... וצורה
בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך
לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה
משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור - פרומו שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ בנושא של
שכנוע ומכירות והטיפ הולך ככה בעיקרון בכל דבר בחיים יש מבנה שנקרא מהות וצורה, אוקי יש מהות שזה הדבר המהותי של הסיפור וצורה זה בעצם הדרך שבה מציגים את המהות. עכשיו מה ... אם נשאל אותו ולמה אתה רוצה חברים בעצם נגלה שזאת צורה של זה שהוא רוצה שיהיה לו יותר מעניין וזאת צורה של משהו אחר וכו'. עכשיו איך זה מתחבר לנושא של
שכנוע ומכירות? אז הנושא הוא כדלקמן כאשר מוכרים לבן אדם מוצר, באים למכור לבן אדם מוצר בדרך כלל צריך לשים לב שמוכרים לו את המהות ולא את הצורה. מה זה אומר? זה אומר בן ... שלהם מה הפרינציפ פה, מה הפואנטה פה מה הרעיון הפנימי שאני מנסה להעביר אותו במלל הזה?". אוקי ולדבר על המהות לא לדבר על הצורה לא להתווכח או לא לנסות
לשכנע בצורה שלא בהכרח ברורה בכלל לצד השני. אוקי אז מה בעצם הסבנו פה מההתחלה, יש דבר שנקרא מהות וצורה מהות זה בעצם הרעיון הבסיסי המוצר הבסיסי, הצורך הבסיסי הדבר הפשוט ... שהוא לא מכיר כדי ליצור תחושת תחכום או כדי דווקא להרחיק אותו מהמוצר ולתת לו תחושה של חוסר נעימות. עכשיו כל הדברים האלה נכונים גם בנושא של אוטוסוגסטיה
שכנוע עצמי כאשר בן אדם מנסה
לשכנע את עצמו, בן אדם רוצה
לשכנע את עצמו לעשות משהו הרבה פעמים הבן אדם לא מצליח
לשכנע את עצמו לעשות משהו כי הוא חושב בצורה של צורה ולא של מהות, לדוגמא הבן אדם נגיד רוצה
לשכנע את עצמו לא לעשן את הסיגריה ואז הוא אומר לעצמו "אני לא רוצה לעשן את הסיגריה" והוא לא מצליח
לשכנע את עצמו שהוא לא רוצה לעשן את הסיגריה, למה? כי הוא דיבר עם עצמו עם התת מודע שלו עם עצמו במושגים של צורה לא במושגים של מהות. מה זאת אומרת? אם הבן אדם היה שואל את ... היא שאתה רוצה להיות בריא. תחפור לעצמך בראש "אני רוצה להיות בריא ולא לעשות שום דבר שיגרום לי להיות חולה ולכן אני לא רוצה לעשן את הסיגריה", זאת אומרת
בשכנוע עצמי גם שם הבן אדם צריך לשים לב שהוא מוכר לעצמו את המהות ולא את הצורה, זאת אומרת תבדוק מה המהות של מה שאתה רוצה לעשות ואת זה תמכור לעצמך. יחד עם גם פה יש אותו ... בריא" למחוק את המהות ולהשאיר את הצורה. ואז להגיד "למה שאני לא אעשן סיגריה מה הבעיה? לא אני בסדר אין שום בעיה בוא נעשן סיגריה", זה בגדול בנושא של
שכנוע עצמי שאם בן אדם נגיד רוצה להתנגד למשהו שהמוח אומר לו לא להסתכל על המהות של זה, נגיד שבן אדם בא לעשות איזו פעולה המוח אומר לו "תקשיב אבל מה יצא לך מזה אתה יודע ... שהמוח אמר לעשות ולתקוף אותה, לא לתקוף את המהות כי המהות תנצח אבל אם מסתכלים רק על הצורה אז הצורה לפעמים חסרת משמעות. עכשיו אותו דבר גם הפוך בנושא של
שכנוע עצמי יש מקרים שבהם בן אדם צריך, אז אמרנו ככה להסתכל על המהות בשביל ליצור מוטיבציה ולא להסתכל על המהות בשביל להחליש את הרצון אבל קודם אמרתי שיש עוד היבט שבו בן אדם אנחנו אומרים בוא נשתמש בצורה שהוא לא מכיר כדי למכור לו את המוצר אז אותו דבר גם אם בן אדם רוצה
לשכנע את עצמו הרבה פעמים אם הוא מסתכל על המהות של הדבר המהות של הדבר לא משהו ולכן בן אדם יכול להסתכל על הדבר באיזו צורה כזאת כאילו מגניבה. לדוגמא נגיד בן אדם החליט ... זאת אומרת כשהוא הסתכל על המהות הוא בעצם אמר "מה אני עכשיו צריך להפסיק לעשן בכל מקרה המהות של זה זה לא משהו". מה שצריך לעשות במקרה כזה אם בן אדם רוצה
לשכנע את עצמו להפסיק לעשן זה למצוא איזו צורה מגניבה כזאת לא כל כך דוחה כמו לדוגמא "ואז תחיה חיים טבעיים" ולהגיד לעצמו "אני רוצה חיים בריאים טבעיים", סתם מילה אל תחפור ... את כל הסיפור כולו אז זה הולך ככה, יש מהות וצורה ולפעמים עדיף למכור את המוצר דרך המהות שלו לפעמים עדיף למכור את המוצר דרך הצורה שלו וגם במקרה שמנסים
לשכנע מישהו, גם במקרה שבן אדם מנסה
לשכנע את עצמו הוא צריך להסתכל מה
ישכנע יותר האם
ישכנע יותר המהות של הדבר או הצורה של הדבר. ואם
השכנוע לא מצליח להגיד "רגע אולי
השכנוע לא מצליח כי אני מסביר את הרעיון בצורה לא נכונה, אולי צריך להסביר את אותו רעיון בצורה אחרת, אז מה המהות של הרעיון ואיך אפשר להסביר את אותה מהות בצורה אחרת". אוקי ...