... לשאלה שלו, למי אתה מתכוון שאתה אומר אני? אם אתה מתכוון רק לאני אליעד, אז אתה סובל. אם את מתכוון אני אלוהים והמציאות שרוצה שאליעד ירגיש
רע, אז אני גם אליעד וגם המציאות. זה נכון למשל זה גם שולחן וגם כלום, ואם אתה חווה את זה? אז עכשיו שתגיד את ... ותחווי את זה. אחר תגלי שאת הכל אחד, ותחווי את זה. כאשר אתה בקצה השכל שלך, אז אתה לא יודע מי אתה, אתה לא יודע מה אתה רוצה, אתה לא יודע
שרע לך, אתה לא יודע כלום. אבל כאשר אתה חוזר לתודעה שאתה קיים, אז אתה אומר, אני רוצה את זה כאלוהים וגם רוצה ... ולהיות מחובר בו זמנית אז אהיה באחדות. יש שני סוגי אחדות, האחת האחדות שהיא ההיפך מהנפרדות, כמו אני הכל רוצה או הכל לא רוצה, אין טוב
ורע וכו', מי שנמצא באחדות הזאת גם סובל, כי זו לא באמת אחדות, אתה עדיין עושה הפרדה, אתה עדיין בהגדרה. אחדות ... שלפעמים האדם חושב שיש לו רחמנות על העולם, ורוצה להנהיג את העולם, ואומר זה לא בשבילי זה בשבילם, אני לא רוצה כבוד זה בשבילם, למרות שזה לא
רע כבוד, אבל אם אתה רוצה את זה, זה
רע. אבל אדם זה רודף אחר כבוד, ותולה רדיפתו ברחמנות. למשל אתה רואה אדם גוסס, אתה תלך לעזור לו, האם לא תעזור לאדם במצוקה? אני רחמן, מרחם עליו, רבי נחמן אומר, לא, הוא רודף אחרי הכבוד, מה הכוונה רודף אחרי הכבוד? הוא אומלל,
רע לו בחיים,
ורע לו כאשר הוא רואה את ההוא סובל, ולכן הוא עוזר לו בכלל. הוא רוצה שיכבדו אותו, הוא רוצה שהמציאות תהיה כרצונו. ולמעשה הוא רחוק מהרחמנות. ולמעשה האדם לא באמת יכול לרחם על אחרים, כי אם אתה מרחם על אחרים זה סימן
שרע לך, כי אתה חושב
שרע להם, אז זה אומר שמשהו בעולם שלך לא מספיק טוב. אם אתה רוצה לעזור למישהו אז אתה לא יכול לעזור לו שאלה: האם אין מקום לרחמנות? אליעד: אין מקום לרחמנות שהיא רק רחמנות. שאלה: אין מצב שאתה רואה שלמישהו
רע ותרצה לעזור לו? אליעד: אם הייתי עכשיו מרביץ לקיר האם היה לך
רע? לא, אז איך אתה יודע שהקיר לא סובל? הפירוש שלך דפוק, אתה צריך להגיד
רע לי כי אני חושב
שרע לו. תגיד אני מספיק טיפש שבגלל שיש לו צורה כמו שלי, אז יש לו תודעה כמו שלי, ואם לי היו מרביצים אז הייתי סובל ולכן אני חושב שהוא סובל אם מרביצים לו. ואני רוצה לעזור לו כדי שלי לא יהיה
רע. זה בכלל לא קשור אליו שאלה: אם תראה שמרביצים לילד קטן האם לא תלך להפריד? אליעד: אני כן יפריד כמו שאני ... ששלח אותך? אולי שלח אותך להסתכל עליו ולירוק עליו, איך אתה יודע? אז שתהיה אלוהים תבין מה לעשות, עד שלא תהיה אלוהים אתה סובל, כי אתה רואה
שרע לו ורוצה לעזור. שאלה: האם אתה דוגל בשב ואל תעשה? אליעד: לא, האם עד שלא תדע את אלוהים לא תאכל? עד שלא, ... אלילים, כי הוא חושב שיש משהו שחי בלי הראשון, כשהוא אומר אני זוהי נפרדות, אני ולא אני, בקיצור אפילו כל מחשבה זאת עבודת אלילים. שאלה: מה
רע בלעבוד אלילים? זה כל הכיף. אליעד: אני לא אמרתי שזה
רע, אני רק מסביר מה רבי נחמן אמר, זאת שאלה אחרת. אתה יודע מה
רע בכך שאתה עובד אלילים? אני אסביר לך, אתה יודע מי עובד אלילים? כל ישות שהיא לא אלוהים, רק אלוהים לא עובד ... חושב שמישהו יכול לפגוע בו, הוא לא רואה שיש מישהו שנפרד ממנו. שאלה: אני אומר שזה הכיף שלו. אליעד: נכון, כל העולם שלנו מלא אלילים, מה
רע באלילים? אני לא נגד אלילים. בסוף התהליך כאשר אתה רואה קיר, אתה מבין שהקיר מונע ממך לעבור אותו, אבל גם ... הוא לא מבין שום דבר, ולכן לא יכול לעזור לעצמו, כל שכן לעזור לאחרים. אני אקצין לך, למשל אתה נותן אוכל לאחרים, אתה לא יודע אם זה טוב או
רע, אולי תכלית החיים זה למות ועזרת לו לסבול יותר, אל תצחק, אני מדבר ברצינות, בסוף מתים, אז תכלית החיים זה ... שהוא מרחם על הגוף שלו שסובל ולכן לוקח תרופה. אז אפשר להגיד שהוא אכזרי, למה אכזרי? כי הוא שונא את החולי. הוא כאילו אומר זה טוב וזה
רע, זאת הכוונה אכזרי. למה אתה כל כך אכזרי שחושב שלהיות רעב זה
רע? למה אתה כל כך אכזרי שחושב שלהיות חולה זה
רע? למה אתה אכזרי למציאות? המציאות עכשיו רוצה שתהיה חולה ואתה אכזרי ואומר, אני לא רוצה את המציאות הזאת, ...