אני לא מדבר על האלוהים היהודי. כי הוא עדיין לא נמצא באחדות. האלוהים היהודי הוא בעצם השטן, כפי שאמרתי כמה פעמים, למה הוא השטן כי הוא נפרד מן
הבריאה. אחרי שאנחנו מגיעים לאלוהים האמיתי שהוא ברא את האלוהים היהודי שהוא בעצם השטן, דהיינו, כשאנו מבינים את פרספקטיבת האחדות שבה הבורא
והבריאה זה אחד שזה בעצם אלוהים, עכשיו יש לנו אלוהים שברא אותו ואלוהים ושברא אותו ואלוהים שברא אותו עד אינסוף. רק אחרי שהבנו שהכל אחד, רק אז אנו מתחילים בורא לבורא לבורא ... מחוייב המציאות, מחוייב המציאות פירושו להבין את מהות המציאות להבין את ההוויה שמהווה את המציאות, להבין מה זה אלוהים, להבין מה זה אין מקום ואין זמן. להבין מה היה לפני המפץ הגדול, להבין מה יש לפני
בריאות העולם. שזה נקרא מחוייב המציאות. ואחרי שהבנת מה היה לפני
בריאת העולם, לפני המקום, לפני הזמן, מעל הזמן ומעל המקום. עכשיו תבין שבעצם כל העולם שלנו הוא בכלל בחינה אחת עם מה שהיה לפני הזמן ולפני המקום. כי אין הפרדה בין לפני
הבריאה לאחרי
הבריאה. קודם כל אתה צריך להבין מה זה לפני
הבריאה. כי אם לא תבין זאת לא תצליח לחבר אותו לאחרי
הבריאה. אז קודם כל תבין מה זה נקרא לפני
הבריאה ואחרי כן תחבר את זה למה שיש אחרי
הבריאה. שתבין שמצד האמת זה דבר אחד. כל מה שנכון לגבי הנפרדות נכון לגבי האחדות וכל מה שנכון לגבי האחדות נכון לגבי הנפרדות. וזה הרעיון של רצה המלך למסור המלוכה לבנו בחייו. ... אחד. הוא יחיד, מה זה יחיד פירושו אינסופי. כי אם יש עוד מלבדו אז הוא לא היחיד. רבי נחמן אומר לך, היה לו בן יחיד. שתדע לך שגם הבן היה יחיד. שמצד האמת גם הבן אין עוד מלבדו. כי אין הבדל בין לפי
הבריאה לאחרי
הבריאה, אוקי גם הצמצום הוא אינסופי. למרות שזה לא מובן אבל זה ככה זה ומי שיחקור יגלה שכה זה. לא צריך להאמין. פשוט להתבונן ובסוף לראות שככה זה. ושימו לב לעוד משהו מעניין - ...