הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
רשימת הרצאות + מאמרים על שאלות למחשבה...
הצג רק הרצאות    הצג רק מאמרים    מיון רגיל / חדשים▲ / ישנים▼    מקד את החיפוש בכותרות בלבד    
הרחב חיפוש:
תקציר⬅ ... אפשרויות מה לשקר. כגון לדוגמא על כלי כסף, שהאמת היא אחת, שהוא כלי כסף, אבל יש הרבה שקרים, כגון שהוא כלי זהב או נחושת וכיו"ב. נמצא אם כן, כי האמת היא אחת, ואין הרבה אמת, אבל שקרים יש הרבה. ומי שיעמיק יראה, כי כל הנ"ל, הוא עצמו מבוסס על הנחת יסוד שהיא עצמה שקרית . ולמה? כי כל הנ"ל שאמת היא אחת והשקר הוא הרבה, כל זה נכון, רק אם נאמר שהיש והאין הם נפרדים זה מזה והם לא ישות אחת. וכאשר היש והאין נפרדים אחד מהשני, אז כאשר האדם מסתכל לדוגמא על כלי כסף, אז האמת היא שיש כאן ישות אחת שהיא כלי כסף, ואין כאן הרבה ישויות אחרות, כגון כלי זהב ונחושת וכיו"ב. וכאשר האדם אומר שיש כאן את מה שאין כאן, ויש כאן ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שאלות למחשבה - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... - למה ניסים קורים, רק לאנשים טיפשים ? ובו יתבאר, למה מעולם לא קרו ולא קורים ולא יקרו ניסים לאנשים חכמים. ולמה ניסים קורים ואפילו הרבה ניסים יכולים לקרות, לאנשים שהם טועים מחשבתית. וככל שהאדם יותר חסר הבנה וטועה מחשבתית, כך גדול הסיכוי, שיקרו לו ניסים (וגם כמובן אסונות לא הגיוניים). ונס, הוא כל דבר שהוא שלא כדרך הטבע. כי המציאות שלנו פועלת ע"פ חוקיות כלשהי. וכל דבר שקורה לפי החוקיות של המציאות שלנו, הוא לא נקרא נס, אלא הוא נקרא ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שאלות למחשבה - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... הוא רוכש את המוצר. ולכן, לא תמיד זה יהיה יעיל למקד את הפרסום ללקוח, בתועלת הסופית האמיתית שאותה הוא באמת מחפש, כי לפעמים הוא עצמו לא כ"כ מודע לעצמו. ושיווק נכון באמת, הוא כזה שהוא מותאם עבור הלקוח. כי לכל לקוח יש רמת מודעות אישית כלשהי. וכל לקוח ברמת המודעות שלו, יש לו רמת הבנה כלשהי, מדוע הוא מתעניין במוצר. ועל המוכר להבין, שגם כאשר הלקוח שואל אותו שאלות טכניות על המוצר, הרי שמה שבאמת מעניין את הלקוח, זה לא הפרטים הטכניים של המוצר, אלא התועלת הסופית שהוא חושב להשיג באמצעות המוצר. ושיווק נכון, הוא כזה שהוא מבהיר ללקוח שהוא ישיג באמצעות המוצר, את התועלת הסופית שהלקוח מודע לכך שהוא מחפש אותה. כי הלקוח יש לו בראש איזו מטרה סופית שהוא רוצה להשיג אותה. ... זה שקודם כל הולכים לסוף התהליך, שהוא הדבר הסופי ביותר שאותו רוצה האדם להשיג. ולאחר מכן רק אחרי שברור לאדם להיכן הוא רוצה להגיע, רק אז הוא בוחר לעצמו דרך כלשהי ללכת בה. וסוף מעשה, במחשבה תחילה. שכבר בהתחלה צריך לחשוב על סוף המעשה. ועל ידי זה שהאדם בכל דבר מתחיל מסוף התהליך, ומברר לעצמו כיצד והאם בכלל הדרך שבה הוא הולך מובילה אותו אל האושר האמיתי שלו. ולא בצורה מעורפלת, אלא בצורה ברורה וחדה, על ידי זה האדם חוסך לעצמו טעויות, ומשיג את המטרות שלו טוב ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שאלות למחשבה - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... היבט מסוים של הבחירה החופשית. לאדם יש כמה אפשרויות, ומרצונו החופשי הוא בוחר לעשות כך ולא אחרת וכמובן שהחלפתי את המילה רצון חופשי בבחירה חופשית. כי אם מישהו לדוגמא, מוכרח לעשות את מה שהוא עושה, כלומר, אם מישהו תופס מישהו ומכריח אותו לשתות בעל כורחו משהו, האם הוא בחר לשתות, לא! הכריחו אותו. ועוד דוגמא, אם תפסו לבן אדם את היד והזיזו לו אותה, האם הוא בחר להזיז אותה? לא, הוא לא בחר. ונגיד שיש לבן אדם רק אפשרות אחת, האם היתה לו בחירה? לא! כי היתה לו רק אפשרות אחת. זאת אומרת שכאשר האדם היה מוכרח לעשות משהו, לא היתה לו בחירה חופשית. ובחירה חופשית המהות שלה היא כשהאדם לא מוכרח לעשות משהו! ועל האדם סה"כ להתבונן על הבחירה החופשית של עצמו, ולשאול את עצמו לדוגמא האם אני בוחר לראות כרגע את ההרצאה? כן, אתה בוחר, והאם אתה יכול להפסיק לראות? כן, אתה יכול להפסיק כל רגע ורגע, להפסיק לראות אותה. ועל האדם לשאול את עצמו, למה הוא בוחר עכשיו לראות את ההרצאה הזו, והאם בכלל הוא בוחר לראות אותה, ויש כאן שתי אפשרויות: או שאתה בוחר לראות את ההרצאה הזו, או שמכריחים אותך לראות אותה. עכשיו התרכזו: לפני שנבדוק אם משהו מכריח אותך כן או לא, נבדוק משהו אחר: - אם משהו מכריח אותך לראות את ההרצאה, זה אומר שאתה לא בוחר לראות אותה ועל זה צריך להיות סגורים. אפשר להתפלפל על זה ולשנות את ההגדרה של הבחירה