... על ידי הרצון האין סופי שלו, הוא פורץ את הגבול האין סופי, ומקבל שכל אין סופי, ומבין את המציאות האין סופית, ורואה את
התמונה האין סופית וכולי. וכאן נבאר מהו רצון אמיתי ... הכוונה לומר שידיעת האמת היא רעה. או שידיעת האמת מעלימה את התודעה של האדם. כי האדם יכול לדעת את האמת המלאה ולראות את
התמונה המלאה כולה, ועדיין להמשיך להיות מודע לעצמו וגם להרגיש טוב וכולי. ואדרבה, אחרי שהאדם רואה את
התמונה המלאה, אז ורק אז האדם באמת רואה את עצמו, ורק ... במהותו הוא השלם שהאני של האדם הוא רק חלק ממנו. ומי שרוצה להבין את מהותו העצמית באמת, לשם כך עליו להבין את מהותה של
התמונה המלאה שהאני של האדם הוא חלק ממנה. וכל זמן שהאדם לא מבין את
התמונה המלאה, הוא גם לא יכול להבין בשלמות את המהות של עצמו. וכל זמן שהאדם לא מבין את המהות של
התמונה המלאה, הרי שהאדם לא באמת מבין שום דבר בשלמות. כי כל הדברים שיש בעולם, הם חלקים של
התמונה המלאה. ויש בהם משהו בלתי נפרד
מהתמונה המלאה. ואם האדם לא מסוגל לתפוש במחשבתו את
התמונה המלאה, אז ממילא הוא גם לא יכול להבין שום דבר בעולם בשלמות. ואדרבה, רק אחרי שהאדם מבין את
התמונה המלאה ורואה אותה בשלמות, רק אז כאשר האדם אומר "אני", רק אז האדם באמת מבין מהו האני שלו. כי האדם מבין בשכלו את מהותו של האני שלו, שהיא
התמונה המלאה עצמה. וכפי שכבר ביארתי, מי שרוצה לראות את
התמונה המלאה, לשם כך עליו להיות
התמונה המלאה עצמה. אבל במקביל עליו גם להישאר הוא עצמו. וכדי שהדבר הזה יתרחש, לשם כך על האדם להיות מוכן לוותר גם על הקיום העצמי שלו. ונחזור ונחדד, גם אחרי שהאדם רואה את
התמונה המלאה, גם אז הוא ממשיך להיות קיים. ואדרבה, אז הוא מרגיש שהוא באמת קיים. כי אז האדם מבין את מהות קיומו באמת. ואחרי שהאדם רואה את
התמונה המלאה ומבין את סיבת כל הסיבות, אז הוא גם ... פנימי עוד יותר, רצון אין סופי, שחלק ממנו הוא הרצון לדעת את האמת. ואחרי שהאדם משיג את האין סוף בשכלו, אז הוא רואה את
התמונה המלאה, ומגלה גם את שורש הרצון של עצמו. ולכל ... מוכן לוותר על הכל כולל הכל, כולל אפילו על קיומו העצמי. וכאשר יש לאדם רצון אמיתי בשלמות, אז ורק אז האדם מצליח לראות את
התמונה המלאה של המציאות. וכדי להגיע לכל זה, על האדם ...