אליעד כהן
יעוץ אישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 1
... של השכל ה על אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את כל המציאות? חלק 1 כאן במאמר נסביר איך למצוא את התשובה לשאלה הגדולה ביותר בעולם. ונסביר גם את עניין השכל האנושי ואת שורש השכל שלו שהוא השכל העל אנושי. ואיך יכול כל אחד להשיג שכל על אנושי ויכולת תפישה על אנושית. ונסביר גם את עניין סיבת כל הסיבות ועוד. וכפי שכבר ביארתי, לכל השאלות שיש בעולם, יש להם שורש. כי יש שאלה אחת שהיא השורש של כל השאלות. והשאלה הזאת היא לא שאלה רגילה שיש עליה תשובה, אלא היא התשובה עצמה. אך מחמת שהשכל של התשובה הזאת הוא מאוד גדול, לכן האדם לא מסוגל להכיל בתוכו את המידע הזה, ואז נראה לו שהתשובה היא שאלה. אך באמת השאלה היא לא שאלה, אלא היא רק ... של שאלת כל השאלות, היא חוסר היכולת של האדם להבין את המידע שאותו הוא גילה. כי כאשר האדם חוקר בשכלו ומנסה להבין את כל מה שהוא יכול בכל תחום ותחום, בסופו של דבר האדם מגיע לרמת עומק מאוד גדולה של הבנת המציאות. ושם האדם מגלה את הסוד האמיתי של המציאות. כי שם האדם מגלה את המהות האמיתית של המציאות, שהיא לא מה שהאדם רגיל לחשוב שהיא. כי השכל של המהות של המציאות הוא מאוד גדול. והשכל הזה הוא כ"כ גדול, עד שהוא לא מאפשר לעולם להתקיים כלל. דהיינו, כי כל הפעולות שיש בעולם הזה, וכל המחשבות וכל הרצונות והרגשות, כל אפשרות הקיום שלהם, היא רק על ידי הצמצום של השכל הזה. כי כאשר השכל הזה גלוי, אין שום קיום לשום דבר בעולם. כי השכל הזה הוא גדול מאוד. והאדם שחי בעולם הזה, הוא חי בסוג של צמצום של השכל הגדול של המציאות. כי כל חייו של האדם, תלויים ביכולת התפישה האנושית שלו. כי לכל אדם יש יכולת תפישה שכלית / רגשית. וכל מה שהאדם חושב / מרגיש / רוצה / עושה וכיו"ב, הכל תלוי ביכולת התפישה של האדם. וכפי שכבר ביארתי, יכולת התפישה של האדם מוגבלת. כגון לדוגמא ... האדם מוגבלת להכיל בתוכה מידע סופי בלבד. אך האדם לא יכול לחשוב בבת אחת על מידע אין סופי. והנה, גם לשכל של האדם יש שורש. כי גם השכל של האדם הוא חלק ממשהו אחר. כי יש יכולת תפישה אין סופית, שבה ורק בה ניתן לתפוס את האמת האובייקטיבית של המציאות, ולראות את התמונה המלאה וכולי. והשכל של האדם ויכולת התפישה של האדם וכל חוקי הלוגיקה של האדם, הם כולם חלק וצמצום קטן מהשכל הגדול יותר שקיים במציאות. כי כל דבר הוא חלק מדבר אחר גדול יותר. וכל דבר סופי, שיש לו סוף כלשהו, הוא תמיד חלק ממשהו אחר גדול יותר. וכל הדברים כולם, הם חלקים מהדבר האין סופי. וגם השכל של האדם שאיתו האדם משתמש בחיי היום יום, הוא לא השכל האמיתי, אלא הוא רק חלק קטן וצמצום קטן של השכל הגדול יותר והאין סופי. וכל הקיום של האדם ושל העולם, הכל תלוי בצמצום השכל של האדם. כי בשכל האין סופי שהוא שורש השכל של האדם, גם שם יש קיום לעולם, אך שם הקיום של העולם הוא שונה ממה שהאדם מכיר בחיי היום יום. וגם בשכל הגדול יותר, גם שם כל הדברים קיימים. אך שם מהות קיומם היא שונה ממהות קיומם של הדברים בזה העולם. והמציאות מכילה בתוכה גם את השכל האין סופי, וגם את השכל הסופי. והשלמות היא החיבור של שני השכלים האלו. כי השלמות היא שיהיו סוגי קיום שונים של העולם. ויש צורך בהכרח שיהיה קיים גם השכל של האדם, שהוא רק צמצום וחלק של השכל הגדול יותר. והנה, האדם רגיל לחיות את חייו מתוך
להבין את כל המציאות שאלה את שורש המהות של התודעה של האדם אפשר דברים קיימים מימד זמן
הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 2