החופשית והאם אתה מוכרח כרגע לבחור לרצות לראות את ההרצאה? כי אם כן, אתה לא בוחר לראות את ההרצאה. אם משהו מכריח אותך כרגע לראות אז אתה לא בוחר לראות אותה. ונלך על ההפך, אם משהו לא מכריח אותך לראות עכשיו את ההרצאה, אז למה אתה בוחר לראות אותה? זאת אומרת האם אתה מוכרח כרגע לראות את ההרצאה. ותוכל להגיד, כן אני בוחר, כי אני רוצה לשמוע מה שאתה אומר. האם הרצון שלך לשמוע את ההרצאה מכריח אותך לעשות את שאתה עושה? זה נכון שהרצון שלי מכריח אותי לראות את ההרצאה, אבל אני בחרתי, כי יכולתי לבחור שלא לרצות. והשאלה הבאה היא, אז למה אתה בוחר, לרצות לשמוע אותי, האם אתה מוכרח לבחור את הרצון הזה או לא? האם אתה יכול לבחור רצון אחר. ואם הרצון שלך ואין הכרח, אז השאלה היא למה? ואם יש רצונות נוספים שנוגעים לרצון הזה, האם הם מוכרחים הרצונות הללו, על האדם לבדוק את עצמו, האם הוא בוחר, למרות שנדמה לו שהוא בוחר, עליו לבדוק את זה. וזה לא אומר שאני טוען שאתה לא בוחר, אלא רק שתבדוק את זה. ואם לא מכריחים אותי למה דווקא כך ולא אחרת. ועל ידי התבוננות דבר דבר, אדם יבין את נושא הבחירה החופשית. ומי שיתבונן בזה באמת, יבין בסופו של דבר שהוא בוחר באמת, אבל על האדם להתבונן בכך ... ⬅לצפייה בהרצאה על שאלות למחשבה - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... הטוב ביותר הם בעצם אחד ואז לא שייך אצלו יותר סבל. וגן העדן הוא המקום שבו האדם חווה את המציאות באחדות פנימית ואמיתית ושלמה. ויש הרבה אנשים שמחזיקים בכך שהכל לטובה, והכל טוב ונפלא, ואופטימיים, והכל אחד, והכל דבש והחיים יפים ועוד, אך השאלה היא האם באמת האדם חווה את המציאות כדבש וכאחד ומושלם, ורוב האנשים כמעט כולם, אינם חווים זאת, ואדם אינו יכול לרמות בדבר הזה, והכי חשוב שהוא לא יכול לרמות את עצמו, כי את הלב לא ניתן לרמות. והלב יודע, ... תחושה פנימית שהכל טוב, לא צריך להתאמץ בשביל זה. ומבחן גן העדן, גם בגן עדן יש הרבה דרגות, יש הרבה עוצמות, ובכדי שאדם באמת ייהנה בגן עדן, לחוות שהכל אחד, יחווה העדר רצון, העדר נפרדות, העדר קונפליקטים, לשם כך צריך להעמיד את האדם למבחן, ולמה צריך? תכף נסביר. ברגע שבן אדם רוצה להרגיש טוב, ואומר שהכל טוב והכל אחד, מייד בוחנים אותו לראות אם בפועל האדם מרגיש רע, זה ממש לא שייך רק להגיד מהשפה אל החוץ, זה לא אמיתי באמת, ואז שהאדם אומר הכל טוב ... בו אחד, שגם דבר והיפוכו הם אחד ונכונים בין היתר. והשכל של האדם הוא רק ביטוי של השכל הזה, השכל של האדם הוא רק חלק מהשכל הכללי שבו הכל אחד, וגם יש בו נפרדות והפכים ואף על פי כן הם אחד. ואם אדם עם השכל הרגיל ישאל את עצמו מספיק פעמים, למה אני רוצה את זה ולא את זה, מה הסיבה לכך ולכך, ועוד ועוד לא להפסיק לשאול, הוא יגיע בסופו של דבר לשכל הגדול, שם אין שאלה, ואין סיבה, ושם לא משנה למה זה ולא זה או רצון כזה או אחר, אין שום הבדל ביניהם. למרות שאדם רגיל אומר את זה אני רוצה ואת זה אני לא רוצה, בשורש אין הבדל ביניהם, כל עוד אדם לא בתודעת האחדות, הוא מרוצה מזה ומזה לא, וגם אדם שכן בתודעת האחדות, הוא גם חווה שזה טוב וזה רע, אבל אף על פי כן הוא מבין שהכל אחד והוא מוכן לחוות את הרע הזה כאילו הוא חווה טוב, כי הוא מבין שבאחדות זה טוב. וזה המבחן של האמת בכניסה לגן עדן, עד כמה אתה חווה את המציאות כדבר אחד, האם אתה אמיתי וגם שיש קושי אתה חווה אותו ומתמודד איתו ברמה הפשוטה ובהבנה שהכל טוב, אז זה תחיית המתים של השכל, וכניסה לגן עדן, והכל טוב מתוכך, מתוך האדם, אם מישהו רק מבין ולא מרגיש, זה אומר שעדיין הוא לא הבין את הדבר, את האחדות. זה לא מספיק לרצות ולהגיד את זה, זה צריך לבוא ממש מהפנימיות, וזה יגיע מהבנה שלמה של האחדות. ונחזור שוב, להגיע לאחדות, לחפש את האמת, האם זה טוב שאני רוצה את זה? אולי זה לא טוב? לבדוק למה ומה הסיבה שאתה חושב שזה טוב וזה רע? לא להניח הנחות שזה טוב וזה רע, לבדוק ולא לקבל שום דבר כמובן מאליו, וההבנה האמיתית שהכל טוב והכל אחד ולא רק מהשפה אל החוץ זהו כרטיס הכניסה האמיתי לגן ... ⬅לצפייה בהרצאה על שאלות למחשבה - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... שבאו אל המדינה ואותה המדינה היתה חומה סביב לה ואין נכנסים אליה כאם בשער אחד, והיו צרכים לסובב כמה פרסאות עד שמגיעים אל השער אחר, והלכו וסובבו. עד שבאו אל השער ובאו אל השער לא רצו להניח אותם להכנס למה היות שהמלך של המדינה מת ונשאר הבן מלך. והיני המלך צוואה באשר שעד עכשיו היו קוראים את המדינה מדינה טפשית ומלך חכם עכשיו יהיו קוראים אותה להפך - מדינה חכמה ומלך טיפש. ומי שיחגור מותניו לזה שיחזור