... המבט של השכל עצמו, גם מנקודת המבט הזו, ניתן להבין, שנקודת המבט של השכל, היא נקודת מבט אפשרית בלבד, שאינה מחוייבת. כי ניתן להבין בשכל עצמו, שכל
התפישה השכלית כולה, היא רק אפשרית בלבד, אך היא לא מחוייבת להיות נכונה. ולכן, גם כאשר האדם מבין בשכל שלו, שמחוייב המציאות שהוא תמיד ירגיש ... מוחלט, בכך בעצם האדם מערער אצל עצמו, את האמונה שלו עצמו, בשכל שלו עצמו. כי השכל, הוא לא מוחלט. וכאשר האדם מזדהה עם השכל שלו, הוא בעצם מאמין
לתפישה השכלית שלו, שהיא רק אפשרית, אך לא מחוייבת. וכאשר האדם מרחיק את עצמו מכל אמונה שהיא, וכאשר האדם משתמש בשכל שלו עד הסוף, אז בסוף ... מוגדר, הוא נפרד מכל שאר הדברים. ומנקודת המבט הזו, מחוייב שהאדם ירגיש גם רע תמיד. ויש גם נקודת מבט נוספת, שבה, השכל עצמו הוא רק אפשרי בלבד, ושבה,
התפישה השכלית, היא רק אפשרות בלבד. ומנקודת המבט הזו, לא ניתן לדעת שום דבר מוגדר. וממילא אין שום הפרדה בין טוב לרע ובין שום דבר לשום דבר ...