... של השכל ה על אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את כל המציאות? חלק 2 וכאשר האדם מגיע לסוף ולקצה רמת העומק האפשרית של השכל שלו, אז הוא מגלה מידע חדש. והאדם מתוך הרגל מנסה להבין את המידע הזה בשכל הרגיל שלו. אך המידע הזה שהוא אמיתי ונכון, כדי להבין אותו לשם כך על האדם להשתמש בעומק השכל שלו, דהיינו, בשורש השכל שלו, דהיינו, בשכל עם יכולת תפישה על אנושית ואיך סופית. אך מחמת שהאדם עוד לא הביא לידי ביטוי את הפוטנציאל ... לכן המידע שאותו האדם מגלה בסוף עומק ההתבוננות שלו, הוא נתפש בעיני האדם כשאלה מאוד גדולה, שהיא שאלת כל השאלות. כי את המידע הזה אפשר להבין רק בשכל על אנושי, דהיינו, רק עם שורש השכל. ומאחר שהאדם מנסה בשכל רגיל להבין את המידע שאותו אפשר להבין רק עם שורש השכל, לכן המידע הזה לא נכנס בתוך השכל של האדם, ואז הוא נדמה לאדם כשאלה מאוד גדולה. שאלה כ"כ גדולה, עד שאי אפשר בשום דרך למצוא לה הסבר בשכל האנושי. והדבר הוא מוכרח. דהיינו, מוכרח שלא יהיה הסבר בשכל אנושי. כי מהות המידע, קשורה לרמת העומק של שורש השכל של האדם. כי כל השכל של האדם, הוא רק חלק קטן מיכולת תפישה גדולה עוד יותר. שאיתה ורק איתה אפשר להבין את עומק המציאות. והאדם שאין לו מושג מהו השכל העל אנושי, וכיצד שם באותו שכל תופשים את המציאות, הוא חושב שהמידע שאליו הוא הגיע, שהוא שאלה מאוד גדולה. השאלה הכי גדולה שבה הוא נתקל בחייו. למרות שבאמת זו בכלל תשובה ולא שאלה כלל. וכאשר האדם מגיע לנקודה הזאת, עליו להשתמש ביכולת התפישה של שורש השכל של האדם. כי לכל אדם יש יכולות תפישה שונות. ויש לאדם את היכולת לתפוס במחשבתו את האין ... היום יום ביכולת התפישה הזאת. משום ששם כל המציאות שלנו נתפשת אחרת. וכאשר האדם רוצה לקבל תשובה לשאלת כל השאלות, עליו להשתמש ביכולת התפישה של שורש השכל האנושי. איך כיצד יכול האדם להתחבר ליכולת התפישה העל אנושית שלו? והתשובה היא, שעל האדם לנסות לעשות 2 פעולות הפוכות בו זמנית, שהשילוב שלהן יגרום לאדם להתחבר לשורש השכל שלו, ולהבין את המציאות בשלמות. והפעולה הראשונה שעל האדם לעשות, היא לנסות להמשיך להבין את מה שהוא לא מבין. דהיינו, על האדם לנסות להבין את מה שהוא לא מבין, עם השכל האנושי הרגיל שלו. אבל הדגש הוא לא לנסות להבין איך זה יכול להיות שהמידע נכון, אלא רק פשוט לנסות להבין עם השכל הרגיל, מהו המידע הזה שאותו קשה להבין. כי בשכל האנושי הרגיל כן אפשר להבין את סיבת כל הסיבות וכולי. אבל אי אפשר להבין את הסיבה שמאפשרת את הקיום של סיבה כזאת. כי בשכל אנושי האדם לא יכול לתפוש במחשבתו את האפשרות שתהיה קיימת סיבה כזאת. כי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא סיבה שניתן לומר ולהגדיר אותה בשכל אנושי רגיל. אך בשכל אנושי רגיל, לא ניתן להבין את קיומה ואת מהותה של הסיבה הזאת. כי קיומה נוגד את יכולת התפישה ... האמיתית, היא נמצאת גם מחוץ לעצמה . כי כדי שהיא תהיה סיבת כל הדברים וגם סיבת עצמה, הרי שהיא חייבת להיות גם מחוץ לעצמה. וזה כמובן דבר שלא נתפס בשכל אנושי. כי האדם לא מסוגל לתפוש דבר שהוא קיים בלי להיות קיים, ושהוא הסיבה של עצמו. בכל מקרה, כאשר האדם מגיע לנקודת ההתחלה של סיבת כל הסיבות, עליו כן לנסות להבין את מה שהוא מבין ואת המידע שאליו הוא הגיע. אבל על האדם לא לנסות להבין עם השכל האנושי שלו, את אפשרות הקיום של המידע הזה. כי בסוף הדרך האדם רואה את הסיבה הראשונה, והוא רואה שהיא נמצאת מחוץ לעצמה. כי היא גם סיבת כל הדברים והיא גם הסיבה של עצמה. ועל האדם כן לנסות להבין את המידע הזה, אבל לא לנסות להבין עם השכל האנושי איך זה יכול להיות שהמידע הזה נכון. ועל ידי זה שהאדם מתבונן היטב על המידע שאליו הוא הגיע, ועל ידי זה שהאדם לא מנסה להבין עם השכל האנושי את אפשרות קיומו של המידע הזה, על ידי זה האדם מתחבר ל
שכל אנושי לעשות שכל התבוננות לא מבין הראשון להבין את עומק
הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 3