השם לקדמותו, דהיינו, שהיו חוזרים וקוראים את המדינה מדינה טפשית ומלך חכם הוא יהיה מלך. על כן אין ... היות שיש כאן גן, שנשאר מן המלך שהיה. שהוא היה חכם גדול מאד. המלך שהיה היה לו גן, והגן נפלא מאד מאד שגדלים בו כלי מתכות, כלי כסף וזהב, הוא נפלא ונורא מאד. נורא במובן מרגש. אך אי אפשר להכנס בו. למה אי אפשר להכנס בו? למה יש גן כל כך יפה ואי אפשר להכנס בו? כי כשנכנס בו אדם איך שאם נכנס לגן אזי תכף מתחילים שם לרודפו, פתאום מתחילים לרדוף אחרי הבן אדם הזה, ורודפים אותו, הוא צועק. והוא אינו יודע כלל ואינו יודע מי רודף אותו. רודפים אותו, מתחיל לצעוק רודפים אותי, אל תרביצו לי, והוא אינו יודע מי רודף אותו. וככה הם ... אותו הם כל כך מפחידים שאפילו לא רואים אותם. בא נראה אם אתה חכם ותוכל להכנס לגן. אתה מבין את הנמשל? נכון? בחיפוש, אתה מתחיל לחפש את עצמך, אתה מתחיל להרגיש רע, למה? אתה לא יודע. אתה מתחיל לפחד, למה רע לך? מי מרביץ לך? אתה לא יודע. בא נמשיך. ושאל, אם מכים את האדם הנכנס? הוא אמר להם, תגידו לי מישהו מכה אותו, משהו מרביץ לו פיסית? אמרו לו תראה, העיקר שרודפים אותו, ולא יודע כלל מי ומי רודף אותו ובורח בבהלה גדולה מאד. כי כן סיפרו להם בני אדם שנכנסים לשם. זאת אומרת אמרו להם\ה לא שמישהו מכה ... זה נגמר. יש פה הרבה. עכשיו בא נדבר על הסיפור הזה על הגן. תראה, מה שיש בסרטון ששמתי אותו שהיה מאסטר אחד, מאסטר מסויים, זה במהלך של מה שדיברנו אתמול על ה הקבצן שחשב שהוא מלך. ואז הוא אמר אם אני מלך למה אני למבין מספרים? כנראה שאף אחד לא צריך לבין בספרים. בקיצור יש אחד מאסטר שהוא היה בטוח שיה לו כוחות מטאפיזיים, ראית את הסרטון הזה, ואז היה עושה כאילו קראטה כזה והתלמידים שלו בלי שהיה נוגע בהם היו נופלים. משטחים על הרצפה,, נופלים. הוא היה בטוח שיש לו כוח או משהו שהוא אמר אני מציע סכום של ... אחרי 2, 3 שניות הלוחם נתן לו בעיטות, מכות, כיסח אותו, עצרו את הקרב כדי שהלוחם לא יחסל, לא יפגע במאסטר. עכשיו השאלה המעניינת, אחד ההבטים המעניינים בסיפור, זה לכאורה התלמידים של המאסטר מלכתחילה, למה הם נפלו. אלה אנשים נורמאליים שמישהו עשה להם הה! והם נופלים. לא נגע בך, מה אתה נופל, לא עשה לך כלום. אלא מה, שהיה לו פחד כל כך גדול, הוא האמין שהוא צריך ליפול ולכן הוא נפל. הוא כל כך האמין. איך תסביר שהוא רק עשה לו תנועה ואז נפל. אלא מה, הוא האמין שהוא צריך ליפול ולכן נפל עוד לא הרגיש את ... כאילו כואב לו, מה עשה לך לא נגע בלך בכלל. זה כמו בסיפור פה עם הגן. מה זה אומר. מה המשל? כל בן אדם בחיים יש לו פחדים מסויים ואז הוא אומר אני רוצה לא לפחד יותר ואז הוא מתחיל לשאור אל את עצמו, רגע, למה אני מפחד, להכנס לתוך הגן לבדוק מה שיש בגן הזה, כי בגן. מה זה הגן? החיים הטובים, שם אתה לא מפחד, לא פה לא שם. ואז הוא נכנס לגן עכשיו איך שבן אדם מתחיל להכנס לגן מתחילים לרדוף אחריו, מה זה מתחילים לרדוף אחריו? הוא מתחיל להרגיש רע. הוא מתחיל לשאול עצמו שאלות ומתחיל להרגיש רע. אף אחד בעולם שהתחיל לבדוק את הפחדים שלו, כל באן אדם בעולם שבודק את הפחדים שלו, למה אני מפחד? אף אחד בעולם לא יכול להגיד שקרה לו משהו רע בפועל. מזה שהוא שאל את עצמו למה הוא מפחד, אלא מה שהבן אדם מתחיל להרגיש תחושות לא נעימות ולפעמים בגלל שהוא בורח לכן הוא חוטף מכות. לא בגלל שהוא שואל שאלה הוא חוטף מכות, הוא חטף מכות בגלל שהוא ברח באמצע. אתה מבין את הכוונה. הבן אדם רוצה להכנס לן אז רודפים אחריו. מי רודף אחריו? ראית מי רודף אחריך? לא. אז למה אתה בורח? עכשיו, מה זה אומר פרקטית, בן אדם בא לחפש את עצמו להגיד, למה אני למה פה, למה שם, פתאום מרגיש פחדים. ממה אתה מפחד, לא יודע אז למה אתה מפחד אם אתה לא יודע ממה? רוב האנשים, או כל האנשים שמפחדים תשאל למה אתה מפחד, הוא לא באמת יודע להסביר ממה הוא מפחד. למה את מפחד? כי זה. למה זה? כי זה. ולמה זה? כי זה. ואוקי, ולמה אתה מפחד מכל זה? לא יודע. אז למה אתה מפחד? עכשיו אנשים בורחים, אתה אומר לו הפחדים שלך עשו לך משהו רע? הם לא עשו לך שום דבר רע. אלא שאתה בורח מהם אז אתה מתחיל להרביץ לעצמך. בכל מקרה הבן מלך הבין, כי זה בדיוק, זה אותם אנשים שנראה לך שהם מטומטמים, מה אתם נופלים כשהוא לא פגע בכם? אבל זה אותו הדבר, זה אותו הדבר. רצונות שתה ... שהשלום שלו. בוא נחפש למצוא דרך שזה לא ישנה אם זה ככה או ככה. ש: נגיד שאתה מחפש ואתה מרגיש רע מזה שאתה רחוק מהמטרה שלך. אליעד: אז ממה נובע שורש הרע? מזה שאתה חושב שאתה רחוק. עכשיו אם נשתמש בשכל, האם יש באמת הבדל בין רחוק לקרוב. לשמה תכוון. מי מכה אותך את הבן