...
של החכם האמת - ללכת עד הסוף - ללכת על הקצה - אל האינסוף ומעבר לו כי לפעמים נדמה לאדם, שהוא הולך אחרי
העצות של החכם האמיתי, ואעפ"כ הוא לא מצליח להגיע אל השלמות האין סופית. והכל, הוא רק מחמת השקר העצמי של האדם. כי אין האדם רחוק מהשלמות האין סופית, אלא רק משום, שהוא רחוק מלקיים את
העצות של החכם האמיתי, בצורה אמיתית. כי כל
העצות של החכם האמיתי, הן רק לבוש של שכל, שמלובש בתוך עצה. ולקיים באמת את
העצה של החכם האמיתי, פירושו, להבין את מהות השכל שלה, ולוודא שהשכל של ... עד שהוא מחוץ למקום ממש. כי הוא נמצא בעומק האדם, בעומק אין סופי, עד שהוא נעלם ונסתר מהאדם, כל זמן שהוא מסתכל על הלבושים החיצוניים. ומהות
השכל של החכם האמיתי, היא אחת, והיא שהאדם יהיה איש אמת עד הקצה האחרון ... הוא עדיין לא איש אמת. כי בליבו של איש אמת, אין שום אמונה כלל, אלא ליבו מלא בידיעת האמת בלבד. ועל ידי זה שהאדם מוסר את נפשו לקיים באמת את
העצות של החכם האמיתי, על ידי זה האדם מעמיק את מחשבתו, בתוך
השכל של החכם האמיתי. ומצד האמת, אין שום צורך לקיים בפועל את
העצות של החכם האמיתי, אלא מספיק להבין (אבל באמת להבין), את השכל שלהן, בלבד. ובתנאי, שההבנה תהיה הבנה של אמת, של שורש
השכל של החכם האמת. כי אין שום משמעות אמיתית, ללבושים החיצוניים של המציאות.
והעצות של החכם האמיתי, הן כולן רחוקות מהעולם המעשי של הלבושים החיצוניים, ... והן גם נותנות לאדם תוצאות "ממשיות", כאן בעולם שלנו. שהעצות של חכמי השקר, עוזרות לאדם, לעבור מבית כלא אחד, לבית כלא אחר, לנצח נצחים. אבל
העצות של החכם האמיתי, הן לא עצות "ממשיות" ב"ממשות" של העולם הזה ... לא יותר ממשי, מאשר הדבר הממשי ביותר, שנמצא בתוך החלום ה"ממשי" של האדם. והדבר הממשי באמת, זאת האחדות של המציאות, שהיא המהות שממלאת את הכל.
והעצות של החכם האמיתי, הן ממשיות באמת, והן כולן מכוונות את האדם אל תכלית ... של המציאות, באופן ממשי. כגון לדוגמא שהאדם לא יחשוב שום דבר, שהוא אינו אמת. ושהאדם לא ירגיש שום רגש, שהוא לא נובע מתפישת אמת של המציאות.
והעצות של החכם האמיתי, לוקחות את האדם, והופכות עבורו את האמת המוחלטת, ... רק כאשר האדם הולך עם האמת, עד לקצה האחרון, אל האין סוף ומעבר לו. כי שם ורק שם, יש את האחדות של המציאות. ומצד האמת, לא רק שהאדם לא מקיים את
העצות של החכם האמיתי באמת, עד הסוף ועד הקצה האחרון שלהן ומעבר לקצה ...