... עצמית לעצמך, או אהבה חיצונית לדבר אחר שהוא אינו אתה. ומי שיתבונן היטב יראה, כי האהבה החשובה יותר לאדם, זאת האהבה העצמית שלו לעצמו. והאהבה החיצונית של האדם,
תלויה באהבה העצמית של האדם לעצמו. כי עובדה קיימת היא, שהאדם הוא אגואיסט, ושהוא עושה את הכל למען טובתו העצמית. והאדם אוהב באהבה חיצונית, את כל מה שגורם לו להרגיש טוב עם עצמו, ... לא היה אוהב את אותו הדבר החיצוני. כך שהאהבה החיצונית של האדם, שהוא אוהב דבר כזה או אחר, היא משרתת את האהבה הפנימית של האדם לעצמו. ובבסיס של כל האהבות, נמצאת
התלות הרגשית האין סופית, של האדם, ביחס לרצון העצמי שלו. כי האדם
תלוי ברצון העצמי שלו. והאדם לא
תלוי בשום דבר בעולם, מלבד ברצון העצמי שלו עצמו. ומי שבסופו של דבר מחליט מה האדם יעשה, או מה האדם ירגיש וכיו"ב, זה אך ורק הרצון העצמי של האדם. כי האדם קיים, עם רצון עצמי. ... להרגיש טוב, מאשר את מה שלא גורם לו להרגיש טוב. כי האדם מחוייב בראש ובראשונה לרצון העצמי שלו עצמו. וכנ"ל, האדם לא יכול בשום צורה שהיא, להשתחרר מהשעבוד הרגשי
ומהתלות הרגשית שלו, ברצון העצמי שלו עצמו. והאדם, הוא לא ישות חופשית לאהוב ולהתאהב כרצונו ובמה שהוא רוצה. והאדם בכלל לא יכול לעשות שום דבר בעולם, בלי להיות
תלוי ברצון שלו לעשות או לא לעשות את אותו הדבר. והאדם מחוייב ב 100% למלא את הרצון שלו עצמו. והאדם מחוייב לכך, ב 100% מהזמן, בלי שום חופשות והפסקות כלל. ולכן ממילא, האדם יכול לאהוב או לשנוא איזה דבר, רק לפי מילוי הרצון העצמי שלו. והרעיון הוא, שהאהבה העצמית של האדם לעצמו, או האהבה לזולת שהאדם אוהב בזוגיות שלו וכיו"ב, הכל
תלוי במילוי הרצון של האדם. ואם האדם חושב שהוא עצמו עושה לעצמו טוב, אז הוא אוהב את עצמו. ואם האדם חווה שביעות רצון מעצמו, דהיינו, שהאדם מרוצה מעצמו, וחווה שהוא עצמו, ממלא את ... חופשית, וייתכנו עוד אפשרויות שונות שצריכים לבדוק אותן בפני עצמן (וכבר ביארתי את כולן במקומות אחרים). אבל בכל מקרה, המסר הוא, שהאהבה של האדם כלפי כל דבר בעולם,
תלויה באם ועד כמה הוא רוצה את אותו הדבר או לא, לפי הרצון שלו באותו הרגע. כי אם האדם רוצה כרגע לאכול מתוק, אז הוא אוהב מתוק. ואם הוא כרגע לא רוצה לאכול מתוק מסיבה כזו או ...