... של השכל ה על אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את כל המציאות? חלק 3 ועוד נוסיף ונאמר, כי יש כאלו שנדמה להם שהסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא ה"אין סיבה". כי הם מנסים ... הסיבות, היא לא ה"אין סיבה". כי גם האין סיבה גם הוא לא מוכרח. ויש סיבה אחת גדולה מאוד מאוד וכולי... ועוד נוסיף ונגלה, שסיבת כל הסיבות, היא שורש השכל עצמו. כי סיבת כל הסיבות, היא לא נפרדת והיא לא ישות אחרת שונה משורש השכל של האדם. אלא שורש השכל של האדם, הוא עצמו סיבת כל הסיבות. כי יכולת התפישה העל אנושית של האדם, היא עצמה סיבת כל הסיבות. פירוש: כי סיבת כל הסיבות היא לא ישות כלשהי. אלא שבשכל העל אנושי של האדם, שהוא שורש השכל של האדם, שם השאלה של מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שם השאלה הזאת לא קיימת כלל ולא יכולה להתקיים כלל. כי שם אין שום שאלה כלל. משום שהשכל העל אנושי, הוא עצמו סיבת כל הסיבות. ואילו הבין האדם את שורש השכל של עצמו, הוא ממילא היה מבין גם את הסיבה של כל הסיבות. ובקיצור, סיבת כל הסיבות היא עצמה התפישה העל אנושית. וכאשר האדם יגיע לזה, אז הוא יראה שאכן התפישה העל אנושית, היא עצמה סיבת כל הסיבות. ועוד נוסיף ונאמר, כי הבנת סיבת כל הסיבות, באה רק אחרי שהאדם מגיע למידע שאותו הוא לא יכול להכיל בשכל רגיל אלא רק בשכל על אנושי. שאז מתגלה לאדם השכל העל אנושי, ואז האדם תופש במחשבתו את הסיבה הראשונה של כל הסיבות. וזה בעצם אומר, שכל זמן שהאדם עוד לא הגיע לתובנה עמוקה כ"כ, עד שהיא בלתי נתפשת בשום צורה בשכל האנושי, עד אז האדם עוד לא מבין את סיבת כל הסיבות. ורק אחרי שהאדם מגיע לשאלה כ"כ חזקה, עד שאין ביד השכל האנושי להכיל את השאלה עצמה, ורק אחרי שהאדם מקבל שכל חדש שהוא שורש השכל, ושאז השאלה נעלמת מעצמה, רק שם האדם מבין את סיבת כל הסיבות. ועוד נוסיף, כי יש כאלו שנדמה להם שהפתרון לכל השאלות הוא לומר שהמציאות לא קיימת. כי אם אין מציאות אז אין זמן ואין מקום ואין סיבה ואין תוצאה, ואז ממילא אין שום שאלה כלל. ונדמה להם שבשכל הגדול ביותר, שם תפישת המציאות היא שהמציאות לא קיימת כלל. אך גם זאת טעות. כי גם אי קיומה של המציאות, גם הוא לא מחוייב המציאות. כי גם אם נניח ונאמר שאין מציאות, ... את מהות המציאות, את הדבר האחד והיחיד שהוא חייב להיות מצוי, ושממנו נובעים כל הדברים כולם. דהיינו, האדם מחפש את הדבר שהוא מחוייב המציאות. אבל בשכל ניתן להבין, שגם מחוייב המציאות, גם הוא לא מחוייב המציאות. משום שגם מחויב המציאות הוא רק אפשרי המציאות. כי כמו שיש מחוייב המציאות, הרי שיש גם אפשרי המציאות. כי כל ... לא מחוייב, הרי שתמיד אפשר לשאול מה הסיבה של המחוייב עצמו? בדיוק כמו שאנחנו שואלים מה הסיבה של הסיבה הראשונה עצמה. ויש כאן עוד רמת עומק, והיא שבשכל האנושי ניתן להבין גם, כי כל זמן שיש תוצאה, לא יכולה להיות סיבה ראשונה. בדיוק כפי שאמרנו, שקיומו של אפשרי המציאות, הוא גורם גם למחוייב המציאות להצטרך סיבה מדוע ... הדברים האלו, נדמה לו שהם עמוקים. והם אכן עמוקים ויש בהם סודות גדולים ועוד רמות עומק שונות שלא נכתבו כאן, ושאותם האדם מגלה רק אחרי שהוא מקבל את השכל האין סופי. אבל כל הדברים האלו עמוקים, רק בשכל אנושי. כי החכם האמיתי שהוא כבר קיבל והשיג את השכל העל אנושי, שהוא שורש השכל של כל בני האדם, שהוא נקודת האמת של כל מחשבות בני האדם ושל כל הרעיונות שיש בעולם וכולי, אחרי שהאדם השיג את שורש השכל הזה, אז למרות שכל הדברים האלו נראים כמסובכים, הרי שהם מאוד פשוטים עבור החכם האמיתי שיש לו את השכל הגדול יותר. וכל הדיבורים של החכם האמיתי, שורשם בשורש השכל האין סופי של כל בני האדם. כי החכם האמיתי ברמת המודעות הרגילה שלו, הוא משתמש גם בשכל העל אנושי שלו. כי אצלו אין הבדל בין השכל הרגיל לבין השכל העל אנושי. ובעיניו שניהם רק ביטויים שונים של אותו הדבר. וכאשר החכם האמיתי נותן לאדם עצה כלשהי בכל נושא שהוא, שורש העצה של החכם האמיתי, הוא בשורש
שכל של החכם האמיתי מיומנות השכלית יש סיבה השכל אפשרות מקום תרגילים לפיתוח החשיבה תרגול קוגניטיבי
הסוד של האמת - איך תדע שהגעת אל האמת? אולי אתה טועה? אולי יש אמת גדולה יותר?
