... עמדות - יצירת התנגדות פנימית של האדם לדעה של עצמו, ע"י החלפת הסיבה שלו לסיבה
רעה - חינוך ילדים / איך לשכנע את ההורים? מניפולציות / לשכנע אנשים / ... אוהב את אותה הסיבה. כי יש לאדם סיבה כלשהי, שבגללה הוא חושב כך או אחרת. והאדם חושב שהסיבה שהוא חושב כך או אחרת, היא סיבה טובה ולא סיבה
רעה. והדרך הבסיסית לגרום לאדם לשנות את העמדה שלו, היא על ידי זה שגורמים לו לגלות ולחשוף את הסיבה שהוא חושב כך או אחרת. ולאחר מכן מנסים לגרום לו לחשוב, שהסיבה שהוא חושב שהיא סיבה טובה, היא בכלל סיבה
רעה, כדי שהוא ירצה להתנגד למסקנה שהוא הסיק בגלל אותה הסיבה. אבל ... כאן. שבה הילד מנסה לשכנע את אבא שלו, שהסיבה שבגללה הוא לא רוצה לקנות לו דבר כזה או אחר, היא לא בגלל שהוא אוהב אותו ורוצה לשמור עליו מדבר
רע כזה או אחר, אלא בגלל שהוא לא אוהב אותו, ובגלל אולי שהוא אפילו ... בעצם לוקח את התוצאה, שהיא שהאבא לא רוצה לקנות לו דבר כזה או אחר. והילד מחליף את הסיבה לכך שהאבא לא רוצה לקנות לו דבר כזה או אחר, בסיבה
רעה שאיתה האבא לא ירצה להזדהות. שהיא בעצם הסיבה של חוסר אהבה כלפי ... שלו יחשוב שהוא לא אוהב אותו / שונא אותו וכיו"ב. ובד"כ ברגע שהילד מצליח לגרום למצב להראות, כאילו באמת הסיבה להתנהגות של ההורה, היא סיבה
רעה שגם ההורה עצמו מתכחש אליה, על ידי זה הוא גורם להורה לעשות את מה ... של ההורה, על ידי זה שהוא מזכיר להורה, את מה שההורה לא רוצה לחשוב על עצמו. וזה דומה לשיטה של הקצנה לצורך ניטרול, שבה בעצם מקצינים את
הרע שבדבר, כדי שהאדם יתנגד לדעה שלו עצמו. והרעיון הוא, שלכל אדם יש ... פועל מכוח של סיבה שהוא לא רוצה להזדהות איתה, לפעמים זה באמת גורם לו לשנות את דעתו, כדי לברוח מהמחשבה שהוא מזדהה עם דבר שהוא חושב שהוא
רע. אבל לפעמים זה פשוט גורם לאדם לקבל את אותה הסיבה
הרעה, והוא מתחיל לקבל אותה כלגיטימית, כדי להגן על עצמו. כגון לדוגמא, ... היא כ"כ חזקה, אז זה בעצם גורם להורה לקבל את זה שהוא לא אוהב את הילד שלו. וזה בעצם מתרחש, כי התודעה של ההורה מנסה להגן על עצמה, מתחושת
הרע שההורה מרגיש מכך שהוא לא אוהב את הילד שלו. ז"א שבד"כ אם ההורה חושב שהפעולה שלו מבטאת חוסר אהבה כלפי הילד, אז בד"כ המחשבה הזאת גורמת לו להרגיש
רע, והוא ימנע מלעשות את אותה הפעולה. אבל אם ההורה מרגיש שהוא מוכרח לעשות את אותו הדבר בכל מקרה, אז לפעמים כדי לא להרגיש
רע מכך שהוא חושב שהוא בעצם מבטא חוסר אהבה כלפי הילד שלו, הוא פשוט ... כך שצריך לדעת לעשות את הדברים האלו בחוכמה, כדי לא להשיג את התוצאה ההפוכה. ז"א אם אתה מטיח במישהו האשמה, שהוא עושה כך או אחרת, בגלל סיבה
