... האושר, הוא שהאדם יבין מהו אושר. כי רוב בני האדם בעולם, אין להם שמץ של מושג לגבי מהו אושר. ורוב בני האדם בעולם, אם יתנו להם את מה שנקרא אצלם אושר, הרי שבאותו הרגע הם
ירגישו את הגיהנום ממש. כי בעניין האושר יש הטעיות שונות. ואחת ... הוא מחפש. דהיינו, על האדם לנתח עם עצמו ולנסות לשאול את עצמו, מה יביא אותו למצב שבו הרצון העצמי שלו יעלם לגמרי? כי כאשר אין רצון עצמי, אין שום רע כלל. אלא יש אך ורק
תחושה של שלמות והרמוניה מלאה. וכל זמן שיש לאדם רצון עצמי, ממילא הוא ימשיך
להרגיש תחושה של חסר ושל רע. כי הרצון של האדם, הוא זה שאחראי לכך שרע לאדם. כי אי אפשר
להרגיש רע, בלי שיהיה רצון כלשהו. וכל זמן שיש לאדם רצון עצמי שמאמלל אותו, האדם ימשיך
להרגיש תחושה של חסר וימשיך
להרגיש רע וימשיך לחפש את האושר. ולכן, על האדם בשלב הראשון להבין ... יכול לגרום לעצמו להפסיק לרצות ורק ליהנות מהמציאות כפי מה שהיא. כי אם יצליח האדם לגרום לרצון העצמי שלו להיעלם לגמרי, באותו הרגע האדם יתחיל רק ליהנות מהמציאות תמיד,
ולחוות תחושה של שלמות. ולכן, השלב השני בחיפוש ... הוא יכול ללכת כדי להשיג את האושר הזה. ואחרי שהאדם מגלה את הדרך אל האושר, דהיינו, אחרי שהאדם מגלה כיצד הוא יכול לגרום לעצמו להתחיל ליהנות מהמציאות כפי מה שהיא, בלי
להרגיש כל הזמן
תחושה של רצון עצמי שרוצה משהו שונה מהמצב של המציאות, אז ... כבר יודע את הדרך אל האושר, עכשיו האושר של האדם תלוי רק באדם עצמו, בעד כמה הוא באמת רוצה להיות מאושר. והעניין הוא, שהדרך אל האושר עוברת בתוך יכולת התפישה השכלית
והרגשית של האדם. כי כל האושר תלוי אך ורק בדבר יחיד. והוא בכך ... של האדם מהאושר, הוא כפי גודל כלי הקיבול שלו, שבו הוא מסוגל להבין את השכל שאותו מגלה לו החכם האמיתי, שהוא השכל האמיתי של המציאות. וכלי הקיבול של האדם, הוא השכל
והרגש של האדם. כי לאדם יש פוטנציאל שכלי
ורגשי. וככל שהאדם משתמש יותר בפוטנציאל השכלי
והרגשי שלו, וככל שהאדם מביא יותר לידי ביטוי את הפוטנציאל שלו, ... באמת את השכל של המציאות, דהיינו, כאשר השכל האמיתי נכנס לתוך השכל של האדם ויושב שם כמו שצריך, מיד באותו הרגע בפחות מרגע אחד, האדם הופך להיות מאושר בשלמות. כי האדם
חווה את כל המציאות כולה דרך מסננים כלשהם. והמסנן שדרכו
חווה האדם את המציאות, הוא תפישת המציאות של האדם. ולאדם יש ... והעתיד שלו, אלא גם את כל העבר שלו. כי יש בעולם שלנו המון סוגי אושר שקריים. וכאשר האדם הופך להיות מאושר בשקר כלשהו, עדיין השקר הזה לא משכתב אצל האדם את כל המטען
הרגשי שלו מהעבר. כי גם כאשר האדם לומד איך להיות שמח מהרגע הזה וכיו"ב, עדיין האדם בתוכו תמיד חי עם
תחושה של חוסר שביעות רצון מכך שבעבר הרחוק הוא לא היה שמח ומאושר כפי מה שהוא כרגע. וכל שיטות האושר בעולם, אף אחת מהן לא יכולה לגרום לאדם
להרגיש שביעות רצון מלאה באמת מכל מה שקרה לו בחיים עד אותו הרגע. כי יש אנשים
שחווים טראומה כלשהי. ואחרי שהם
חווים טראומה, אז הטראומה הזאת מלווה אותם בחיים, מה שנקרא ... לגרום לאדם להתמודד עם הזיכרונות שלו מהעבר. אך שום פסיכולוג בעולם לא יכול באמת לגרום לאדם להגיע למצב שבו כאשר הוא ייזכר באותו האירוע שקרה לו בעבר, אז לא רק שהוא לא
יחווה אותו כטראומטי, אלא אדרבה האדם עוד ישמח ממה שקרה לו בעבר. ... האדם מאמץ אושר שקרי כלשהו, אז שום שיטת אושר שקרי, לא יכול להפוך אצל האדם את העבר שלו. אך לעומת זאת, כאשר האדם מאמץ את האושר האמיתי, במקרה כזה לא רק שהאדם מתחיל
להרגיש טוב בהווה, אלא גם כל תפישת המציאות של האדם את העבר שלו (וגם את העתיד) הכל משתנה בבת אחת. כי תפישת האושר האמיתית, היא תפישה שבה האדם
חווה אחדות של הטוב ושל הרע. דהיינו, שהאדם מסתכל על שורש ... רצון עצמי שנפרד מהמציאות, אלא יש לאדם רצון עצמי שהוא תמיד מתאים למציאות. וכאשר הרצון העצמי של האדם משתנה, וכאשר תפישת הטוב והרע של האדם משתנה, אז ממילא בבת אחת האדם
מרגיש שמאז ומעולם הוא כבר היה מאושר. ונחדד: כי בכל הדרכים אל האושר, אף אחת מהן לא גורמת לאדם
לחוות שביעות רצון מלאה גם מכל מה שקרה לו בעבר. (ובנוסף גם אף אחת לא באמת מספקת לאדם שקט נפשי מוחלט לגבי העתיד). אך באושר אמיתי האדם בפחות מרגע אחד
מרגיש שמאז ומעולם הוא כבר היה מאושר, ושמאז ומעולם היה לו טוב. ... טובים באותה המידה ממש, בלי שום תנאי ובלי שום סיבה. כי כאשר האדם מיישר קו עם המציאות ורוצה באמת את המצב של המציאות כפי מה שהיא ללא כל תנאי, ממילא האדם כבר לא יכול
להרגיש רע, לא לגבי העבר ולא לגבי הווה ולא לגבי העתיד. והדרך היחידה בעולם לטפל בנפגעי פוסט טראומה וכיו"ב, היא אך ורק על ידי זה שגורמים לאדם לשנות את תפישת הטוב ורע שלו, ולהגיע לאחדות הרצון העצמי שלו עם המציאות. שאז ממילא האדם
ירגיש שמחה גם מכל מה שקרה לו בעבר. ונמצא אם כן, כי כאשר האדם ... יקרה לשם כך האדם צריך להכין כלים שבהם הוא יוכל להחזיק ולהכיל בתוכו את תפישת המציאות האמיתית. ואת זה האדם עושה על ידי זה שהוא מעמיק את שכלו ואת מחשבתו ואת רצונו ואת
רגשותיו, ומתבונן כל הזמן על העצות של החכם האמיתי, ומנסה ...