... שהוא נמצא בו כרגע. לדוגמא: אדם שיש לו חרדה מפני פיטורים. שהאדם מפחד מכך שיפטרו אותו. וכאשר האדם היה עדיין תינוק, הוא לא היה מעלה בדעתו, לפחד מדבר כזה. כי התינוק,
תפישת המציאות שלו היא שונה לגמרי.
ובתפישת המציאות של התינוק, פיטורים מהעבודה, זה אירוע שאינו שונה מכל אירוע אחר. ואין לו יותר משמעות או חשיבות כלשהי, יותר מאשר לכל אירוע אחר. ונמצא אם כן, כי
תפישת המציאות של האדם הבוגר, שהוא מוטרד מדבר כזה או אחר, היא לא מחוייבת המציאות, אלא היא רק אפשרית המציאות בלבד. ופחד מפני פיטורים של האדם הבוגר, הוא פחד שהאדם לא נולד איתו. אלא הוא פחד שהתפתח אצל האדם במשך השנים, בעקבות
תפישת המציאות של האדם, שהשתנתה במשך השנים. והטיפול הנפשי והטיפול בחרדה הטוב ביותר שיש, הוא שהאדם יתבונן פנימה אל תוכו, ויראה במו ... היה תינוק בלי שום חרדות ופחדים. עד הרגע שבו הוא עכשיו אדם בוגר, עם חרדות ופחדים. כי כאשר האדם הוא אדם בוגר, אז יש לו תפישת מציאות כלשהי. ונדמה לאדם בטעות, כאילו
תפישת המציאות שלו, היא נכונה בצורה אובייקטיבית. ובטעות נדמה לאדם, כאילו
תפישת המציאות שלו, היא מחוייבת המציאות. ונדמה לאדם, כאילו הוא מוכרח להתייחס למציאות, כפי מה שהוא מתייחס אליה. כגון לדוגמא, מי שסובל ... אני בטוח שהוא רע, או רק מאמין שהוא רע? האם הוא רע באופן מוחלט? ואם יקרה לי הדבר הגרוע מכל, שממנו אני הכי מפחד? האם הוא באמת כ"כ רע ואין בו שום דבר טוב? והאם כל
תפישת המציאות שלי כאדם בוגר, האם היא באמת יותר נכונה מבחינה אובייקטיבית, מאשר
תפישת המציאות של התינוק? ומי שישאל את השאלות האלו ברצינות, וברצינות ינסה להבין עם עצמו, למה הוא חושב אחרת מתינוק, והאם באמת צורת ... וכן, יש גם נקודת מבט של האדם הבוגר, שיש בה הבדל בין טוב לרע, ויש גם נקודת מבט של תינוק, שאין בה הבדל בין טוב לבין רע. ועל ידי זה שהאדם עושה השוואה אמיתית, בין
תפישת המציאות שלו, לבין
תפישת המציאות של תינוק, או בעל חיים אחר כלשהו, שאינו חכם מספיק כדי להיות מוטרד מבעיות העולם של האדם החכם, על ידי זה בסופו של דבר, ...