אדם? המחשבה שאומרת: אתה רחוק, אתה רחוק, אתה רחוק. אבל היה מלך, אבל אז היה אחד טיפש, אמר טוב, בוא נברח. ברח, חטף מכות. אבל היה אחד חכם. אמר רגע, רגע, רגע - אתה רחוק מאיפה? מי רחוק? לאיפה רחוק? המלך שהשלום שלו זו החשיבה שאין לה ... השיטה, עכשיו כל פעם אני אשים שזה יהיה המצפן שלי ואז אני כבר יכול להכנס לגן בלי בעיה. הרעיון הוא שאם המרכז של החשיבה שלך נמצא על המלך שהשלום הוא שלו אז ממילא אף אחד לא רודף אחריך יותר. זאת אומרת, למה רדפו אחרי הבן אדם, כי המלך לא היה במרכז הגן, המהות לא היתה המרכז. אם ההבנה של האחדות של המרכז, של המוחלטות היא המרכז, הגן אתה יכול להכנס ליהנות, לטייל לבלות, הכל. אבל אם את החשיבה של המוחלטות שמת בצד, באיזה צד כזה, בפינה כל פעם שאתה נכנס לגן מתחילים לרדוף אחריך, מי רודף אחריך? הרצונות. אתה ... והבן שפחה שהם היו ביער אז היה בלילה, היה ככה... בסיפור צריך לחזור אחורה (הכוונה לתחילת הסיפור) ועוד אחורה השתלשלות האירועים. בלילה הבן מלך והבן שפחה ישנו אצל איש היער. איש היער הוא במובן הצדיק, למה הצדיק נקרא איש יער? כי הוא לא קשור לעולם. אבל עד כדי כך, שאתה מבין שאתה ביער אתה בין שמי שיכול לעזור לי זה רק האיש יער. זאת אומרת, אתה אומר, רגע, אבל גם אני, גם אני ביער. אני צריך איש יער כדי להסביר לי איך להסתדר פה. רק איש יער שלא קשור אולי יכול להסביר לי מה קורה פה. ואז תראה בלילה, יש פה ... בדיוק מה שדיברנו פעם שיש שני סוגי הבנות. אתה זוכר? יש הבנה שאתה חוזר על דברים, למדת לקחת דברים ולהבין מה הניגון של זה ושל זה. הבנתי. אבל יש להבין דבר מתוך דבר. עכשיו בא נבין מה הניגון הזה אומר. למה חשוב להבין דבר מתוך דבר? כי אתה בעצם מנסה להבין דבר שהוא מחוץ להבנה שלך. זה להבין דבר מתוך דבר. כאילו את הדבר החיצוני מתוך הדבר הפנימי. ואז כשהוא הבין דבר מתוך דבר אז הוא יכול להבין את הכל. הוא הבין כבר שהוא יכול להבין. עוד לא הבין את הדבר הסופי. אבל הבין שיש אפשרות להבין, זה לא בשמיים. ... אבל אם תראה אותה לפי הראיה של המלך אז הגן הוא הדבר הטוב ביותר. אליעד: כל זה כשהמלך נמצא בצד הגן. אם הוא במרכז אז התשובה בכלל מלכתחילה. ש: כל מיני מצבים נפשיים שאתה רואה טוב או מצבים נפשיים אליעד: השאלה היא מה אתה עושה כשרודפים אחריך? האם אתה בורח? אומר הגן הזה על הפנים, אי אפשר להכנס לשם כל מי שנכנס רודפים אחריו. או שאתה אומר מה המהות? משהו באמת מרביץ לו? מה באמת באמת זה חיסרון? או שרק נראה לי שזה חיסרון? אתה מבין את הכוונה. כי הפחדים של האדם מאד קשים. אבל מה האמת? באמת זה ככ רע הפחד הזה? מה הפחד מאיים עליך שהוא יעשה לך? ... ואמר המלך השדים לזקן איך אתה בא לשבת במקום שלנו? איך אתה בא לגור כאן בכלל? אמר לו הצדיק למלך של השדים. מה זה השדים? - הפחדים, הדברים. אמר לו מפני מה הוא מקומך? זה המקום שלי בכלל. מה זאת אומרת למה אני גר במקום שלך? זה מקום שלך? - זה מקום שלי בכלל. אמר לו אין אתה מתירא ממני? אתה לא מפחד ממני? השיב לא - לאוו. אני לא מפחד ממך. מה אתה לא מפחד ופשט עצמו ונעשה גדול מאד עד השמים ורצה לבולעו. המלך של השדים הוריד מעצמו את התחפושת ונהיה גדול עד השמים ואמר אני אבלע אותך עכשיו, כמו בסרטים. אמר ... ⬅לצפייה בהרצאה על שאלות למחשבה - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... לך הוא אמר או מה הוצע כאן קודם, הוצע כאן קודם תביני שאין דבר כזה להיות מרוצה במאה אחוז אם תביני את זה אז לא תחפשי את זה. ש: חשבתי על זה גם. אליעד: אוקי עכשיו מה האמת שקודם כל זה נכון מהיבט מסוים אבל עדיין זה לא ייתן לך לב שלם, למה זה לא ייתן לך לב שלם כי המוח יגיד "ואולי יש פתרון ואני לא יודע" תמיד כי המוח לא יכול להשתכנע במאה אחוז שאין פתרון כי הוא לא בטוח במאה אחוז שהוא צודק. למשל למה הדבר דומה אתה זוכר את הנושא של "האין תשובה אין שאלה" יפה, יש את ההוא שהבין שאין תשובה ואז הוא אמר "טוב אז אין תשובה אז אין שאלה כי אין תשובה" אבל זה לא נכון כי אין תשובה זה אין תשובה ואין שאלה זה אין שאלה שניהם שונים נגיד "למה, למה, למה" אין תשובה אבל זה לא אומר שאין שאלה יש שאלה ויש תשובה. זאת אומר בהקשר ההוא להגיד "למה, למה, למה" אין תשובה זה כאילו להגיד יש תמיד חיסרון אבל זה שתמיד יש חיסרון זה לא הופך את זה לאין חיסרון יש תמיד חיסרון, אתה בעצם אומר לה תראי תביני שאין תשובה כאילו זה כמו תביני "שלמה, למה, למה" לא מוביל אותך לשום מקום ואז תפסיקי לחפש כי אין תשובה אבל זה לא נכון כאילו זה נכון הרבה אנשים גם מורים רוחניים גם מלמדים את זה תראה שאין תשובה ואז לא תחפש אבל זה לא באמת נכון כי בלב שלך