... אין תכלית כלל. ושכל רצף האירועים כולו הוא חסר תכלית. ואותם יש לשאול, אם אכן כל המציאות כולה חסרת תכלית, אז מה בדיוק התכלית של החיים שלהם עצמם? כי מאחר שלכל
התהליך כולו אין שום תכלית כלל, ממילא זה אומר שמצד האמת אין שום משמעות ... ומי יכול להוכיח שיש תכלית למשהו? ואולי באמת לשום דבר אין תכלית? אלא, שאם נאמר שלכל רצף האירועים כולו אין תכלית, ממילא יש לשאול, כיצד זה שיש בעולם שלנו המון
תהליכים שכן מעידים על תכלית. כי מי שיתבונן סביבו יראה, כי האדם (וגם בעלי החיים וכיו"ב) מטבעו עושה את מעשיו למען תכלית כלשהי. ויש בעולם שלנו המון
תהליכים, של סיבה ותוצאה. שבהם יש
תהליך שלם שתכליתו היא להשיג מטרה כלשהי. ונמצא אם כן, כי במציאות שלנו יש ביטוי של תכלית ושל משמעות. ואם באמת לכל המציאות כולה ולכל האירועים כולם אין שום משמעות, אז כיצד זה שיש במציאות שלנו דברים בעלי משמעות. ואיך
תהליך שהוא כולו אקראי לגמרי, איך הוא יכול ליצור אירועים מסודרים בעלי ... סדר ועל סיבה ותוצאה וכולי. כי אקראיות מוחלטת, לא יכולה ליצור סדר מוחלט. ואם יש בעולם שלנו סדר מוחלט, כגון לדוגמא חוקי הפיזיקה, הרי שמסתבר יותר לומר שכנראה גם
התהליך כולו הוא חלק מאיזה סדר יותר גדול... ובקצרה נחדד ונאמר, שאם התחלת
התהליכים כולם היא אקראית, אז יש להבין ולמצוא הסבר לכך
שהתהליכים כולם הם של סיבה ותוצאה ולא אקראיים. וכאשר רואים שכל
התהליכים כולם שיש בעולם, עובדים לפי חוקיות של סיבה ותוצאה, הרי שהגיוני לומר שגם לכל
התהליך כולו יש סיבה ותוצאה, וא"כ יש להבין מהי הסיבה של כל
התהליכים כולם, ומהי התוצאה שלהם. (ויש בזה עוד רמות עומק שונות, כי אפשר ...