... רוצה להרגיש טוב, היא רק משום שאין לאדם שכל אמיתי. כי מי שיש לו שכל אמיתי, הוא מבין שמצד האמת
הכל אחד. וכאשר
הכל אחד, הרי שממילא הכל טוב. כי בשורש ... הבדל אמיתי בין סוגי הרגשות האלו. כי כל סוגי הרגשות בעולם, וכל מה שיש בעולם, זה הכל ביטויים שונים
של דבר אחד, שבשורשו ובמהותו הוא אחד. וכאשר האדם מסתכל על השורש של המציאות, אז ממילא הוא מפסיק לרצות להרגיש טוב. כי הוא מבין שמצד האמת
הכל אחד תמיד. וכל הסבל של האדם, נובע רק משום שהאדם שוכח ולא מסתכל על האמת, שמצד האמת הכל זה ביטוי
של דבר אחד ממש, שמנקודת המבט של שורש המציאות, ... כי בשורש המציאות, גם הזמן והמקום, גם הם ישות אחת ממש. ובשורש המציאות אין שום נפרדות כלל, אלא
הכל אחד ממש. וכאשר האדם מסתכל על השורש הזה, ממילא הוא תמיד מרגיש שלמות. כי בשורש
הכל אחד ממש. וכאשר
הכל אחד, ממילא אין שום חסר. ואף על פי כן, יש ... רע. ומצד שני האדם מבין שכן יש הבדל בין טוב לבין רע. כי יש כאן שאלה גדולה, והיא: אם באמת בשורש
הכל אחד, אז כיצד זה שיש בעולם שלנו טוב ורע ... וגם בשורש של המציאות, גם שם יש טוב ורע כשתי ישויות שונות. אלא, שבשורש של המציאות, אין הבדל בין
אחדות לבין נפרדות. כי בשורש של המציאות, יש
אחדות מלאה בין הנפרדות לבין
האחדות. כי בשורש של המציאות בהחלט יש גם טוב וגם רע. אלא ששם אין הבדל בין טוב ורע כישויות נפרדות, לבין טוב ורע כישויות לא נפרדות. ושם
הכל אחד ממש. דהיינו, כי שם יש גם רע ממש. אלא ... בין הטוב לבין הרע. אבל מצד שני, כל הנפרדות הזאת, היא רק צד אחד של המטבע בלבד. כי הצד השני הוא
האחדות של המציאות. ומצד נקודת המבט של התמונה המלאה, משם אין הבדל בין הנפרדות לבין
האחדות. כי הנפרדות שבין הטוב לבין הרע, נמצאת
באחדות עם השורש של המציאות שבו אין הבדל בין טוב לבין רע. וכאשר האדם מסתכל על האמת ומבין שמצד האמת יש במציאות שלנו גם נפרדות וגם
אחדות. ושמצד האמת
האחדות נמצאת
באחדות עם הנפרדות. ושמצד האמת הנפרדות
והאחדות הן ישות אחת, על ידי זה האדם נחשב ... אדרבה, השלמות היא שיהיה לאדם רצון עצמי, ושהאדם ירגיש גם רע. אלא, שזה צריך להיות מחובר לשורש שבו
הכל אחד. כי כאשר יש לאדם רצון עצמי והאדם ... אלא הכוונה לומר שאין הבדל בין מצב שבו יש טוב ורע, לבין מצב שבו אין טוב ורע. ז"א שהנפרדות נמצאת
באחדות עם האחדות. כי יש טוב ורע. אלא שאין הבדל בין יש ... שאין הבדל בין הטוב לבין הרע. כי זה דבר והיפוכו. אלא שמי שמחפש את האמת, הוא מבין שהנפרדות נמצאת
באחדות עם האחדות. ולכן יש טוב ורע כשתי ישויות נפרדות. ... של המציאות אין הבדל בין טוב לבין רע, ושבשורש של המציאות אין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר, כי שם
הכל אחד ממש. ובנוסף על האדם להבין
שהאחדות הזאת נמצאת
באחדות עם הנפרדות של המציאות. דהיינו, שכל ...