... ניקח למשל את עניין הרצון, לכל אדם יש דברים שהוא רוצה ויש דברים שאינו רוצה. ולא תמיד זה לפי האמת. דהיינו, שהאדם רוצה דברים שלא צריך לרצות אותם, או שהוא חפץ
ברצונות מיותרים. והרעיון הוא, שיש תפיסת מציאות שבה האדם באמת מבין את המציאות, מהי האמת. מהו הטוב והרע, האם יש אותם והאם יש את שניהם. גם השכל והרגש שמתאחדים לכוח אחד. העניין הוא ... חיים שלמים, ולאף אחד אין מושג מה הוא באמת רוצה? אדם חושב שבטח הוא יודע מה הוא רוצה. הוא רוצה להרגיש טוב. אך אם ישאל את עצמו מדוע הוא בכלל רוצה להרגיש את
הרצונות הללו? למה להרגיש טוב? מי שרוצה להיות מאושר, הדרך הפשוטה, זה להפסיק לרצות להרגיש טוב. כל הרע נובע מכך שהאדם רוצה להרגיש טוב. אם האדם כל כך בטוח שהוא רוצה להרגיש טוב, שיפסיק. ... חש כל הזמן תחושת חסר? עליו לשאול את עצמו, מה הסיבה שאיני מסוגל להיות מרוצה מהדברים כפי מה שהם? מי שיתבונן בכך לעומק, כל זמן שאינו מבין מה הסיבה שרוצה את
הרצונות שלו, מה יש שם שאין פה, למה לא להיות מרוצה פה. מה יש שם שאין פה? האם שם טוב יותר משם? למה חושב כך? כשהוא שם, רוצה להיות פה וכשהוא פה רוצה להיות שם. אני יכול להחליט, שעכשיו ארצה את מה שיש לי, אז הוא הכי מאושר. האדם צריך לגלות את השורש של הרצון שלו, מאיפה מגיעים
הרצונות שלו. למה האדם אינו רוצה את מה שיש לו? מאיפה
הרצונות שלו? ומי שיתבונן מספיק בדבר הזה יגיע למסקנה הבאה: אך את הדרך על האדם לעבור עליה בעצמו ממש. מי שיתעמק, קודם כל, יבין שיש משהו שגורם לו לרצות את
הרצונות שלו. בסופו של התהליך יגיע לתפיסת אחדות. שבשכל שלו יבין שמצד האמת הכל אחד. אין הבדל בין רוצה ללא רוצה. ברגע שהאדם מגיע להבנה הזו תפיסת האני תשתנה. בסוף יגיע לתפיסת אחדות ... עד אז יהיה קונפליקט ביניהם. יש דבר אחד שעליו הרגש אף פעם לא מסכים. תמיד הוא ירגיש שחסר לו משהו. בנאדם תמיד מרגיש שיש לו רצון. האם יש מציאות שבה אין לו שום
רצונות שהמציאות טובה כפי שהיא? ששם הכל מושלם. אין מציאות כזו. גם אם יהיה שלום בעולם, עדיין יחוו חסר כלשהו. הרעיון הוא שכל זמן שהאדם לא הגיע לתפיסת המציאות שבה הכל אחד. רק אם האדם ...