... כמה זמן הוא מגלה אמת אחרת גדולה עוד יותר. והשאלה היא, מהי הדרך של האדם לדעת בוודאות, שהוא כבר הגיע אל האמת? והתשובה האמיתית היא פשוטה ביותר, והתשובה היא, שכל זמן שהאדם מסוגל להעלות על דעתו את ... בשלמות, הרי שחד משמעית, האדם עוד לא הגיע אל האמת הגדולה ביותר. כי יש המון דרגות של אמת. ויש אמת מעל אמת. ויש את האמת העליונה ביותר, שהיא תכלית הידיעה והשכל הגדול ביותר שקיים במציאות, שהוא מעל השכל האנושי של האדם. וכאשר האדם משיג בשכלו את כל מה שהוא יכול להבין בשכל האנושי שלו, אז השכל של האדם מתחבר לשורש השכל של המציאות, שהוא השכל העל אנושי, ושם האדם רואה את האמת של המציאות באמת. והאמת של המציאות היא כ"כ גדולה, עד ששם בשכל הגדול של המציאות, אין לשקר שום ... האמת, הרי שעדיין כל האמת של האדם היא אמת סובייקטיבית בלבד, שמוגבלת ליכולת התפישה האישית של האדם עצמו, שיתכן כמובן שהוא טועה. כי יש כאן סוד גדול. והסוד הוא, שהשכל של האדם הוא מוגבל. כי יש כאלו שנדמה להם שהשכל שלהם הוא לא מוגבל, ושאם השכל יחקור ע"פ חוקי הלוגיקה ויחפש את האמת, אז הוא ימצא אותה. אבל יש כאן סוד, והוא שהשכל של האדם טוב אך ורק לצורך ... המציאות, לבין התנהלות יום יומית, יש הבדל של שמים וארץ. כי ידיעת האמת של המציאות, מצריכה לשם כך שתהיה לאדם יכולת תפישה אין סופית, כדי שהאדם יוכל לראות בעיני שכלו את כל התמונה המלאה של המציאות, דהיינו, את הסיבה הראשונה של כל הסיבות וכיו"ב. והשכל של ידיעת האמת, הוא שכל נפרד מההתנהלות של האדם בחיי היום יום. כי האדם בחיי היום יום מתנהל ע"פ מגבלות התפישה השכלית שלו, שעל פיהם המציא האדם את חוקי הלוגיקה, לצורך התנהלות כאן בעולם הזה. אך מבחינה הגיונית ניתן להבין, שלוגית, יכול להיות שיש שכל אחר גדול עוד יותר, שבו חוקי הלוגיקה שונים. ולוגית לא ניתן להוכיח שחוקי הלוגיקה צודקים. ומי שהוא חפץ באמת האמיתית, עליו להבין, שכל זמן שהוא צריך להוכיח לוגית / שכלית / רגשית את האמת שלו, דהיינו, כל ... מגיע לאמת האמיתית של המציאות, גם אם הוא ינסה לחשוב את ההפך של מה שהוא הבין, גם אז הוא יראה תמיד רק את האמת. כי האמת שם היא כ"כ גדולה, עד שבתפישת האמת של השכל הגדול במעלה, שם האדם לא ... עליו לדעת שהאמת נמצאת בכל דבר ובכל מקום. ומי שרוצה את האמת האמיתית עצמה, עליו לחפש ולשאול את עצמו, מהי האמת שיש בדעתם של אלו שחושבים אחרת ממני. כי כאשר השכל של האדם חושב שרק הוא צודק, ... מאוד, והיא נמצאת גם בהפך של מה שהוא אומר. אבל כל זמן שהאדם עוד לא חווה את ידיעת האמת שלו בצורה כזו, דהיינו, כל זמן שהאדם עדיין חושב שמה שהוא מבין זאת האמת, ושכל אפשרות אחרת היא פחות אמת ממה שהוא ... כאשר האדם צריך ויכול עדיין לשאול את עצמו מהי האמת, והאדם יכול וצריך עדיין להוכיח ולהסביר לעצמו מהי האמת, הרי שהאדם עוד לא הגיע אל האמת. אבל כאשר האדם מגיע לשכל העל אנושי, שאז האדם רואה רק את ...
