... כי עיקר הקושי, הוא בהלבשה של
השכל הגדול בשכל הקטן. כי החכם האמיתי לוקח את המידע בשורשו, ומצמצם אותו ומלביש אותו לשכל מאוד קטן, ואעפ"כ הוא מנסה לשמור על הצורה המקורית של השכל המקורי. וזה דבר שהוא קשה מאוד. כי בספר ... של המציאות. והקושי הוא, להעביר את
השכל הגדול, באמצעות השכל הקטן, דהיינו, באמצעות לבושים וצמצומים שונים. ומי שיש שכל בקודקודו, הוא רואה ומבין את גדולת הספר "הצלחה אהבה וחיים טובים". כי הטיפשים שלא מבינים את המציאות ... המציאות שלנו, הוא דווקא במקום שבו
השכל הגדול ביותר, מלובש בתוך הצמצום הגדול ביותר ובתוך ההסתרה הגדולה ביותר. וזה היופי של העולם, שהאחדות מלובשת בתוך הנפרדות. וככל שהשכל של הנפרדות, נראה טיפשי יותר, כך יש בו
שכל גדול יותר. והעולם שלנו, הוא יצירת אומנות של ממש, כמו גם הספר "הצלחה אהבה וחיים טובים". כי כל הספרים שיש בעולם (רובם ככולם), הם מלבישים שכל קטן אחד, בשכל קטן אחר. שכל מצומצם אחד, ... "להיות אלוהים" לדוגמא, הוא מלביש
שכל גדול שנמצא מעל לשכל האנושי, בתוך השכל האנושי. אבל הלבושים, הם בלי הרבה קליפות. שזה הרבה יותר קל לעשות. לעומת הספר "הצלחה אהבה וחיים טובים", שבו
השכל הגדול, מלובש בתוך עמקי ומעמקי הקליפות וההסתרה. וגדולתו של החכם האמיתי, נמדדת בעד כמה הוא מסוגל לפשט את
השכל הגדול ביותר שלו, עבור האנשים הקטנים ביותר. כי יש כאלו שהם חכמים בעיניהם, והם אומרים דברים שנראים כחכמים גם בעיני אחרים. והדברים שלהם נראים כחכמים, רק משום שהם מדברים בצורה לא ... נמדדת דווקא ביכולת שלו להלביש את
השכל הגדול ביותר בעולם, בתוך השכל הקטן ביותר בעולם. כגון סיפורי מעשיות ושיחות העולם וכיו"ב. ולכן שיחת חולין של חכם אמיתי, היא יקרה וחשובה יותר, מדבר חוכמה של מי שהוא לא חכם אמיתי. כי ... היכולת של החכם האמיתי להלביש את
השכל הגדול, בתוך הלבושים של העולם הזה, היא נובעת, מכך שהחכם האמיתי יודע לקרוא ולהפשיט את המציאות מהלבושים הגשמיים שלה. וכאשר האדם זוכה לראות את פנימיות השכל של המציאות, שמלובש בכל דבר ... הוא ספר עמוק ביותר, משום שיש שם
שכל גדול, שמלובש בהמון לבושים וצמצומים שונים. כי לכל דבר יש שורש. ולכל שורש, גם לו יש שורש אחר. ובספר הזה לדוגמא, רוב הנושאים מולבשים בצורה, שהיא יותר קרובה אל השורש, מאשר הלבושים ...