... שגורם לקיר לעמוד ולי לדבר. אין הבדל, מצד האמת אין הבדל, זה אטומים וזה אטומים. התפיסה של האדם את עצמו
משתנה, הוא מבין שהוא לא יותר מגרגיר אבק, שיקרא לעצמו הרבה גרגרי אבק זה לא משנה, הוא מבין שהרצון שלו זה לא שלו, כשהוא אומר אני רוצה, אני עשיתי, מה אתה רוצה, מה עשית זה ... ולא תוכל לדעת מי הם. תצטרך לחתוך אותו ולראות ממה הוא עשוי. בסוף לא יהיה הבדל. בכל מקרה התודעה של האדם
משתנה בהתאם לרצון שלו, כשהוא מבין שהרצון שלו לא שלו, כשהוא אומר אני רוצה, זה לא הוא הרוצה, זה משהו רוצה דרכי. זה קודם כל משחרר אותך מהזדהות עם הרצון. הרצון לא שלך, ... צריך לשנות מתוך מקום שטוב לך. גם אלוהים משנה אבל זה אחרי שטוב לו. המציאות מתהווה מתוך האחדות למרות שיש
שינוי, אבל בבסיס יש אחדות. זאת אומרת שאין שום סיבה שיהיה או לא יהיה עולם, ואף על פי כן יש לנו עולם. יש לנו במציאות של הזמן
שינויים שזה בעצם מבטא תכליתיות, מטרה, להגיע לאיזה שהוא מקום, אחרת לא היה
שינוי, אבל מצד אלוהים אין לו באמת מטרה, אין לו צריך או לא צריך, יש פה שני תהליכים בו זמנית, מה שאני רוצה להגיד שאם אתה מצליח להזדהות עם התודעה הראשונה אז אתה גם חווה ... כישות שמשנה דברים כל הזמן, הוא בורא עולם, כל הזמן מחליף את המצבים בתוך העולם וכו', אבל בתוכו אין אצלו
שינוי. עכשיו כרגע אצל אלוהים אין
שינוי ויש
שינוי זה באותו רגע, בא נחליף את המילה אלוהים לחדר למצבים, כרגע המקום הזה כולו למרות שהוא נפרד, הצד הזה נפרד מהצד השני ומחר נפרד מאתמול, אף על פי כרגע הם בו זמנית גם ... כמה פרספקטיבות, יש את הפרספקטיבה החיצונית והפרספקטיבה הפנימית. הפרספקטיבה הפנימית היא הכל אחד, אין שום
שינוי, אין הבדל בין לפני הבריאה ואחרי הבריאה, ובפרספקטיבה החיצונית יש
שינויים, לכן ברמה הפרקטית ביום יום, האדם כן חי בעולם של
שינויים, הוא אוכל שותה וכו' אבל ברמה הפנימית אין הבדל בין מקום וזמן, ליש ואין וכו'. שאלה אמרת שאם היו מנסרים את השולחן או אותך היית חווה את זה אחרת. אליעד אני כרגע ... שתיתי זה אומר שאני חווה הבדל בין צמא ללא צמא, יש ההבדל, אף על פי כן יש שני פרספקטיבות, יש את הרובד של
השינויים וברובד הפנימי בתוך תוך תוך תוכי אין אצלי הבדל ביניהם, בין לפני אחרי, לשם לפה, לטוב לרע, בדיוק כמו אצל אלוהים או במציאות, שמצד האמת אין הבדל ובכל זאת הוא בורא ... אותך, ואז מה שקורה לך אחר כך שהתודעה שלך, אומרת שבעצם אני זה מי שחולם את החלום, אז כאן כל הסיפור
משתנה לך, זה הכל עניין של התבוננות, זה תהליך שקורה לך, ואז אתה נמצא באשליה שמנהלים אותך, אבל למעשה אתה גם רוצה את זה. למעשה זה הרבה חוויות שאתה עובר בדרך. ואז אתה ... להיות יש, אתה יכול להיות כלום, בתודעה כזאת או אחרת, אבל אתה לא יכול להיעלם, כי מה שקיים קיים, זה רק
משתנה. לכן מה שרבי נחמן אמר שרק מי שבתודעה של האלוהים, רק הוא חי לנצח. מה זה אומר, שהוא מבין שהוא חי לנצח, אתה לא יכול לפחד. כמו שמישהו פעם שאל אותי, מה אתה לא רוצה ... מבין את המציאות ואז אתה נזכר, למה אתה נזכר כי אתה מבין, כל הסיפור הוא לשנות את החוויה, אנחנו מדברים על
שינוי החוויה. בן אדם שואל למשל אני מאוד רוצה זוגיות, איך אני יכול להגיע למצב, שלמרות שאני מאוד רוצה זוגיות ואף על פי כן טוב לי גם בלי זוגיות איך אפשר שתי חוויות בו ... של השאלה תבין את התשובה. השאלה שלך היא ביטוי של שאלה כללית יותר, השאלה הכללית יותר היא איך התהווה
השינוי הראשון איך התהווה הפיצול הראשון יש ישות אחת איך ממנה התהווה ישות שמודעת לעצמה גם זאת שאלה, כי היא יכולה להיות מודעת וגם לא מודעת. אז למה היא מודעת איך נוצר בכלל ...