רוצה שקר הסיבה אנושיות הבדלה האדם רואה את האמת שלמות הישגים
הסוד של האין סוף - מדוע *אין* אפשרות ליהנות מהאין סוף? איך *כן* ליהנות מהאין סוף?
... ולא אין סופית. כי האדם מוגבל ביכולת שלו. ולכל אדם יש גבול שממנו והלאה הוא לא מסוגל להכיל ולא מסוגל לתפוש, לא מבחינה רגשית ולא מבחינה שכלית. וכאשר האדם מגיע לגבול ולנקודה הזאת של עצמו, הרי שהוא נעצר. ולמרות שהפוטנציאל של המציאות יכול להיות שהוא אין סופי, הרי שהפוטנציאל של האדם הוא סופי. ... הזה אומר, שיש נקודת עצירה שממנה האדם לא יכול להתקדם. כי יש לדוגמא רמת עומק של הבנת המציאות, שהאדם לא מסוגל להתקדם אל מעבר אליה. כי השכל של האדם לא מסוגל לתפוש יותר ממנה. לדוגמא: האדם לא יכול לתפוס במחשבתו את הסיבה הראשונה של כל הסיבות. כי לכל סיבה יש סיבה אחרת לפניה עד אין סוף. ... אלא שהאדם כן רואה את הסוף ואת הגבול שממנו והלאה הוא לא יכול יותר להתקדם ולהבין טוב יותר את המציאות וכולי. כי גם לראות את הסוף של גבול השכל האנושי, גם זאת מעלה גדולה. כי רוב בני האדם בעולם, הם בכלל לא מתקרבים לקצה גבול היכולת שלהם. אבל טובי החכמים בעולם, וטובי המוחות בעולם שהתקרבו ... הראש בקיר. כי למרות שיש קיר וגבול של יכולת התפישה האנושית, על האדם לנסות לפרוץ את הגבול הזה. ויש דרך בטוחה וסלולה לעבור בשלום את גבול השכל האנושי ולקבל שכל חדש ובלתי מוגבל, שאיתו אפשר באמת להתקדם עד אין סוף. ולשם כך צריך המון אומץ, אומץ אין סופי, ורצון חזק ואין סופי. ורבים וטובים נעצרו ופחדו מלנסות לפרוץ את המחסום של השכל האנושי שלהם. אבל יש עולם שלם אחרי התפישה האנושית. וכדי להגיע אליו, לשם כך צריך לא לפחד כלל וכולי. ועוד עצה יעוצה בדבר הזה, היא שאם האדם פיקח, עליו לנסות למצוא חכם אמיתי שכבר עבר את כל זה, ולנסות להתבונן היטב על עומק פנימיות השכל והעצות של החכם האמיתי. כי כל העצות של החכם האמיתי, ממוקדות באיך לפרוץ את המחסום של השכל, ואיך להתקדם עד אין סוף. ומי שרוצה לעבור בצורה קלה יותר את הלידה שלו מחדש, שהיא התחדשות השכל שלו, עליו לנסות להתבונן היטב על עצות של חכם אמיתי שכבר עבר את כל זה, ועל ידי זה גם האדם עצמו עובר יותר בקלות את המחסום השכלי ומגיע ליכולת התקדמות אין סופית עד האין סוף ומעבר לו... ...
טובים איך מסוגל להכיל יכולות סוד על האדם ל תשובה אפשרות של האדם
הסוד של ההנאה האין סופית - מהו הסוד שאותו *שום* שיטה רוחנית *לא* גילתה?
... רוחניות שמבטיחות לאדם הנאה רוחנית אין סופית, הנאה שכל הזמן מתחדשת וגדלה עד אין סוף, אבל שום שיטה לא מראה לאדם איך הוא יכול להשיג את ההנאה הזאת כאן בעולם הזה בזמן ... לאדם הנאה מהחיים בעולם הזה, היא בראש ובראשונה משום שכל מנהיגי השיטות הרוחניות שבעולם, וכל המורים הרוחניים שבעולם, הם עצמם לא ידעו ולא יודעים איך ליהנות מהחיים. (למעט ... יש במציאות שלנו דבר ניסתר. כי סיבת כל הסיבות היא מעל השכל האנושי. כי בשכל האנושי אי אפשר להבין את סיבת כל הסיבות. כי כל סיבה שנגדיר שהיא הסיבה הראשונה, תמיד נוכל לשאול מה הסיבה שלה ... בהרחבה. אבל מי שהוא חכם אמיתי והצליח לפרוץ את המחסום השכלי שלו והצליח לגלות את הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות, אז על ידי זה הוא מגיע להנאה אין סופית. כי כמו ... בכל דבר ודבר. כי מהותה של הסיבה הראשונה, היא נסתרת מהשכל של האדם. וההתגלות שלה בכל דבר, היא קסם אמיתי שאין שום קסם בעולם יותר גדול ממנו. וכל אדם בכל מקום ובכל ...
