... של רעיון האחדות. וגם כיצד להבין את המשמעות הנכונה. אחד הרעיונות הפופולאריים ביותר בזמננו הוא רעיון האחדות, הרעיון
שהכל אחד, שהאני של האדם הוא בעצם הכל. שכל מה שקיים זה אתה ושאתה זה הכל. שהכל טוב באותה המידה וכולי. כאשר שורש כל העניין, הוא כמובן הרעיון וההבנה
שהכל אחד והכל זו ישות אחת ומהות אחת וכולי. והרעיון הזה יוצר אצל האדם תחושות שונות וכל אחד מכיל את הרעיון הזה של האחדות
ושהכל אחד, בצורה אחרת. וכאן נסביר בצורה פשוטה, מדוע לא הכל ... הבנה יותר מעמיקה מאשר מה שנדמה לאדם. ובפשיטות ניתן לראות ולהבין ש לא הכל אחד. וההוכחה הפשוטה לכך, היא הצורך לומר
שהכל אחד. אילו באמת הכל היה אחד, לא היה צריך לומר
שהכל אחד. אף אחד לא צריך לומר שאבן זו אבן או לומר אני זה ... עצמו הוכחה לכך שיש הבדל. כי אילו לא היה הבדל, לא היה צריך לומר שאין הבדל. וכך ניתן להמשיך ולהראות שכל רעיון האחדות
ושהכל אחד, יש בו חיסרון. כי כדי לומר
שהכל אחד, לשם כך צריך שיהיה יותר מדבר אחד. כי אם הכל אחד ... שיש כאן שני דברים שונים שמדברים עליהם, וממילא הם לא אחד. ונחדד את זה עוד יותר. אילו הכל היה אחד, לא היה ניתן לומר
שהכל אחד. משום שרעיון האחדות הוא נפרד מרעיון הנפרדות. ז"א אם הכל אחד, אז אין משמעות לזה
שהכל אחד. כי רעיון האחדות חייב להיות באחדות עם ההפך של עצמו דהיינו, תפיסת הנפרדות. וכאשר אומרים
שהכל אחד ולא נפרד, הרי שיוצרים הפרדה בין האחדות לבין ... היא עצמה נפרדות. כי היא נפרדת ממה שאינו אחדות. בקיצור, רעיון האחדות הוא בעייתי. אלא שקיים גם הצד השני שמסביר
שהכל אחד וכולי. ויש גם את כל ההסברים
שהכל אחד. אז מה האמת? והתשובה היא כי מה שנדמה לאדם שזו ... היא שהשאלה לא במקומה. ז"א מאחר שהאדם לא מסוגל לדמיין מה היא אחדות, ממילא לא שייך לשאול האם הכל אחד. ונסביר: האמירה
שהכל אחד, סותרת את עצמה בכך שהיא מפרידה את עצמה ממה שאינו ... היינו כי על האדם להיצמד אל האמת שלו. דהיינו, אם האדם מרגיש שלא הכל אחד, הרי שגם אם הכל אחד מצד האמת, הרי שלומר
שהכל אחד כאשר לא מרגישים
שהכל אחד, הרי שזאת לא אמת. כי אמת צריכה להיות שלמה. וגם אם ... לא תלויה בשום דבר. האמת לא תמות בגלל שיעזבו אותה. והדרך היחידה להגיע אל האמת היא רק על ידי אמת. וגם אם האמת היא
שהכל אחד או כל אמת אחרת, הרי שכדי להבין את האמת הזאת ... מקבלת אליה רק את האמת שכמותה. וכדי להשיג את האמת המלאה, לשם כך על האדם להיות כולו במדרגה של אמת. וגם, אם האמת היא
שהכל אחד, אך האדם לא מרגיש את זה, הרי, שאם הוא רוצה להגיע אל האמת
שהכל אחד ולהבין את הרעיון הזה באמת, עליו ללכת אחרי מדרגת ...