... של האדם להיות מאושר, היה נעלם. כי כאשר האדם רוצה תמיד את המציאות
בשלמות כפי מה שהיא, ממילא אין שום משמעות מכל סוג שהוא לאושר. ולהיות מאושר פירושו לרצות את המציאות
בשלמות, עד שלא תהיה שום משמעות לאושר עבור האדם. כי כאשר האדם רוצה את המציאות
בשלמות בכל רגע ורגע מחדש, אז ממילא האדם כל הזמן חווה תחושה של
שלמות. וכאשר יש
שלמות ושביעות רצון מהמציאות, ממילא אין שום משמעות לחיפוש האושר. כי האושר כבר קיים
בשלמות בכל רגע. ונמצא אם כן, כי הרצון של האדם להיות מאושר יש לו שורש. והשורש והסיבה שיוצרת את הרצון להיות מאושר, והדבר שבו תלוי ושממנו נובע הרצון של האדם להיות מאושר, הוא חוסר שביעות הרצון של האדם מהמציאות
בשלמות. כי אם האדם היה מרוצה מהמציאות
בשלמות, הרי שהוא כבר לא היה מחפש את האושר. שזה ורק זה הסימן היחיד לאושר. כי כל זמן שהאדם מחפש בצורה כלשהי את האושר, וכל זמן שהאדם מנסה לגלות איך להיות יותר מאושר, הרי שהאדם עוד לא ... להיות מאושר. וא"כ נשאל, מהי הסיבה שבגללה האדם לא מרוצה מהמציאות
בשלמות כפי מה שהיא? והתשובה היא כי השורש של הדבר, הוא חוסר ההבנה של האדם את המציאות
בשלמות. וחוסר ההבנה הזה, הגדרתו ה מדויקת ו האחת היא, חוסר הבנת האדם את הסיבה הראשונה של כל הסיבות. כי לכל מה שקורה בעולם יש סיבה. ויש סיבה לכל אירוע ואירוע שמתרחש בעולם. ומי שמבין ... הראשונה של כל הסיבות, הרי שממילא האדם היה רוצה תמיד את המציאות
בשלמות, וממילא האדם לא היה מחפש את האושר. וזה בעצם אומר, שהרצון של האדם לחפש אושר, הוא ביטוי של חוסר הבנת האדם את סיבת כל הסיבות. כי אילו הבין האדם את סיבת כל הסיבות, ממילא הוא לא ... מגלה אותו לאדם שידע ש כן יש דרך שהאדם כן יבין את כל המציאות כולה
בשלמות. והדרך נמצאת כמובן בכל העצות של החכם, שבהן נמצא שכלו של החכם וכולי. ...