... שגם הטיפש הכי גדול, יש בו איזה דבר חכם. וגם החכם הכי גדול, יש בו איזה דבר טיפשי. ומי שהוא חכם אמיתי ושהוא יודע את היתרון ואת
החיסרון שיש בכל דבר ודבר, הוא יש לו 2 יכולות מיוחדות. והיכולת האחת של החכם, היא שהוא יכול להראות ולהסביר מדוע הטיפש הכי גדול, הוא החכם הכי גדול. כי הרי בכל דבר ... כיצד יש חוכמה בכל דבר שיש בעולם, גם אם הוא נראה מוזר לחלוטין. והיכולת הזאת יש אותה רק לחכם האמיתי, משום שרק הוא רואה את השורש של
השכל שיש בכל דבר ודבר. ועל ידי זה הוא מבין מהי
החוכמה שיש בכל דבר. ולכן החכם האמיתי יש לו את היכולת להבין ולהסביר מהי החוכמה שמסתתרת בכל דבר ודבר שיש בעולם. אבל, לחכם האמיתי יש גם את היכולת ההפוכה והנגדית. והיא את היכולת להסביר מהי הטעות ומהו
החיסרון שיש בכל דבר ודבר שיש בעולם. כי בכל דבר ודבר שיש בעולם, יש בו גם חיסרון. וגם זה שנחשב לחכם גדול ביותר בעולם, גם הוא כל מה שהוא אומר, זה שטויות, בדיוק כמו ... וכיצד גם החכמים הגדולים טועים בכל דבר ודבר שהם אומרים. ושתי היכולות האלו של החכם, הן תלויות אחת בשניה. כי מאחר שהחכם מבין מהי
החוכמה שיש בכל דבר, ממילא הוא מבין מה אין בכל דבר. כי בכל דבר גם אם הוא נחשב לחכם, עדיין חסר בו את מה שיש בדבר ששונה ממנו. ומי שרואה
השכל שיש בכל דבר, הוא ממילא גם מבין מהו חוסר
השכל שיש בכל דבר. כי השכל האמיתי הוא גדול מאוד. והוא כ"כ גדול עד שאי אפשר להכיל אותו כלל. והשכל האמיתי בא לידי ביטוי בכל הדברים שיש בעולם. והשכל האמיתי בא לידי ביטוי בצורות שונות, בצמצומים שונים, ובעוצמות שונות, בכל הרעיונות השונים שיש בעולם. והחכם האמיתי שרואה את
השכל שיש בכל דבר, ממילא יש לו את שתי היכולות האלו. ונסכם: חכם אמיתי הוא יכול להראות ולהסביר כיצד הטיפש הגדול ביותר בעולם, יש בו חוכמה שאין אותה לשום חכם בעולם. ...