המוח אומר "ואולי יש ... אז עוד פעם מה שהוא אומר זה נכון בפרקטי זה די נכון אבל אם את רוצה בלב שלם אז לב שלם אי אפשר להגיד ללב שלם "תבין שאין פתרון אז בלב שלם תקבל את זה" איך אני אקבל את זה כאילו זה כמו להגיד למישהו "תקבל את זה שאתה מת כי אתה חייב למות" למה שאני אקבל את זה אני הבנתי שאני חייב למות אבל לא מקבל את זה שאני מת בסדר זה ברור לא שהוא הולך למות אבל הוא לא רוצה למות כי עדיין הוא חושב שיש אפשרות שאולי הוא לא ימות. למרות שזה לא כל כך דומה למה זאת לא ראיה כי אפשר להגיד ככה ההוא שאומרים לו "אתה בטוח הולך למות" מחויב לו שהוא ימות מצד הידיעה אבל לא מצד השכל אז הוא אומר מאחר שהוא יכול להטיל ספק ולהגיד "אולי אני ספציפית לא אמות" ולכן הוא לא רוצה למות לעומת ... שהוא הולך למות היא לא מחויבת מצד השכל לכן הוא יכול להתנגד לזה ולא לרצות למות לעומת זאת ההבנה שתמיד יש חיסרון היא מחויבת מצד השכל ולכן שמה אולי אם נאמר שהוא ישתכנע מצד השכל שתמיד יש חיסרון אז אולי לזה הוא לא יכול להתנגד. ש: למה מצד השכל הוא לא מחויב למות? אליעד: כי למה שהוא יהיה מחויב למות יש חוק פיזיקלי שאומר שאתה חייב למות גם חוק פיזיקלי זה לא שכל. ש: לא משנה אבל השכל שלו אומר שאם זאת אמת. אליעד: מה יותר ודאי לך שאת תמות שאתה אישית תמות או שאי אפשר להכניס מטר על מטר לתוך קובייה של סנטימטר על סנטימטר, מה יותר ודאי לך? ש: החלק השני. אליעד: יפה למה כי זה אין אפשרות גם אם יהנדסו את העולם מחדש גם אם ימצאו תרופה לסרטן וימצאו תרופה לכל המחלות המדענים אף פעם לא יצליחו להכניס מטר לתוך חצי מטר, אין אפשרות מטר זה מטר חצי זה חצי. ש: אבל גם למות זה. אליעד: למה לא זה משהו גנטי יכולים לשנות את זה ויפטרו לך את זה למה לא גם פעם לא האמינו שאפשר להגיע לירח נכון הנה הגיעו לירח, האמנת שאפשר להגיע לירח לא הנה הגיעו מחר ימציאו טריק שברגע שאתה נגיד תהיה חולה יחליפו לך את החלק הזה אולי החלק הזה וזהו תמשיך ככה לרוץ אינסוף זמן כמו ... צריך חיסרון ואז מחויב שתהיה בחיסרון ואין לזה מה לעשות, לא כשהיא אמרה שהיא בדקה בשכל וזה לא סיפק אותה כי היא עדיין רצתה פתרון זה כי השכל שלה חשב שעדיין יש פתרון הגיוני ואני אומר שגם אם השכל שלה יהיה בטוח במאה אחוז שאין פתרון, למה אין פתרון כי אם אתה קיים בשביל להיות קיים צריך להרגיש משהו שאתה לא אתה לא אז גם חסר לך, חסר לך אז אתה בחיסרון. בסדר אלא עדיין גם השכל מבין את זה והוא רואה את זה אין מה לעשות "אתה רואה אתה קיים, קיים חיסרון אין ... שהמוח שלך מודע איפשהו גם לאין שכל לכן חסר לך כי ביחס לאין שכל יש לך תמיד אופציה שלא חשבת עליה המוח תמיד בתת מודע אומר ואולי השכל לא צודק. טוב עכשיו בואו נתקדם, עכשיו מהתחלה מה את רוצה את רוצה שלא יהיה שום חיסרון נכון עכשיו השאלה היא זה כמה את רוצה את זה, כמה את רוצה את זה אמרת "אני לא רוצה שיהיה שום חיסרון" כמה את לא רוצה שום חיסרון, כמה רע לך מזה שטיפה רע לך מה את אומרת את אומרת "רע לי מזה שאפילו טיפה רע לי" נכון אבל כמה רע לך מזה שטיפה רע לך. מאה אחוז רע לך מזה שטיפה רע לך שני אחוז רע לך מזה שטיפה רע לך, את הצבת מטרה חדשה את אמרת "תקשיב אני רוצה מטרה להיות מרוצה במאה אחוז" אבל כמה אחוז את רוצה להיות מרוצה במאה אחוז. למה זה משנה אתם הבנתם יש בן אדם שאומר תקשיב "אני רוצה לאכול פיצה למרות שאני יודע שאני לא אהיה מרוצה אין בעיה" יש בן אדם לעומת זאת שאומר "תקשיב אני רוצה להיות מרוצה במאה אחוז" ואז אומרים לו כמה אחוז אתה רוצה להיות מרוצה במאה אחוז כאילו כמה אתה בלב שלך אתה מרגיש שאתה רוצה את המאה אחוז. ולמה זה משנה כי אם בן אדם אומר "אני רוצה להיות מרוצה במאה אחוז וכמה אני רוצה להיות מרוצה במאה אחוז במאה אחוז אני רוצה להיות מרוצה במאה אחוז" בן אדם כזה אפשר לתת לו פתרון, אפשר להגיד לו "תקשיב אתה רוצה להיות במאה אחוז ... תדע כלום ואתה מרוצה במאה אחוז" אבל אם אתה לא במאה אחוז רוצה להיות מרוצה במאה אחוז אז אתה גם לא כל כך מוכן להשקיע אתה רק אומר שאתה רוצה להיות מרוצה אבל אז אומרים לך "אוקי אתה מוכן להשקיע", "עזוב אני לא מוכן להשקיע לא פה ולא שם" למה זה לא שאתה לא רוצה אתה רוצה. ש: אתה מדבר על הפתרון שהוא אמר? אליעד: לא, אני אמרתי לך כזה דבר אם את רוצה להיות מרוצה במאה אחוז יש דרך הדרך הזאת אבל בשביל שתהיי מוכנה לשלם את המחיר את צריכה ממש לרצות להיות מרוצה ... תרצי אושר מוחלט באופן יחסי לא תקבלי אותו, לא תקבלי אותו באופן מוחלט. יש דבר שנקרא אושר יחסי אושר יחסי כולנו יודעים מה זה, יש לך משהו טוב לך אבל גם רע לך זה נקרא אושר יחסי יש דבר שנקרא אושר