... קלה להשגה, שאז ברור שהאדם צריך להקדיש כמה שיותר תשומת לב, למען השגת המטרה. וכאשר יש לאדם איזו מטרה שהוא
רוצה להשיג, הדבר הראשון שעליו לשים אליו לב, זה שהוא לא פועל בניגוד למטרה שלו. כגון לדוגמא אדם שרוצה להיות בריא, שעליו לוודא שהוא לא עושה פעולות, שנוגדות את המטרה שלו. או ... דיאטה וכיו"ב. כי הדבר הטיפשי ביותר, הוא לעשות פעולה, שנוגדת את המטרה שלך, ושמרחיקה אותך, מהמטרה שאותה אתה
רוצה להשיג. ונחדד: שלפעמים יש לאדם כמה מטרות שונות בחיים, בו זמנית. ולפעמים המטרות האלו, נוגדות אחת את השנייה. כגון לדוגמא אדם שרוצה להיות בריא. אבל בו זמנית, הוא גם
רוצה להרגיש שהוא חופשי לאכול מה שבא לו, גם אם האוכל הוא לא בריא. שאז במקרה כזה, יש התנגדות, בין המטרות השונות. ואז כמובן, האדם לא משיג באמת, את אף אחת מהמטרות שלו. ועל האדם ... שלא משרתים אותה. כי זה גורם לאיבוד הריכוז בהשגת המטרה, וממילא גם מרחיק את האדם מהשגת המטרה. וכאשר האדם
רוצה להשיג איזו מטרה, מותר לו לנוח תוך כדי שהוא מנסה להשיג את המטרה. אבל אך ורק בתנאי, שהוא נח ושהוא עושה את הפעולות שלו, למען השגת המטרה הראשית שלו. כי אם האדם נח שלא למען ... המטרה שלך, כי זה בזבוז משאבים נפשיים וכולי כנ"ל. אבל יש כאן עוד רמת מיקוד גבוהה יותר, והיא, שכאשר האדם
רוצה להשיג איזו מטרה, הרי שלא רק שאסור לו לעשות דבר שנוגד או שלא משרת את המטרה שלו, אלא שאסור לו אפילו להזדהות עם רצון אחר, שהוא לא הרצון שלו להשיג את המטרה שלו. לדוגמא: ... למען המשכת הקרב והלחימה, שזה בסדר גמור כנ"ל. אבל כאשר החייל נח בשעת הקרב, הרי שבתוכו יש כמה סיבות למה הוא
רוצה לנוח בשעת הקרב. ואחת מהסיבות היא, שהוא
רוצה לאגור כוחות למען המשך הלחימה. אבל יש גם עוד סיבה נוספת, והיא חוסר הרצון של האדם להמשיך את הלחימה, הוא זה שגורם לאדם לרצות לנוח בשעת הקרב. וכאשר החייל נח בשעת הקרב, כדי לאגור כוחות למען המשך הלחימה, אם החייל יזדהה גם עם הסיבה שאומרת, שהוא
רוצה לנוח, כי לא בא לו להמשיך את הלחימה, ובגלל שנמאס לו להמשיך להילחם, הרי שגם זה מחליש את האדם וגורם לו להתרחק מהשגת המטרה שלו. כי מותר לחייל לנוח, כי הוא חייב לנוח, כדי ... מותר לו לנוח, רק כאשר כל התודעה שלו מרוכזת, בכך, שהוא נח, רק למען השגת המטרה שלו. דהיינו, רק למען זה שהוא
רוצה לצבור כוחות, כדי להמשיך בקרב. אבל אם הוא נח, ותוך כדי מנוחה, מזדהה אפילו בטיפה אחת, גם עם הרצון שלו, שלא להמשיך את הקרב, הרי שממילא הוא מחליש את עצמו ברמה כלשהי, מהשגת ...