שטות מוחלטת תשלום מה לעשות עם משמעות ה חומרנות משנה לגלות הישגים
הסוד של הרצון האמיתי - מהו רצון אמיתי בשלמות אין סופית, לדעת את האמת?
... לידיעת האמת והבנת המציאות בשלמות, הוא הרצון של האדם. כי ע"פ השכל האנושי, האדם מוגבל להבין את כל המציאות בשלמות. כי ע"פ השכל ניתן לדוגמא להבין, שאי אפשר שהאדם יצליח ... האדם, תמיד תהיה אפשרות לשאול מה הסיבה שלה עצמה. ואף על פי שבשכל האנושי אפשר להבין שאין דרך להבין את כל ... על ידי הרצון האין סופי שלו, הוא פורץ את הגבול האין סופי, ומקבל שכל אין סופי, ומבין את המציאות האין סופית, ורואה ... ידיעת האמת, לוותר אפילו על ידיעתו העצמית. והדבר הזה הוא נגד כל השכל האנושי. כי מילא שהאדם מוכן לוותר על זה שהוא ירגיש טוב, זה עוד אפשר להבין בשכל אנושי. כי האדם חושב שהוא יקבל סיפוק רגשי כלשהו ... אומר "אני", רק אז האדם באמת מבין מהו האני שלו. כי האדם מבין בשכלו את מהותו של האני שלו, שהיא התמונה המלאה עצמה. ... להבין משהו, שאי אפשר להבין אותו ע"פ חוקי הלוגיקה הרגילה של השכל הרגיל. ואין לאדם שמץ של מושג מה יש מעבר לשכל האנושי. והרגע הזה הוא הרגע המפחיד ביותר והוא שורש הפחד של כל הפחדים כולם, שהוא הפחד להתעמת עם מה שיש מעבר לשכל, שתמורת זה האדם מוכן לוותר אפילו על קיום ... כי הוא כבר יודע שהיה מי שעבר את זה לפניו, והוא כבר יודע שבשכל העל אנושי שם נמצאים החיים הטובים באמת. והחכם ... ומה האדם עוד צריך לעבור עד שהוא יגיע אל התכלית הסופית שהיא השכל שמעל השכל. והחכם האמיתי מחמת שהוא רחמן אמיתי, הוא ... כל הרצונות שלו, בסוף האדם מגיע לשורש הרצון שאותו אפשר להשיג בשכל האנושי, שהוא הרצון לדעת את האמת, שהוא שורש ... כנ"ל, עד שלא נשאר אצל האדם שום רצון אחר, על ידי זה האדם מקבל שכל חדש. ואז האדם מגלה את הרצון העוד יותר פנימי ... ממנו הוא הרצון לדעת את האמת. ואחרי שהאדם משיג את האין סוף בשכלו, אז הוא רואה את התמונה המלאה, ומגלה גם את ...
הרצונות הפנימיים המציאות בשלמות אנושי להבין את כל המציאות יותר טוב הוא מרגיש רצונות של האדם משמעות אמיתית
הסוד של שורש השכל - איך לגלות את השכל שיש מעל השכל?
... של שורש השכל - איך לגלות את השכל שיש מעל השכל? כפי שכבר ביארתי וכידוע לכל, יכולת התפישה של האדם מוגבלת. והאדם לא מסוגל למצוא בשכל שלו תשובות לכל השאלות. כגון לדוגמא לשאלה מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שכל תשובה שאותה ייתן האדם, תמיד יהיה ניתן לשאול, מה היה עוד לפני כן. או לדוגמא לנסות להבין, מה היה לפני הזמן, שגם זה אינו אפשרי. כי לפני הזמן, פירושו זמן גדול יותר וכיו"ב. והשכל של האדם לא יכול להבין את הכל. וגם אם האדם ממש יתעקש וממש ירצה להבין בשכל שלו את הכל, הרי שהמלחמה של האדם אבודה מראש. משום, שעצם מהותו של השכל, היא שהוא לא יכול להבין את הכל. ולנסות להבין את הכל, פירושו לנסות לשנות את המהות של השכל, וזה לא אפשרי. וכפי שכבר ביארתי, יש גם עוד סוג של שכל נוסף, שהוא השכל שיש מעל השכל. והשכל שיש מעל השכל, הוא השורש של השכל האנושי. כי כל דבר בעולם, הוא חלק מדבר אחר גדול יותר. וגם השכל של האדם ויכולת התפישה של האדם, גם היא, רק חלק משכל אחר גדול יותר. כי יש יכולת תפישה אין סופית ובלתי מוגבלת, שהיא השכל הגדול, שחלק ממנו בא לידי ביטוי בשכל של האדם. ועוד ביארתי, שבשכל הגדול ביותר, שם יש תשובה לשאלה של כל השאלות. כי שם בהחלט ניתן למצוא ולהבין את התשובה גם לשאלות הפרדוקסאליות האלו. וכאן נחדד את העניין. והעניין הוא, כי שם בשכל הגדול יותר, גם שם אין תשובות לשאלות האלו. אלא, ששם השאלות האלו, הן לא שאלות כלל. ולא משום שיש להן תשובה, אלא שבשכל הגדול יותר, אי אפשר אפילו לשאול את השאלות האלו. כי שם בשכל הגדול יותר, השאלות האלו שנדמות לאדם כשאלות קשות, שם, הן לא קיימות כלל. והעניין הוא, כי יש הבדל מהותי בין השכל האנושי הרגיל, לבין שורש השכל של האדם. ויש משהו מסוים, שהוא זה שמגדיר ומגביל ויוצר את ההבדל בין השכל של האדם, לבין שורש השכל של האדם, שהוא השכל האין סופי, שהוא ללא שום מגבלת תפישה ... של הדבר. וגם לשאלה של כל השאלות, גם לה יש סיבה. כי יש דבר שבו תלוי הקיום של שאלת כל השאלות. והשורש והסיבה של הקיום של שאלת כל השאלות, היא כמובן מגבלת השכל של האדם. כי אם לאדם לא הייתה מגבלה שכלית, הרי שממילא היה האדם יכול להבין ב
השכל האנושי להשיג את ה לחפש מחשבה של האדם השכל של האדם הסיבות ללא סיבה שיש בעולם
הסוד של התשובה *לכל* השאלות - איך לגלות את התשובה האחת *לכל* השאלות?