מוחלט מה זה אושר מוחלט שלא חסר לך כלום למה קוראים לזה אושר ככה אבל לא משנה "אושר מוחלט". עכשיו כמה אתה מאושר באושר מוחלט לפי כמה שאתה רוצה באופן מוחלט את האושר המוחלט אם בן אדם שני אחוז, הוא רוצה אושר מוחלט אבל כמה הוא מוכן להשקיע באושר המוחלט הזה שני ... חסר משהו? ש: אם אני בטוחה שיש הבדל? אליעד: את בטוחה כי אם את אומרת "חסר לי אושר מוחלט" זאת אומרת שאת בטוחה שיש הבדל בין אושר מוחלט שזה לא חסר כלום ואושר יחסי שזה חסר משהו אז אם את רוצה להגיע לאושר מוחלט את צריכה לשאול את עצמך "האם אני בטוחה במאה אחוז שיש הבדל בין אושר יחסי לאושר מוחלט", הלב שלך אומר לך "אני רוצה להרגיש שלא חסר לי כלום" תגידי לו "באמת יש הבדל בין להרגיש שלא חסר כלום ללהרגיש שכן חסר משהו" זה כמו לשאול אותו האם יש הבדל בין חיסרון לשלמות. ש: אז שאלתי את עצמי כאילו האם יש הבדל בין מרוצה ללא מרוצה. אליעד: נכון מה קיבלת תשובה מה הייתה התשובה? ש: אני לא יודעת. אליעד: אז אני אגיד לך מה הייתה התשובה, התשובה הייתה שכן שיש הבדל כי אם המוח שלך היה אומר לך "אין הבדל או אני לא יודעת שיש הבדל" אז אי אפשר לרצות יותר את האושר המוחלט כי אין הבדל בין אושר מוחלט ליחסי. אני מסביר עוד פעם הדרך לאושר המוחלט עוברת בזה שתשאלי את עצמך האם יש הבדל בין האושר המוחלט לאושר היחסי וכשלא תדעי שיש הבדל בין מוחלט ליחסי לא תרצי את המוחלט ולא יהיה אכפת לך שאת ביחסי ואז ממילא את כבר במוחלט. ש: אז אתה אומר כאילו שאני מטילה ספק בדברים ואני שואלת כאילו אם יש ... שהבנת היא רוצה באופן מוחלט הנה תשנה היא רוצה באופן מוחלט מה אני אומר לה? ש: אם היא רוצה באופן מוחלט אז היא צריכה לשאול את השאלות ואז להגיע להבנה שתגיע להבנה שאין הבדל בין אושר יחסי לאושר מוחלט ואז ממילא היא כבר תהיה שם. אליעד: ולמה היא לא עושה את זה? ש: כי היא לא רוצה. אליעד: כי מה היא לא רוצה? ש: היא לא רוצה באמת אושר מוחלט. אליעד: היא רוצה אושר מוחלט אבל לא "באמת" באמת זה במאה אחוז. ש: היא מגדירה את האושר המוחלט בצורה מסוימת וזה רצון ... הייתה עושה ואיזה פעולות צבאיות היא לא הייתה עושה? ש: היא הייתה מתמקדת איך מנטרלים את האיום הזה בכל דרך אפשרית. אליעד: כמה משאבים היא הייתה מקדישה לזה? ש: את כל המשאבים האפשריים וגם את אלא שאפשר להתחייב עליהם. אליעד: נכון עכשיו למה היא הייתה מקדישה. ש: ויורדים לבור. אליעד: שניה לא יורדים לבור פשוט טסים במטוס בורחים מפה. ש: שניה למה כי כרגע לדוגמא כשאתה רוצה משהו אתה אומר "אבל אם אני אעשה ככה מה יהיו ההשלכות של התגובה" אבל פה נגיד לדוגמא הם אומרים לך "תקשיב עכשיו הולכים להרוג אותך לגמרי" אין השלכות של התגובה אין שום השלכות לשום דבר כי אם ... ⬅לצפייה בהרצאה על שאלות למחשבה - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... להחזיר מישהו זה המחשבה שאומרת אולי יש לה מישהו אולי יש לו מישהי. ש: ואז מה אולי יש לה מישהו ואז? אליעד: בדיוק לא עכשיו שנייה, עכשיו מה שקורה אצל אנשים בראש יש להם בראש פקודה "אם היא תכיר מישהו אחר היא תשכח אותי אין מה לעשות יש לה עכשיו מישהו, למה היא לא עונה לי לטלפון כי יש לה מישהו, למה היא לא רוצה זה וזה כי יש מישהו בטוח שיש לה מישהו אני יודע שיש לה מישהו, היא יוצאת עם מישהו ראיתי אותה במסיבה עם מישהו אבל היא התחילה לצאת עם מישהו". ש: יכול להיות שזה טוב. אליעד: שנייה אבל מה האמת האמיתית האמת האמיתית היא שקודם כל אנשים חיים בסרטים איך שהבן אדם השני נפרד מהם ישר הוא מכיר מישהו אחר בחלק ... עכשיו אם אתה לא מוכן לקבל את זה שיש לה מישהו אחר אבוד רד מהנושא לא בשבילך המערכת הזאת, אם אתה אומר "אם היא תכיר מישהו אחר ויתרתי על הקשר הזה" תוותר עליו מעכשיו זה בזבוז זמן סיכוי סביר שזה לא יעבוד לך אני מקצין לא בהכרח נכון אבל אני אומר את זה, למה כי אם אתה לא מוכן לקבל את האופציה שיש לה מישהו אז מה שיקרה שאתה כל הזמן תחפור "אולי יש לה מישהו ואולי יש לה מישהו" וזאת תהיה בעיה, אתה צריך להניח איך שהיא עזבה אותך היא הלכה למישהו אחר לא רק היא הלכה למישהו אחר כי הוא גם יותר טוב ממך ושהיא חושבת שהוא יותר טוב ממך. עכשיו מה שצריך לעשות לשאול את עצמך "אני רוצה את הבחורה הזאת? כן, אתה רוצה אותה? כן, יש לה מישהו? אז מה אם יש לה מישהו" אתה צריך להיות יותר טוב מהמישהו הזה תהיה יותר טוב מהמישהו הזה ככל שתהיה יותר טוב היא פחות תתאהב במישהו הזה, למה טוב לה עם מישהו כי הוא עושה לה טוב שאתה לא עשית לה אם היית עושה לה את הטוב אז היא לא הייתה רוצה אותו, תמצא "אתה חושב שיש לה מישהו? כן, למה שיהיה לה מישהו מה יש בו שאין בך? את