רעה כזו או אחרת, עליך לשים לב, שאם הוא מתחיל להזדהות עם הסיבה עצמה ולקבל אותה כלגיטימית, עליך גם להכניס לו לראש, שהוא לא באמת מקבל את הסיבה
הרעה הזאת, למרות שהוא פועל בגללה. כי ברגע שאומרים למישהו שהוא עושה כך ... כלשהי, בעצם אומרים לו, שבעיניו אותה הסיבה היא לגיטימית. ולכן צריך לוודא, שבו זמנית מעבירים לו את המסר, שזה שהוא פועל כך מכוח אותה הסיבה
הרעה, הרי שהוא עושה זאת רק בטעות, ושבאמת מצד האמת הוא לא באמת חושב ... אותו הדבר שהיא לא רוצה לחשוב שהיא כזו. וכך מפעילים עליה לחץ פסיכולוגי, כדי שתעשה דיאטה. אבל צריך להיזהר מכך שהיא תקבל כלגיטימי, את הסיבה
הרעה שאומרים לה שבגללה היא לא עושה דיאטה. ויש כאן גם היפוך. והוא, ... בעצם משכנעים אותו שהוא פועל מכוח הסיבה הזאת, כאשר יודעים מראש שהוא לא יוכל לעשות שינוי, ושהוא יהיה חייב למצוא דרך לקבל את עצמו, עם הסיבה
הרעה. ואז בעצם גורמים לו לקבל את הסיבה
הרעה, כי יודעים שהוא יהיה חייב ללמוד לחיות איתה. ועוד נוסיף, כי לפעמים האדם יודע ומבין שהוא פועל מכוח סיבה טובה. אבל הוא לדוגמא נמצא ליד אנשים, שהוא מאוד לא רוצה שהם יחשבו שהוא פועל מכוח סיבה
רעה. ואז כאשר גורמים לו לחשוב, שאנשים אחרים חושבים שהוא פועל מכוח אותה הסיבה
הרעה, אז ממילא הוא נלחץ עוד יותר. כמו לדוגמא הילד שאומר להורה שלו, "כל ... דבר כלשהו". או לדוגמא, "אני אספר לכולם, שאתה לא קנית לי, כי אתה לא אוהב אותי". ואז בעצם גם אם האדם עצמו יודע את האמת, שהוא לא פועל מסיבה
רעה, לפעמים הוא נלחץ מכך שאחרים יחשבו עליו שהוא פועל מכוח אותה הסיבה
הרעה, ואז הוא משנה את דעתו. ועוד אוסיף, כי לפעמים האדם לא מוכן לקבל את זה, שהוא פועל כך או אחרת, מכוח סיבה
רעה כזו או אחרת. ובמקרה כזה לדוגמא, במקום לומר לאדם, אתה פועל כך או אחרת, בגלל סיבה
רעה כזו או אחרת, אפשר פשוט לומר לו, נכון שאתה פועל כך בגלל סיבה לגיטימית כלשהי, אבל שתדע לך, שזה גם בגלל עוד סיבה אחרת
רעה. כ"כ
רעה, עד כדי כך, שהאדם נלחץ מכך שחשפו אותו, וכדי לא להזדהות איתה, הוא ... לי את המוצר, לא רק בגלל שאין לך כסף, אלא גם בגלל שאתה קמצן וגם בגלל שאתה שונא אותי וכיו"ב. כאשר המסר הוא, שלפעמים יותר קל להכניס את הסיבה
הרעה, באמצעות שימוש בשיטה של "גם" ולא "רק". ואעפ"כ להשתמש ב"גם" ולא ... רוצה לראות אותה. וגורמים לו לחשוב, שאם הוא ישנה את דעתו, אז הוא לא יצטרך להתמודד עם המחשבה שהוא פועל מכוח סיבה שהוא עצמו חושב שהיא סיבה
רעה.