... להתקיים כלל. וכאשר האדם חושב את צורת המחשבה הזאת, אין לו לאדם את האפשרות לשאול שום שאלה כלל. כי בצורת המחשבה של השכל הגדול ביותר, שם אין שום שאלה כלל. וכדי ... מאשר לא לשאול שאלות בכלל. כי בחוסר ידיעה ובשאלות ותשובות, יש בזה משהו טוב מאוד. ולכן גם החכם הגדול ביותר שיש לו את השכל הגדול ביותר, שבשכל הזה אין שום שאלה כלל, אף על פי כן, גם הוא בוחר להשתמש בשכל הרגיל, ולשאול שאלות ולתת תשובות. אבל אצל החכם האמיתי, אצלו יש לו את שני השכלים. כי יש שני סוגים של שכל. ובשכל הרגיל של בני האדם, יש גם שאלות וגם תשובות. והחכם האמיתי הוא יש לו גם שכל נוסף, שמנקודת המבט של השכל הגדול ביותר, שם אין מקום לשום שאלה בשום נושא כלל. והשכל הזה הוא כ"כ גדול, עד שלא רק שאין שם שום שאלה כלל, אלא שאין שם גם שום ספק / התלבטות / חשש / פחד / רע / רצון / בעיה וכיו"ב. כי בשכל הגדול ביותר, שם יש את שלמות האחדות. ובאחדות אין שום ספקות ושום חששות ושום רע כלל. אבל אצל בני אדם רגילים, אצלם יש רק את השכל הרגיל, שבו יש כל הזמן שאלות ותשובות. וספקות ובעיות ופתרונות. והשלמות של האדם, היא כאשר הוא משיג גם את השכל הגדול יותר, שעל ידו האדם מגיע לשלמות שכלית אמיתית. והדרך להשיג את השכל הגדול ביותר, היא על ידי זה שהאדם מחפש את ... לפחד משום דבר כלל. ולא היה שום מצב בעולם שבו הייתי רוצה אחרת מאשר המציאות. כי יש דבר אחד שבו תלוי הכל. כי הכל תלוי בשכל ובצורת התפישה של האדם את המציאות. ויש דבר אחד, שהוא אחראי לכך שבשכל של האדם יש שאלות ותשובות וטוב ורע ובעיות ... אין שום מקום לשום שאלה ולשום תשובה ולשום בעיה ולשום פתרון. והדרך לגלות את צורת המחשבה הזאת, שהיא זאת שמבדילה בין השכל של האדם, לבין השכל שגדול ממנו, היא על ידי זה שהאדם מנסה לחקור ... נושא בעולם. צורת מחשבה, ששם אין שום פחד, ושום רע, ושום התנגדות רצון, ושום בעיה בכל נושא שהוא בעולם. וכאשר האדם מקבל שכל כ"כ גדול, שבמכה אחת כל הבעיות של האדם בכל ... אי אפשר לשלול, אך גם אם נאמר שהפוטנציאל עצמו לקיום של דבר כלשהו, שגם הפוטנציאל עצמו לא קיים. הרי שיש להבין, שכל זמן שהאדם חושב שהעולם לא קיים, הרי שבעצם המחשבה ... פשוטה ממה שנדמה. ויש נקודת מבט מאוד מסוימת, שמשם אין שום שאלה כלל בשום נושא בעולם. ורק נזכיר, שגם אחרי שהאדם מבין את השכל הגדול ביותר שבו אין שום שאלה כלל, גם אז יש שכל גדול עוד יותר ממנו, והוא השכל של החכם האמיתי, שהוא מחבר את השכל שבו אין שום שאלה כלל, עם השכל שבו יש שאלות ותשובות, שהוא השכל השלם באמת. והדרך של האדם לגלות את השכל הגדול ביותר שבו אין שום שאלה כלל, היא על ידי זה שהאדם מנסה למצוא את השורש והסיבה שבגללה יש קיום לכל השאלות שיש בעולם. ועל ידי זה האדם מגלה ממילא את השכל שבו אין שום שאלה כלל, ואז האדם כולל את השכל הזה עם
התשובה האמיתית תופש את המציאות אמת אמיתית רוצה למצוא לחשוף את הסיבה הפחד חששות
הסוד של הסיבה הראשונה - מהו הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות? חלק 1
