אפשרי המציאות, שהופך למחוייב המציאות - להפוך את האפשרי למחוייב ואת המחוייב לאפשרי... וא"כ שום דבר ממש לא מחוייב וכולי. וכאשר האדם הופך את האפשרי למחוייב, על ידי זה נוצרת נפרדות של טוב ורע. שהיא גם טובה מאוד, אך גם רעה מאוד. והעניין הוא, כי שום דבר, אינו מחוייב כלל. וכל דבר ... נעלמת, ונשארת רק חוסר ידיעה אחת. דהיינו, ידיעה אחת של כל הנפרדות כולה כישות אחת. ואז אין שום טוב ורע כלל, אלא רק שלמות אחת, כישות אחת. כי כאשר האדם מרחיק מעצמו את כל המחשבות שהן אינן נכונות ... שבה האדם הופך את האפשרי למחוייב. וכאשר האדם הופך את האפשרי למחוייב, על ידי זה נוצרת נפרדות של טוב ורע. כי כאשר האדם לא מזדהה עם שום דבר שקיומו הוא רק אפשרי בלבד, על ידי זה אין שום קיום לשום ... זה האדם לא מזדהה עם שום דבר. או במילים אחרות, האדם מזדהה עם "שום דבר". ובכלום / שום דבר, אין טוב ורע. אך כאשר האדם מזדהה עם אפשרי המציאות והופך אותו למחוייב, על ידי זה נוצרת האפשרות לקיומן ... וכאשר האדם מחייב את האפשרי, שהאדם חושב שמוכרח שהוא יהיה בריא, כדי להיות מאושר, על ידי זה נוצר טוב ורע. כי מי שלא יזדהה עם שום דבר אפשרי, הוא יעבור לעולם שכולו אחד, עולם שאין בו טוב ורע. כי שום דבר, קיומו הוא לא מחוייב. וגם האושר של האדם, גם קיומו לא באמת תלוי בשום דבר שיש ... חייב להיות קיים, אותו גם האדם לא רוצה באופן מחוייב. אלא, שאז הכל כרצונו של האדם תמיד, ואין שום טוב ורע כלל. כי כאשר רצונו של האדם נמצא באחדות עם המציאות תמיד, על ידי זה אין יותר שום רע, ואז ... אין שום תחושת טוב. וכאשר האדם נאחז במחוייב המציאות בלבד, דהיינו, בשום דבר, על ידי זה אין שום טוב ורע כלל. אך כאשר האדם הופך את האפשרי למחוייב, דהיינו, כאשר האדם מתייחס אל דבר שקיומו הוא אפשרי, כאילו קיומו הוא מחוייב, על ידי זה נוצרת נפרדות של טוב ורע. כי אז רצונו של האדם יכול להתמלא או שלא להתמלא. שאז, כאשר רצונו של האדם מתמלא, אז טוב ... האדם, יותר מאשר לא כרצונו. כי בלי זה, המציאות היא תמיד כרצונו של האדם, שאז האדם לא יכול להרגיש טוב ורע. ורק כאשר האדם בוחר לומר שהאפשרי הוא מחוייב, רק אז האדם יכול להיות מאושר ולדעת שהוא ... עם שום דבר אפשרי, אלא רק עם המחוייב, דהיינו, לא מזדהה עם שום דבר, אז אין שום נפרדות, ואין טוב ורע כלל. ורק כאשר האדם הופך את האפשרי למחוייב, רק אז האדם יכול להרגיש טוב ורע. שמנקודת מבט מסוימת, זה מיותר ורע, כי אין שום רע, כאשר הכל אחד בלי טוב ורע. אבל מנקודת מבט אחרת, זה טוב מאוד. כי כאשר הכל אחד, גם אין שום טוב וכולי. ובשורש הדברים, ...