... השונים. והשתיקה לעומת זאת, היא מבטאת חוסר הגדרה. כאשר לא יודעים משהו, אז שותקים. אי אפשר לדבר על מה שלא יודעים אותו. כאשר
הכל אחד, ואי אפשר להגדיר שום דבר, במקרה כזה אי אפשר לדבר ואפשר רק לשתוק. כמו כן, השתיקה מבטאת הכלה. ... הוא כולו שתיקה. והפירוש הוא, שהיופי של השתיקה, היא כאשר היא כ"כ חזקה, עד שאפשר לדבר, ואף על פי כן יישאר השקט של השתיקה.
והאחדות של המציאות היא כל כך גדולה, עד שיכולים להתקיים דברים נפרדים, ואף על פי כן, הכל נשאר אחד
באחדות מלאה. והטוב של המציאות כל כך גדול, עד שיכול להיות רע שהוא בכלל יהיה טוב. ושלמות אמיתית, היא ... שהוא שמח בחלקו, וכאשר האדם רוצה להתקדם בחיים, ותוך כדי זה הוא מכיל בתוכו גם את הרגש השני של להיות שמח בחלקו, הרי שזה סוג של
אחדות הדיבור והשתיקה. והחכם האמיתי, הוא תמיד שותק. וכל הדיבורים שלו, הם שתיקה. כי השורש של כל הדברים, היא השתיקה. כי כל הדברים בשורשם הם אחד. וכאשר
הכל אחד, אין שום הגדרה לשום דבר, וממילא יש רק שתיקה. והחכם האמיתי הוא יודע את השתיקה הזאת ומבין את מהותה, והוא גם יודע כיצד מהשתיקה הזאת נוצרו הדברים השונים שיש בעולם. והוא גם רואה בכל דבר נפרד, את
האחדות ואת השתיקה שיש בו. וכאשר החכם מדבר ועושה את מעשיו שגם זה סוג של דיבור, הרי שהוא תמיד מדבר ... שהוא אומר, וכל הדיבורים שהוא מדבר, כולם מובילים אל הנקודה של השתיקה. ובכל דיבור שלו, יש את השכל של השתיקה. כי מי שלא יודע
שהכל אחד, אז הדיבור שלו הוא כולו נפרדות. כי כל דיבור של מי שאינו יודע את
האחדות, הרי שהדיבור שלו הוא מגדיר ומפריד את הדברים אחד מהשני. אבל החכם האמיתי שיודע
שהכל אחד, הדיבורים שלו הם
מאחדים את כל הדברים, והם ביטוי של שתיקה באמצעות הדיבור. וכאשר האדם עושה משהו וחושב משהו ואומר ...