... תשובה לשאלה הזאת בשכל האנושי. כי על כל תשובה נוכל להמשיך לשאול מה הסיבה של הסיבה הראשונה עצמה. ועוד ... הוא ממילא יקבל שכל חדש גדול יותר, שהוא השכל של המציאות. ואז האדם יראה שאין שום שאלה כלל. כי בשכל הגדול יותר, אין שום שאלה כלל. והדרך להגיע לשכל הגדול יותר, היא על ידי זה שהאדם מבין לעומק את שורש השאלה . ונמצא אם כן, כי כדי שהאדם יקבל שכל יותר גדול, לשם כך עליו להתעמק ולנסות להבין את השאלה. כי מצד השכל האנושי, יש המון דרכים לתרץ את השאלה הזאת. ורק מי שמבין שאין שום אפשרות לתרץ את השאלה הזאת בשכל האנושי, ורק מי שמבין שלמרות שאין תשובה בשכל האנושי, עדיין יש שאלה בשכל האנושי, על ידי זה האדם מקבל שכל חדש וכולי. והעניין הוא, כי לכאורה יש דרך מאוד פשוטה להשיב על השאלה של מהי הסיבה ... ודרך המילוט השכלית והלוגית הראשונה, היא לומר שאין נקודת עצירה של סיבה ראשונה. אלא לכל סיבה יש ... ולכן אי אפשר בשכל האנושי למצוא את התשובה, אם אכן נקבל את ההנחות האלו. אבל בשכל ישר ופשוט, אפשר לומר שלא לכל סיבה יש סיבה, או לומר שאין סיבה ראשונה. ובכך בעצם העלמנו את הקושי השכלי להבין את הסיבה הראשונה. וכפי שאמרנו הדרך היחידה של האדם להגיע אל השכל שיש מעל השכל, היא על ידי זה שהאדם יגיע לשאלה כ"כ גדולה ולא ימצא לה תשובה בשכל. שאז על ידי זה האדם יקבל שכל חדש ויבין את המציאות כפי מה שהיא באמת. ולכן, אנחנו כאן נסביר יותר לעומק את השאלה של ... שאלה בלתי פתירה בשכל האנושי. ואם נתבונן על שתי דרכי המילוט הנ"ל, נראה כי לשתיהן יש את אותה משמעות. ... שום שאלה בלתי פתירה שכלית לגבי מהי הסיבה הראשונה. ואחרי שהסברנו את כל זה, עכשיו נסביר מדוע בכל זאת יש שאלה. ... שאלה בלתי פתירה בשכל. והעניין הוא, שיש דבר אחד שאי אפשר להעלים את הקיום שלו, והוא את האפשרות ואת ... כי גם אם נאמר שכל מה שקורה בעולם הוא אקראי לגמרי ושאף פעם אין שום סיבה לשום דבר, הרי שעדיין אי אפשר ... בין אירועים שונים, שכל אירוע הוא תוצאה של האירוע שקודם לו. והמציאות שלנו בכל מקרה מכילה בתוכה את שתי ... יהיה. לדוגמא: נניח שכל מה שקורה בעולם הוא היה הווה ויהיה אקראי לגמרי. אז באמצעות המחשבה של ה"יש סיבה", ... שגוררת תוצאה, הרי שכל ניסיון לפרש את המציאות באמצעות ה"אין סיבה", הוא תמיד לא ימצא מענה מספיק טוב, עבור ... ועוד נעמיק ונאמר, שכל מה שהסברנו כאן לגבי מדוע ה"אין סיבה" הוא לא מספק מילוט אמיתי לגבי השאלה מהי הסיבה ... שחושבים שאם נאמר שכל ה"יש" הוא "אין" אז בכך פתרנו את כל השאלות. אך לא כך הוא הדבר. כי גם אם נאמר שהכל ... שאלה שאין לה תשובה בשכל אנושי. והשאלה היא, מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות? או במילים אחרות, כיצד ניתן ... וזה אינו אפשרי בשכל האנושי. כי כל תיאור תהליך שיהיה לגבי המציאות, תמיד נוכל להמשיך לשאול מה הסיבה שלו ...
הראשון מאושר שיש סיבה את המציאות להשתמש השורש להיות אין סיבה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שכל
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שכל, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שכל, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לחיים, אימון אישי לנוער, מאמן אישי למנהלים בנושאי שכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.9375 שניות - עכשיו 28_03_2024 השעה 23:07:47 - wesi1