... וכולי (ראה: האם ניתן להוכיח כי ישות כלשהי (אלוהים) אינה קיימת ?). טיעון: מהותו של אלוהים אינה ידועה ולכן לא ניתן לדון בה. תגובה: ברגע שאומרים
שאלוהים ברא את העולם, ומייחסים לו רצון / פעולה וכולי, ממילא כבר דנים בו. אם מהותו של אלוהים אינה ידועה, ממילא ... נצחי, זה אומר שה"יש" נצחי, וממילא אין צורך בבורא. ואם מהותו של אלוהים היא "אין", ממילא לא ניתן לייחס לה שום פעולה / רצון כלשהי. ונחדד: לומר
שאלוהים ברא את העולם יש מאין, פירושו שלפני ה"יש" היה אלוהים + "אין", כי לא היה "יש". ואם ה"יש" אינו קדמון ונצחי, ואלוהים הוא כן קדמון ונצחי, ממילא אלוהים הוא אינו "יש" אלא "אין". וממילא אין משמעות למשפט
אלוהים ברא את העולם יש מאין, כי אלוהים עצמו הוא אין. בנוסף, לא ניתן גם לומר שה"אין" ברא את ה"יש". כי לא ניתן ...