זה ואת זה" יפה עכשיו לאט לאט תבנה את זה. עכשיו זאת אומרת שגם אם יש לה מישהו גם אם אין לה מישהו זה לא משנה מה הנוסחה היא אותה נוסחה בן אדם שיחשוב שיותר טוב לו איתך הוא יהיה איתך גם אם היא התחתנה והביאה ילדים אם היא תחשוב שיהיה לה יותר טוב איתך היא תתגרש ותעבור אליך. ... זה בעוד היבט מה קורה ברגע שאתה רוצה לגרום למישהו, אתה רוצה שמישהו יאהב אותך ואז מה אתה עושה כדי שהוא יאהב אותך אתה מתחיל להיות נחמד אליו כדי שהוא יאהב אותך עד כאן סבבה יפה, עכשיו יכול להיות שאתה תעניק לו והוא מסיבה כזו או אחרת לא יעניק לך בחזרה למה שהוא לא יעניק לך בחזרה מאלף אלפי סיבות כי הוא מפחד להיפגע כי הוא לא סומך עליך כי הוא לא מכיר אותך, כי הוא שונא אותך כי הוא לא סובל אותך כי הוא פחדן כי הוא בטראומה סיבות כלשהן מסיבות כלשהן הוא לא מעניק לך אהבה בחזרה. עכשיו מה קורה אם אתה מעניק למישהו כדי שהוא יאהב אותך והוא לא מעניק לך בחזרה זה גורם לך ... בוא נוסיף לזה עוד עומק יש פה עוד עומק בסיפור ככל שבן אדם אוהב את עצמו יותר ככה יותר קל לו לגרום לאנשים אחרים לאהוב אותו אם הוא רוצה. ש: כי זה בלי תנאים. אליעד: שנייה לא ככל שבן אדם אוהב את עצמו יותר ככה יותר קל לו לגרום לאנשים אחרים לאהוב אותו למה מה הקשר אני אסביר את הקשר. ש: כי הוא יכול לאהוב אחרים בלי תנאים יש לו מספיק אהבה מעצמו. אליעד: נכון עכשיו אם בן אדם הוא לא כל כך אוהב את עצמו ובשביל להרגיש טוב הוא חייב שבחורה תאהב אותו אז מה שיקרה שהוא יעניק לה והוא יצפה לקבל בתמורה ואז אם הוא לא יקבל בתמורה אז בגלל שהוא לא כל כך אוהב את עצמו אז הוא ... ⬅לצפייה בהרצאה על שאלות למחשבה - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... פחדים ופסיכולוגים - האם טיפול פסיכולוגי מועיל באמת? חרדות פחדים ופסיכולוגים - האם טיפול פסיכולוגי מועיל? הפעם אשיב לשאלה, האם אפשר לצאת מחרדות? בן אדם סבל מחרדות, הלך לפסיכולוגים, פסיכיאטריים, ויצא מהחרדות. האם החרדות יכולות לחזור? ואם האדם שואל האדם החרדות יכולות לחזור, סימן שכן, הן כן יכולות לחזור כי אם הן לא היו יכולות לחזור, לא היתה לך שאלה. וכך בכל שאלה אחרת, כל עוד יש לך שאלה, אין וודאות, והכל יכול להיות. אני רוצה לחדד, שלא רק שהחרדות יכולות לחזור, אתה כרגע בחרדה, כיוון שהוא חרד מכך שהחרדות יחזרו, וזה מעיד על כך שלא יצאת מהחרדות. ונסביר האם הטיפול הוא איכותי כן או לא, והעניין הוא, די פשוט, הדבר היחיד היציב בעולם זאת האמת, האמת חייבת תמיד להיות אותו הדבר. וכאשר טיפול הוא טוב ואמיתי לא יכול להיות שהוא יתהפך ושהחרדות יחזרו, לא תהיה אפילו שאלה. ונסביר כרגע את שורש החרדות, הפחד הוא מפני הרגשת הרע, פחד של האדם להרגיש רע ועכשיו זה תלוי בעוצמת הפחד אם זה יעבור למה שמוגדר חרדה. ובמציאות שהאדם מבחין בין טוב לרע, יש הבדל בין טוב לרע, הוא תמיד יפחד. ואם אדם יחיה בתפישה שהכל טוב, לא יפחד. וגם הוא יכול לחשוב שיש רק רע, ואז גם כן הוא לא יפחד יותר. כי אם יש רק דבר אחד, אין מה לפחד. והאדם יגיע למקום שיכול להיות שיגיד, עכשיו, יש רק טוב, אז אני לא ... הטוב וגם את הרע ואף על פי כן הם טובים, או רעים כישות אחת. וכשהאדם מבין שהטוב והרע הם ישות אחת, הוא לא יפחד יותר. ואפילו אדם כשהוא שותה, הוא גם שותה מתוך פחד, כי למה הוא ישתה אם לא יפחד? האם פוחד לסבול שיהיה צמא? אתה מפחד למות? לסבול? אז למה אתה שותה? וכל פעולה ופעולה שהאדם עושה היא נעשית מתוך פחד, ומה זאת אומרת? כי אם אדם עושה פעולה, או כל בחירה שהוא בוחר, הוא בוחר או עושה אותה מיתוך ביטוי לכך שהוא רוצה להרגיש טוב. אם אתה בוחר לעשות פעולה, אתה חושב שזה טוב יותר מלא לעשות פעולה. ובמציאות יש דבר והיפוכו, מצד האמת, הכל ... אם תעשה או לא, ומצד הצמצום יש ישויות שונות כמו הזמן, המקום ועוד ישויות רבות ואף על פי כן מצד הפרספקטיבה של השלם, הכל אחד ממש. על כן נסכם, אם ישנה עדיין שאלה האם החרדות יכולות לחזור, בוודאי שכן. כי עצם השאלה נובעת מתוך חרדה, והיה ולא היתה אפשרות שהחרדה תחזור לא היתה ... ⬅לצפייה בהרצאה על שאלות למחשבה - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... אסור לעשות שום דבר בעולם מתוך הרגל. אלא, אם אכן נכון לעשות את הדבר הזה ברגע הזה, אז יש לעשות את הדבר ברגע הזה, ואם לא, אז לא. אבל אסור לאדם באיסור חמור, לעשות את מעשיו, מתוך הרגל כלשהו. ואפילו הרגל מחשבתי, אסור. כי אסור לאדם להיצמד לשום דבר, שהוא אינו אמת מוחלטת. ועל האדם לברר היטב היטב, האם האמונות והמחשבות שלו, האם הן אכן אמת מוחלטת (טיפ: לא, אף אחת מהן לא אמת מוחלטת! אא"כ מדובר בשכל על