... הרי שאתה אוהב את תחושת השובע, וכך יוצא שתמיד הדבר תלוי סיבה, ולכן אין אהבה ללא סיבה. כי גם האדם אוהב את עצמו בתנאים מסוימים: בתנאי שאני חכם, בתנאי שטוב לי. בעולם יש טוב
ורע. האדם אוהב את הטוב ולא אוהב את
הרע. מה שהאדם באמת אוהב זה הטוב. מטבעך אינך אוהב את הדברים
הרעים. וכשאדם אינו אוהב את עצמו, הרי שזה בגלל
הרע שמוצא בעצמו. ומי שרוצה להגיע לאהבה אמיתית עצמית, עליו להביא עצמו למצב שהאהבה לא תהיה בגלל הטוב שבך, אלא שלא תהיה תלוי בסיבה שאתה מוצא בעצמך דברים טובים. האהבה האמיתית צריכה לנבוע בגלל שאין שום דבר
רע. וזה נובע ממקום הרבה יותר פנימי, שהוא לפני הטוב והרע. זה מגיע לאחדות ששם לא משנה מה המצב החיצוני, לא משנה שום דבר. וכשאדם מתחבר להיבט הפנימי האחדות הזאת ששם אין טוב
ורע, אלא הכל אחד. כולם אוהבים את תחושת האחדות של המציאות. ואז יוצא מההיבט כלשהו כולם אוהבים את ... שם יש שלמות אמיתית ושם שום דבר לא חסר דבר אחר. שם הטוב והרע ישות אחת, ועל ידי התחברות של האדם למציאות וחווה אותה כישות אחת, רק שם הוא חווה אהבה אמיתית כי שם אין הבדל בין טוב
לרע. ועל ידי שהאדם מחפש את האמת בכל תחום ותחום, הרי שהאדם בסופו של דבר קולט איך המציאות היא דבר אחד ממש, ואז אוהב את כל מה שקיים במציאות באהבה אמיתית שאינה תלויה בטוב
ורע חיצוני, אלא באהבה אמיתית שנובעת מעצמה, שהיא הסיבה שלה עצמה. ...