... לא רק מוגבלת, אלא יתכן מאוד, שהיא כלל לא קיימת בכלל. או במילים אחרות, האדם מבין, שיתכן מאוד, שלמרות שהוא חווה שיש לו
בחירה חופשית, הרי שיכול להיות, שבכלל אין לו שום
בחירה חופשית כלל מבחינה אובייקטיבית. כי יכול להיות, שהאדם ירגיש מבחינה סובייקטיבית שיש לו
בחירה חופשית, אבל מבחינה אובייקטיבית, לא הוא זה ששולט בגורלו. ובתת המודע האדם מבין, שהוא לא ממש בטוח, שבאמת יש לו כאן שליטה על משהו. ושמאוד יכול להיות, שהוא נתון לחסדיו ... מרצון אחר. והרצון הראשון הפנימי ביותר שיש לאדם, מנקודת מבט מסוימת, הוא לא ממש נמצא בשליטת האדם. כך שלא ממש יש לאדם
בחירה חופשית על מה שהוא רוצה. וכפי שכבר ביארתי את כל הנושאים האלו לעומקם, במקומות אחרים. וכמות האפשרויות כיצד יכולה להיות המציאות, וכמות האפשרויות איזה רצון ירצה האדם ... וקיימת גם עוד נקודת מבט נוספת, שאומרת, שלא משנה מה שקורה לאדם בחיים, הכל, זה אך ורק כרצונו של האדם עצמו תמיד. ויש לאדם
בחירה חופשית מלאה על הכל כולל הכל. והאדם בוחר את קיומו העצמי ואת הקיום של הרצון שלו, והאדם בוחר
בבחירה חופשית מלאה, את כל מה שקורה במציאות. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקומות אחרים. ובסיכומו של דבר, החרדה מפני איבוד שליטה, היא חרדה מוצדקת מהיבט מסוים. כי אכן האדם לא ...