אנושי, שבו האמונה השקרית, גם היא אמת), או שמא הן לא יותר מאשר הרגל מחשבתי. ועל האדם לחקור ולשאול תמיד על כל דבר, למה הדבר הוא כך? ולמה אני חי? ולמה אני עושה את מה שאני עושה? ומה התכלית והמשמעות של כל דבר ודבר שקורה לפרטי פרטים? ולמה המציאות היא דווקא כך ולא אחרת? ולמה חוקי הטבע של העולם, הם כפי מה שהם? וכיו"ב שאלות וחקירות, שחוקרות את עומק המציאות. ואסור לאדם לנוח ולשקוט, כל זמן שהוא יכול להמשיך לשאול. דהיינו, שבכל פעם שהאדם מקבל תשובה כלשהי לשאלה כלשהי, האדם מוכרח להמשיך לשאול שוב פעם עוד שאלה נוספת. והאדם מוכרח לערער ולעקור את התשובה שהוא קיבל ומצא. ואסור לאדם באיסור חמור, לקבל שום ... היא שקר. משום, שהיא נשענת על השכל. והשכל, הוא עצמו גם שקר. משום, שהוא אינו מחוייב, ולכן הוא לא אמת מוחלטת. ולכן אסור לאדם באיסור חמור, לעצור את השאלות שלו, כאשר הוא מגיע לתשובה כלשהי. ועל האדם להמשיך לשאול ולשאול ולשאול, ולנסות להפריך כל תשובה שהיא. וכל תשובה ותשובה, על האדם לשאול, למה היא כך ולא אחרת? ואולי ההפך המוחלט הוא הנכון? וכך על האדם להמשיך לשאול שאלות, ולעקור את כל ההרגלים המחשבתיים שלו, שגורמים לו להיות זקן, וגורמים לו גם להרגיש את המוות ואת חוסר ההתחדשות של החיים. עד שבסופו של דבר, האדם רואה את האמת, שהכל אחד. שהאדם מגלה, שבאמת הכל אחד ממש. ושאין שום תשובה ושום שאלה כלל. כי באחדות המציאות ... אז האדם "זוכר" ו"יודע" שהכל אחד, דהיינו, שהכל מתהווה מתוך האחד בכל רגע מחדש, ואז האדם קם לתחייה ומתחיל לחיות חיים חדשים, בכל רגע מחדש. ומי שרוצה לעלות מדרגה לדרגה, בכל רגע מחדש, ולחוות התחדשות בכל רגע מחדש, מוכרח להבין את החיבור של היש והאין. כי הרבה אנשים, גם כאלו שנחשבים לחכמים, הגיעו למה שהגיעו, ועצרו שם. אבל מי שרוצה להתחדש בכל רגע מחדש, עליו להבין את מהות היש, ולראות את האמת, שהוא מתהווה בכל רגע מהאין. ואז האדם חווה התחדשות חדשה בכל רגע ורגע מחדש, בהמון דרכים וצורות ולבושים שונים ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שאלות למחשבה - לחץ כאן...
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 225 ש"ח   4 הספרים 300 ש"ח 050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שאלות למחשבה, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שאלות למחשבה, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות ראשי זוגיות - רשימת כל הנושאים בגידות / בוגדים / נבגדים - רשימת כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - רשימת כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון ראשי חרדות / פחדים - רשימת כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע ראשי איך לגרום למישהו / איך לשכנע מישהו - רשימת כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול / לנהל / מנהל - רשימת כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות ראשי החלטות / קבלת החלטה / להחליט - רשימת כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - רשימת כל הנושאים רגשות / תחושות - רשימת כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - רשימת כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר ראשי חשיבה חיובית ראשי אהבה ראשי אהבה / לאהוב / להתאהב - רשימת כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - רשימת כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה ראשי הצלחה / להצליח - רשימת כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף ראשי כסף - רשימת כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים ראשי בריאת העולם ראשי בחירה חופשית ראשי להיות אלוהים ראשי אלוהים - רשימת כל הנושאים בחירה - רשימת כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות / מחשבה - רשימת כל הנושאים רצון / רצונות - רשימת כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: Nlp אימון אישי גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי טיפול קוגנטיבי האופונופונו סיינטולוגיה טיפול בהצפה טיפול פסיכולוגי טיפול תרופתי טיפול רגשי טיפול זוגי טיפול התנהגותי טיפול cbt פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להצלחה, אימון אישי קואצ'ינג, קואצ'ר אישי, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מטפל קוגניטיבי התנהגותי, מאמן שיווקי, ייעוץ אישי מומלץ, קואצר לזוגיות, מאמן אישי לדיאטה בתחום שאלות למחשבה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.7031 שניות
עכשיו 17_02_2019 השעה 15:46:37
wesi1