... המציאות כולה. והסיבה הזאת אחראית בין השאר גם לכך שהאדם קיים. וכך גם הסיבה הזאת אחראית לכל מה שקורה בעולם כולו. כי כל מה שקורה בעולם בכל רגע ורגע, הוא ביטוי
ותוצאה של הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שהיא זו שמניעה את האירועים כולם, ובכלל זה כל האירועים שקורים לאדם בכל רגע ורגע... ומי שהוא קצת ... שכן מעידים על תכלית. כי מי שיתבונן סביבו יראה, כי האדם (וגם בעלי החיים וכיו"ב) מטבעו עושה את מעשיו למען תכלית כלשהי. ויש בעולם שלנו המון תהליכים, של סיבה
ותוצאה. שבהם יש תהליך שלם שתכליתו היא להשיג מטרה כלשהי. ונמצא אם כן, כי במציאות שלנו יש ביטוי של תכלית ושל משמעות. ואם באמת לכל ... הוא יכול ליצור אירועים מסודרים בעלי משמעות כלשהי. כי העולם שלנו יש בו סדר. כמו לדוגמא חוקי הפיזיקה שעובדים תמיד באותה הצורה. ואם אכן כל רצף האירועים כולו היה
תוצאה של אקראיות כלשהי, אז כיצד זה שאקראיות יוצרת דבר שמסודר בצורה מופלאה על פני כל העולם כולו. כי חוקי הפיזיקה עובדים באופן מדויק ... שחורג מכללי הפיזיקה. ואם נאמר שהכל אקראי לגמרי ללא כל סיבה, אז ממילא יש להבין כיצד זה שיש בעולם שלנו אירועים שונים ותופעות שונות שמעידות על סדר ועל סיבה
ותוצאה וכולי. כי אקראיות מוחלטת, לא יכולה ליצור סדר מוחלט. ואם יש בעולם שלנו סדר מוחלט, כגון לדוגמא חוקי הפיזיקה, הרי שמסתבר יותר ... גם התהליך כולו הוא חלק מאיזה סדר יותר גדול... ובקצרה נחדד ונאמר, שאם התחלת התהליכים כולם היא אקראית, אז יש להבין ולמצוא הסבר לכך שהתהליכים כולם הם של סיבה
ותוצאה ולא אקראיים. וכאשר רואים שכל התהליכים כולם שיש בעולם, עובדים לפי חוקיות של סיבה
ותוצאה, הרי שהגיוני לומר שגם לכל התהליך כולו יש סיבה
ותוצאה, וא"כ יש להבין מהי הסיבה של כל התהליכים כולם, ומהי
התוצאה שלהם. (ויש בזה עוד רמות עומק שונות, כי אפשר לומר ש... וכולי). וכל בני האדם בעולם, בפרט החכמים שבהם, מנסים להבין את התכלית של ...