... שקיומו אינו נצחי, הרי שהוא אינו טוב של אמת. וטוב של אמת, הוא ההבנה של האדם את הטוב, שיש תמיד לנצח נצחים מאז ומעולם. והטוב הזה, הוא
השכל של האחדות. שכאשר יש אותו ורק אותו לאדם, אז הוא מתקן אצל האדם את כל תחושות ה"פוסט טראומה" שלו, ... שהוא מרגיש רע. כי שום שיטה ודרך בעולם, לא יכולים לשכתב מחדש את ההיסטוריה הרגשית של האדם. והאדם תמיד נשאר עם טראומה רגשית. מלבד
השכל של האחדות, שכאשר האדם זוכה אליו, אז הוא חווה את כל המציאות עבר / הווה / עתיד בצורה חדשה, וכל ... אותה. ואעפ"כ, היא כן טוב נצחי ואמיתי. משום שכאשר יש אותה לאדם, הרי שהאדם כן יכול לאבד אותה, ולחזור למצב שבו הוא היה בטרם היה לו את
השכל של האחדות, אבל זה אפשרי רק בצורה אקראית בלבד. כגון אם לדוגמא האדם ישתגע. כי ע"פ החוקיות של ... ויותר מתחזק אצלו הטוב הזה. ואע"פ שהדבר אפשרי שהאדם ישתגע באופן אקראי ויחזור לשכל של הנפרדות של העולם שלנו, הרי שכאשר האדם נמצא
בשכל של האחדות, אין לו עם זה שום בעיה כלל. משום שכאשר הכל אחד, ממילא אין שום רע, גם לא רק בשכל של הנפרדות. ורק מנקודת המבט של הנפרדות,
השכל של האחדות, טוב יותר מאשר של הנפרדות. אבל מנקודת
המבט של האחדות, השכל של הנפרדות, הוא אחד עם האחדות, והוא טוב אמיתי ממש. כי
הטוב של האחדות, הוא טוב אמיתי שאינו תלוי בצורה החיצונית של השכל. ולכן, כאשר האדם נמצא
בשכל של האחדות, אין לו שום חשש ופחד לאבד את הטוב שלו, שהוא
השכל של האחדות. משום שמנקודת המבט של
השכל של האחדות, גם השכל של הנפרדות, הוא טוב אמיתי ממש. ...